Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@18:39:28 GMT

باران پاييزي خراسان شمالي بيش از 2 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۸۴۳۸

باران پاييزي خراسان شمالي بيش از 2 برابر شد

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان شمالي اعلام کرد: ميزان بارش هاي پاييز امسال اين استان نسبت به مدت مشابه پارسال 121 درصد افزايش داشته است.

مهري هاشمي دوين روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، ميزان بارندگي هاي مهر تا 19 مهر امسال را 23.2 ميلي متر عنوان کرد و افزود: پارسال اين رقم در بازه زماني مذکور 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ميلي متر بوده است.
وي اظهار داشت: بيشترين بارش هاي پاييز امسال مربوط به شهرستان رازوجرگلان با 58.2 ميلي متر و فاروج با 37.1 ميلي متر بوده است.
هاشمي دوين کمترين بارندگي پاييزه استان را مربوط به شهرستان جاجرم و 6.4 ميلي متر عنوان کرد و افزود: در اين مدت در بجنورد 14.9 ميلي متر باران باريده است.
وي بيشترين ميزان بارش ديشب استان را مربوط به شهرستان شيروان دانست و اظهار داشت: روستاي رزمغان شيروان با هفت ميلي متر، شهر شيروان با 6.3 ميلي متر و سرچشمه دوين با 5.1ميلي متر بيشترين بارش ها را داشته اند.
رئيس پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان شمالي گفت: ن بارش ديشب در سرچشمه اسفراين 5.5 ميلي متر، اسفراين 3 ميلي متر، فاروج 1.8 ميلي متر و بجنورد 0.6ميلي متر بوده است.
هاشمي دوين گفت: در 24 ساعت گذشته منطقه دشت با 2 درجه و مانه و سملقان با 19 درجه سانتيگراد به ترتيب سردترين و گرمترين نقاط استان بوده اند.
وي افزود: بر اساس نقشه هاي پيش يابي، سامانه بارشي از امروز به تدريج از استان خارج مي شود و از لحاظ دمايي نيز در چند روز آينده شاهد تغييرات چنداني نخواهيم بود.
بيشينه دماي 24 ساعت گذشته بجنورد 16 و کمينه آن 5 درجه سانتيگراد بوده است.
ميانگين بارش سالانه استان خراسان شمالي حدود 240 ميلي متر است.
ط/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌

ایسنا/خراسان شمالی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای این استان خبر داد.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

ربانی اظهارکرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

وی ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، این مقام مسئول با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌