Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@08:28:55 GMT

انتشار عکس‌های نامناسب از کودکان شوشتری درست بود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۲۸۹

انتشار عکس‌های نامناسب از کودکان شوشتری در رسانه‌های اجتماعی، واکنش‌های زیادی را از موافق تا مخالف به دنبال داشت؛ عده‌ای بر این باورند که برای آگاهی بیشتر جامعه باید این تصاویر منتشر شوند و برخی هم در مقابل، این اقدام را نافی اخلاق حرفه‌ای می‌دانند.

در همین راستا، مهدی رحمانیان ـ مدیر مسوول روزنامه «شرق» ـ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عکس‌های منتشر شده از تجاوز به کودکان پسر در شوشتر و تاثیراتی که انتشار این عکس‌ها بر روی این افراد، خانواده‌هایشان و جامعه می‌گذارد، اظهار کرد: قطعا با خشونت نمی‌توان جلوی خشونت را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار تصاویری که خودشان محتوای خشن دارند به نوعی ترویج خشونت محسوب می‌شود و قطعا کسی نمی‌تواند با اشاعه فحشا جلوی آن را بگیرد.

او ادامه‌ داد: برخلاف فضای مجازی، هیچگاه روزنامه‌نگاران حرفه‌ای با این شیوه‌ها وارد پرونده‌های حوادث نشده‌اند. به عنوان مثال پرونده‌هایی همچون «خفاش شب» که با پیگیری‌های رسانه‌ای به نتیجه‌ رسید، هیچ‌گاه به سراغ انتشار تصاویر خشن و روایت‌های خشونت آمیز نرفت.

مدیرمسوول روزنامه‌ «شرق» با بیان اینکه «باید در چارچوب‌های تعریف شده به اخبار حوادث پرداخته شود»، تاکید کرد: اگر به این موضوعات به صورت عریان بپردازیم، قبح آنها در جامعه ریخته می‌شود و اگر قبح مسائلی همچون تجاوز به کودکان در میان خانواده‌ها و به طور کلی جامعه ریخته شود، به مرور برای مردم عادی می‌شود و پرداختن به آنها تاثیرگذاری زیادی نخواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: نمی‌توان با هنجارشکنی به هنجارشکنی که در جامعه رخ داده، پرداخته شود. بلکه رسانه‌ها باید کاملا مطابق با عرف جامعه به این هنجارشکنی‌ها بپردازند؛ بنابراین اصل انتشار عکس‌های نامناسب که خلاف عرف جامعه است، امری نامناسب محسوب می‌شود.

رحمانیان یادآور شد: از کودکی خانواده‌ها به بچه‌ها آموزش می‌دهند که برخی از حوزه‌ها ممنوعه است و نباید آنها را نشان کسی بدهند؛ طبیعی است که این حوزه‌ها حق انتشار هم ندارند. بنابراین رسانه‌ها باید در این چارچوب‌ها و هنجارهای عمومی خانواده‌ها و جامعه، به ناهنجاری‌هایی همانند تجاوز بپردازند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کودکان شوشتری تجاوز به کودکان مهدی رحمانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ جدید عوامل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی

برخی کانال‌های تلگرامی و رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری مدعی شده‌اند که دختری در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا فوت شده که این ادعای ضد انقلاب دروغی بیش نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، از ساعتی قبل برخی کانال‌های تلگرامی و رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری مدعی شده‌اند که دختری در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا فوت شده و خانواده وی در مقابل این مقر حضور یافته و درحال شیون هستند!

در این خصوص باید به دو نکته اشاره کرد: نکته اول اینکه مقر گشت ارشاد از خیابان وزرا به مکان دیگری انتقال یافته و دومین نکته اینکه خبر مذکور به سفارش رژیم صهیونیستی و با هدف انحراف افکار عمومی و کاستن از خوشحالی مردم در عملیات وعده صادق انتشار یافته است.

در این فیلم که دقایقی قبل ضبط شده، مشخص است که ادعای ضد انقلاب دروغی بیش نیست.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • گاف رسانه اسرائیلی درباره انفجار در اصفهان /این تصویر جعلی است
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • صهیونیست‌ها از منافقین درخواست کمک کردند!
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • دروغ جدید عوامل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی