Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@23:25:04 GMT

روغن نباتی ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۱۲۸

رکنا: در هفته گذشته برخلاف قیمت خرده‌فروشی ۹ گروه کالایی خوراکی که افزایش یافت، یک گروه با کاهش قیمت همراه بود.

به گزارش رکنا، بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به هجدهم آبان ماه را اعلام کرد که طی آن قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و یک گروه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه، نرخ لبنیات دو درصد، تخم مرغ ۴.۷ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، میوه‌های تازه ۵.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۹ درصد، گوشت قرمز ۰.۷ درصد، گوشت مرغ ۵.۷ درصد، قند و شکر دو درصد و چای ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ روغن نباتی ۰.۲ درصد کاهش یافت. قیمت برنج نیز ثابت ماند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت ماست پاستوریزه و کره پاستوریزه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۵.۵ درصد افزایش یافت؛ قیمت تخم مرغ معادل ۴.۷ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۵۳ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال فروش رفت.

برنج و حبوبات

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۲ درصد افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه دو ۰.۲ درصد کاهش یافت و بهای برنج داخله درجه یک ثابت بود.

در گروه حبوب، قیمت لوبیا چیتی بدون تغییر بود و بهای لپه نخود معادل ۰.۵ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۲ درصد تا ۱.۹ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، کیوی عرضه نمی‌شد و گلابی و پرتقال درجه دو، عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر، اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه، بهای سیب زرد ثابت بود و قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۲۷.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز، بهای تمام اقلام بین ۰.۱ درصد تا ۱۳.۱ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۱ درصد و گوشت مرغ ۵.۷ درصد افزایش، ولی بهای گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۷ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته، قیمت قند معادل ۱.۹ درصد، شکر ۲.۲ درصد و چای خارجی ۰.۳ درصد افـزایش ولی بهای روغن نباتی جامد ۰.۸ درصد کاهش داشت و قیمت روغن نباتی مایع نیز بدون تغییر بود.

تغییرات یکساله

متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به ۱۸ آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نرخ لبنیات ۵۶.۳ درصد، تخم مرغ ۵۰.۸ درصد، برنج ۲۱.۴ درصد، حبوب ۱۳.۳ درصد، میوه‌های تازه ۶۶ درصد، سبزی‌های تازه ۳۳.۶ درصد، گوشت قرمز ۴۰.۶ درصد، گوشت مرغ ۳۸.۸ درصد، چای ۲۳.۶ درصد، روغن نباتی ۴۴.۳ درصد و قند و شکر ۴۰.۴ درصد افزایش یافته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

یارانه نوزادان امشب واریز می شود اولین تصاویر از تکه‌های بدن خاشقجی هنگام سلاخی+عکس( 16+) زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مردم دختر 15 ساله را از چنگ مرد 51 ساله در خیابان در آوردند+فیلم مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا کاهش شدید قیمت مسکن از بهمن ماه ! مسکن ۵۰۰ میلیونی سال گذشته، یک میلیاردی شد جراحی زیبایی مادربزرگ تهرانی فاجعه بار شد / دادگاه وارد عمل شد فاجعه ای دیگر / ازدواج ۳۸ دختربچه زیر ۱۵ سال در آذربایجان شرقی

منبع: رکنا

کلیدواژه: چای عکس فیلم ایران حادثه مرد وزیر ساعت دستگیر شد رئیس انتشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه قیمت محصولات پروتئینی در استان روند کاهشی گرفته است، اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال 1402 به بیش از 39 هزار تن رسید.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی 1.7 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به میزان یک‌میلیون و 740 هزار قطعه جوجه انجام شده که تا اواخر اردیبهشت تولیدات آن وارد بازار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت مرغداری‌های استان را 7 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 218 واحد مرغداری فعال است که بر اساس برنامه زمان‌بندی در تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.

بحرانی از افتتاح کشتارگاه دام بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه بزرگ و مهم استان بوشهر مراحل ساخت آن رو به پایان است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی از کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این ‌محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و با افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد