Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  اندیشه خبرگزاری تقریب، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر از آغاز به کار دهمین همایش بین المللی سیرۀ علوی خبر داد. 

زینی وند گفت: بی هیچ تردیدی امروز بیش از هر زمان دیگری  برای ادارۀ کشور نیازمند بهرمندی درست و صحیح از سیرۀ مولای متقیان علی علیه السلام هستیم . 

وی اظهار داشت :  امسال نیز دانشگاه لرستان میزبان برگزاری دهمین همایش بین المللی سیرۀ علوی خواهد بود و به مدد مولای متقیان علی (ع) این همایش بین المللی را با حضور گستردۀ اندیشمندان ، علما ، اساتید و دانشجویان و طلاب کشورهای اسلامی با موضوع امام علی (ع) اقتصاد و جامعه برگزار خواهیم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت : فراخوان این همایش اعلام شده و پوستر آن نیز در اختیار همه دانشگاه ها قرار خواهد گرفت و انتظار داریم تا با استقبال دانشگاهیان کشور همراه باشیم . 

دبیر اجرایی بنیاد غدیر در لرستان ادامه داد : اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند رجوع و استفاده گسترده از سیره ، روش و منش مولای متقیان علی علیه السلام در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات و مصائبی که بر کشور ایران اسلامی و جهان اسلام وارد می شود فائق بیاییم . 

وی گفت تنها راه نجات جوامع اسلامی از همه این گرفتاریها و مشکلات ، تاسی کردن به سیرۀ امیر مومنان علی علیه السلام است . سیرۀ آن دردانۀ هستی شاخص و معیاری است که در روز غدیر با انتخاب خداوند متعال و با دستان مبارک پیامبر گرامی اسلام  حضرت محمد مصطفی (ص) بعنوان شایسته ترین انسان برای هدایت و رهبری جامعه به ملت مسلمان معرفی شد ولی افسوس که به این شاخص الهی بشری توجه نشد و بلکه جفا شد و توانایی های بی نهایت او نادیده گرفته شد و حاصل آن بی توجهی ۱۴ قرن اسارت بشر در دست بی خردان تاریخ است که اکنون شاهد این خسارت عظیم بر بشریت هستیم .  

زینی وند گفت : این همایش با محوریت بنیاد بین المللی غدیر و با مشارکت فعال و همه جانبۀ دانشگاه های استان ، استانداری استان لرستان ، آموزش و پرورش ، صدا و سیمای استان و سایر دستگاه های  استان لرستان  درحال  برگزاری است .

وی خاطر نشان کرد : دکتر عزیزی ریاست محترم دانشگاه لرستان دبیر دهمین همایش بین المللی غدیر است و امسال نیز این همایش با گسترۀ بین‌المللی و به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد . قابل ذکر است که اولین همایش سیره علوی را نیز این دانشگاه میزبان بودند که شاهد حضور ارزشمند پژوهشگران و اندیشمندان مسلمان از کشورهای آرژانتین، افغانستان، پاکستان، هند، مراکش، یمن، لبنان و تایلند بودیم و امسال نیز این توفیق نصیب دانشگاه لرستان شده است . 

زینی وند در پایان گفت : این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام نیز به ثبت رسیده و اساتید ، دانشجویان و طلاب و سایر علاقمندان در سراسر کشور ایران اسلامی و سراسر دنیا می توانند مقالات و آثار ارزشمند خود را تا تاریخ ۳۰/۱۰/۹۷ به دبیرخانه همایش به آدرس لرستان – خرم آباد – کیلومتر۵ جاده تهران – سازمان مرکزی دانشگاه لرستان – طبقۀ ۳ – ادارۀ چاپ و نشر و یا به آدرس اینترنتی : www.Sirehalavi.ir و نشانی پست الکترونیکی Iu.ac.ir @ Sirehalavi ارسال نمایند . 

وی محورهای همایش علمی پژوهشی بین المللی سیرۀ علوی را به شرح ذیل اعلام کرد : 

محور های دهمین همایش بین المللی سیرۀ علوی با رویکرد اقتصاد و جامعه 

محورهای همایش

( اقتصاد ) : 

۱ -اقتصادمقاومتی و خوداتکایی در سیرۀ امام علی (ع)

۲- مؤلفه های نظام اقتصادی در سیرۀ علوی 

۳- عدالت اجتماعی و عدالت افتصادی از منظر امام علی (ع) 

۴- پیامد های ربا در نظام اقتصادی از منظر امام علی (ع) 

۵- احتکار در فقه اسلامی و سیرۀ علوی 

۶ - روش های ایجاد امنیت اقتصادی در مبارزه با مفاسد اقتصادی 

۷- راه های بهبود فضای کسب و کار در سیرۀ امام علی (ع) 

۸ – تشویق به تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سیرۀ امام علی (ع) 

۹ – اخلاق تجارت ، بازار و کسب و کار در سیرۀ امام علی (ع) 

۱۰ – مبارزه با فشاد اقتصادی در سیرۀ امام علی (ع) 

۱۱- سیاست نظارت و بازرسی ( پنهان و پیدا ) در بازار جهت جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اداری 

۱۲ – شیوه های مبارزه با فساد در سیرۀ علوی 

جامعه  : 

• اعتدال ، اخلاق ، ایمان و معنویت در سیرۀ علوی 

• صیانت از اعتقادات و اخلاقیات جامعه از منظرامام علی (ع) 

• رعایت حقوق متقابل دولت و ملت در سیرۀ امام علی (ع) 

• آزادی های سیاسی ، اجتماعی و اعتقادی از منظر امام علی (ع) 

• روابط دولت اسلامی با سایر دولت ها از دیدگاه امام علی (ع) 

• آسیب های اجتماعی و راه های مقابله با آن 

• مدیریت استراتژیک ( استراتژی مقابله و جهاد )

• فرهنگ کار و کار جهادی در سیرۀ امام علی (ع) 

• کیفیت مقابله و مدیریت بحران اجتماعی در سیرۀ علوی (ع) 

• انتقاد پذیری حاکمان و ضرورت نقد مدیران 

• شیوه های حل اختلاف قوا و مدیران و برخورد با عوامل اختلاف 

• ارتقاء و اصلاح فرهنگ عمومی جامعه از منظر امام علی (ع) 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سیرۀ علوی مراجعه نمایید  :     www.Sirehalavi.ir  و یا با شماره تلفن ۰۶۶۳۳۱۲۰۰۶۴ تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به مدت ۲ روز در دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشستی با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس و معاون پژوهش و فناوری و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهای برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

مالک نادری رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم در این جلسه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در روزهای دهم و یازدهم بهمن به میزبانی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس، تصریح کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش دبیر انجمن‌های علمی ایران نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چندین سال در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده است، توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و برگزاری این کنفرانس در رفسنجان نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای برگزاری کنفرانس امضا شد.

کد خبر 747648

دیگر خبرها

  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی