Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@05:12:00 GMT

شناسایی وقف 4 میلیارد تومانی در شهرستان مُهر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۱۶۴

به گزارش ایكنا از فارس، حمید باقری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر امروز، 26 آبان‌ماه گفت: در سال جاری چهار موقوفه جدید در این شهرستان شناسایی شد.
وی افزود: یکی از این موارد شناسایی‌شده، موقوفه گره فال و وقف نامه آن مربوط به سال 1282 قمری است كه دست خط زیبایی دارد.
باقری گفت: این موقوفه که ارزش آن حدود 4 میلیارد تومان برآورد شده است، بالغ ‌بر 244 هکتار زمین است که اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در حال تنظیم قرارداد اجاره و همچنین انجام مراحل اداری برای اخذ سند آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد نیت واقف نیز اظهار كرد: وقف بر تعمیرات و روشنایی و تأمین آب مسجد رباط فارس، خیرات و مبرات در ماه‌های رجب و شعبان، تلاوت کلام‌الله مجید در ماه رمضان و اطعام مؤمنین در لیالی قدر در مسجد و حسینیه مرحوم آخوند ملأ زین‌العابدین خلف مرحوم ملاهادی فالی است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان مهر افزود: موقوفه‌های زمین دارالمیزان، زائر محمد زائری مربوط به محمدباقر و موقوفه احمدشاه مخدان شهر مهر از دیگر موقوفات شناسایی‌شده این شهرستان در سال 97 است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي وقف شهرستان مهر حميد باقري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه

سرپرست اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی ویژه خانواده بزرگ شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، میثم حسینقلی زاده سرپرست اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در جلسه با معاونین اداره کل رفاه افزود: ثبت نام پنجمین دوره جشنواره قرآنی آیه های مهربانی ویژه کارکنان شهرداری تهران و خانواده آنان در راستای اشاعه ارزش ها و بصائر قرآنی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شد و 10400 نفر در این رویداد بزرگ معنوی شرکت کردند.

وی از قرائت، حفظ، اذان و آشنایی با مفاهیم قرآنی به عنوان محورهای این جشنواره یادکرد و گفت: با توجه به عناوین اعلام شده، شرکت کنندگان در دو رده سنی بزرگسال و کمتر از ۱۶ سال و در دو بخش کتبی و شفاهی بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که انشاالله در پایان به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برای نخستین بار و با هدف انس و آشنایی هرچه بیشتر کودکان با قرآن، حفظ سوره های کوتاه ویژه خردسالان به عنوان یکی دیگر از محورهای جشنواره مورد توجه قرار گرفت و انشاالله تمام حافظان این محور به طور ویژه تقدیر خواهند شد.


حسینقلی زاده در ادامه حضور بیش از ۵۵۰۰ نفر از خانواده بزرگ شهرداری تهران را در چهارمین دوره از این جشنواره یادآور شد و اظهارداشت: ثبت نام امسال بیش از ده هزار نفر بوده است که این استقبال بسیار چشمگیر بیانگر رغبت و علاقه کارکنان شهرداری تهران به شرکت در برنامه های قرآنی است.

وی همچنین از حفظ سوره واقعه ویژه خانواده بزرگ شهرداری تهران و اهدا هدیه یک میلیون تومانی به تمام حافظان این سوره خبر داد و گفت: به تعداد هریک از حافظان سوره واقعه در خانواده، جایزه یک میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مسابقات ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می شود افزود: انشاالله در اختتامیه این جشنواره که با حضور شهردار تهران خواهد بود از نفرات برگزیده به طور ویژه تجلیل می شود.

دیگر خبرها

  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی