Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی با اشاره به‌عقب ماندگی استان در برنامه توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در کشور، آن را به هیچ‌وجه درخور شأن و جایگاه استان ندانست و تصریح کرد: مجمع باید با بهره‌گیری از همه پتانسیل‌ها و با ابزار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب و توانمندسازی ،ظرفیت ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی را با افزایش تعداد سمن‌ها بهبود ببخشد، البته باید در این راستا از ظرفیت مجالس مشورتی جوانان نیز بدرستی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با انتقاد از اینکه هیچ ردیف اعتباری برای حمایت از طرح ها و برنامه های جوانان در موافقت‌نامه های استانی وجود ندارد، از مجمع خواست تا آن را به عنوان یک مطالبه مهم از مسئولین استانی پیگیری کنند و خاطرنشان کرد: سمن های جوانان برای رشد و تعالی نیازمند حمایت هستند و باید منابع آن به بصورت پایدار و اولویت دار تامین شود.

فتاحی معرفی قابلیت ها و توانمندی های سمن های جوانان را در چارچوب پیگیری برنامه برون سپاری امور قابل واگذاری دستگاه های اجرایی، ارائه گزارش کار سازمان های مردم نهاد در ستادهای ساماندهی امور جوانان را برای اعتماد سازی و ظرفیت آفرینی بسیار مهم ارزیابی کرد و از عقد تفاهم نامه با صدا و سیما برای اختصاص بخشی از برنامه‌ها برای بازتاب دستاوردهای جوانان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: از این طریق است که می توان امیدوار به گسترش گفتمان جوان باوری و جوان یاوری در عرصه اقدام و عمل در جامعه بود.

وی یکی از مهم ترین کارکردهای مجمع سمن‌های جوانان را به عنوان خانواده‌ای مهم و مرجع حل اختلافات، افزایش نشاط اجتماعی و امیدواری به آینده در پرتو خودباوری و مشارکت جوانان در امور، عنوان کرد و افزود: این ظرفیت در سایه همدلی، هم افزایی و همکاری و کمک به یکدیگر شکوفا می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضرورت تدوین تقویم رویدادهای ملی و منطقه ای جوانان را با توجه به بضاعت و توانمندی استان در سال ۹۸ و سازماندهی این میزبانی ها در تعامل با وزارت بسیار مهم عنوان کرد وادامه داد: این میزبانی‌ها موجب ظرفیت سازی، بروز شایستگی های مدیریتی جوانان، توسعه ارتباطات و نقش آفرینی و اثرگذاری استان در عرصه های کشوری می شود و محور برگزاری این فعالیت‌ها، سمن‌های جوانان خواهند بود.

فتاحی، احداث و بهره‌برداری از خانه‌های جوانان را مظهر برنامه‌ریزی بلندمدت دولت و اعتماد نظام به جوانان بیان کرد و گفت: مدیریت این خانه ها به‌عهده مجمع سمن هاست و باید از این ظرفیت به نفع جوانان و تشکل های آنها استفاده شود.

در این جلسه، اعضای مجمع پس از ارائه گزارش عملکرد به طرح دیدگاه ها، مسائل و مشکلات و پیشنهادات خویش از جمله برنامه ریزی جلسه دیدار اعضای مجمع با وزیر ورزش و جوانان، پیگیری وضعیت برگزاری مجمع ملی و تعیین تکلیف مجامع استانی، میزبانی شبکه های تخصصی و دوره های ملی، تعیین تکلیف خانه جوانان و توزیع عادلانه اعتبارات سمن ها بر اساس عملکرد و توانمندی ها پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خراسان رضوی دولت مدیرکل ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مسئول رسانه ای پویش قرآنی ( خدا میگه) گفت: بیش از ۲ هزار اثر از مدارس سراسر استان خراسان رضوی به این پویش ارسال شده که در این مراسم از دختران دانش آموز منتخب تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام صاحب الزمانی افزود: پویش «خدا میگه» به همت مرکز نوجوانه‌ی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی افزود: نوجوانان در این پویش با انتخاب یک آیه از قرآن کریم و توضیح آن آیه در قالب یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای در این مسابقه شرکت کردند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در تهران
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد