Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:24:31 GMT

قيمت کالاهاي اساسي در قزوين کنترل مي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۲۹۴

قيمت کالاهاي اساسي در قزوين کنترل مي شود

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين گفت: قيمت کالاهاي اساسي از جمله مرغ و گوشت قرمز در استان تحت کنترل و نظارت دايمي قرار دارد.

منوچهر حبيبي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با انجام مستمر نظارت بر واحدهاي صنفي و عرضه و نيز تشکيل جلسات هفتگي ستاد تنظيم بازار اجازه نخواهيم داد هيچ يک از کالاهاي اساسي با افزايش قيمت نامعقول روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: ستاد تنظيم بازار برنامه هاي مختلفي براي پيشگيري از افزايش بي رويه قيمت کالاهاي اساسي تدارک ديده است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين خاطرنشان کرد: کالاهاي اساسي از جمله مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر، چاي، برنج و روغن به ميزان کافي و حتي فراتر از نياز شهروندان استان در سردخانه و انبارها ذخيره سازي شده است.
حبيبي خاطرنشان کرد: براساس برنامه ريزي هاي به عمل آمده در اين زمينه قزوين همانند ساير استان هاي کشور با کمبود هيچ يک از کالاهاي اساسي روبرو نخواهد شد و شهروندان از اين بابت آسوده خاطر باشند.
اين مقام مسئول در پايان تاکيد کرد: برخورد جدي با گران فروشان و محتکران کالاهاي اساسي همانند گذشته در دستور کار جدي دستگاه هاي نظارتي استان از جمله اداره کل تعزيرات حکومتي قرار دارد.
6104/8054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی