Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی نمی گذرد که تجارت در دهکده مجازی به شدت رونق گرفته و افراد زیادی در پی راه اندازی سایت برای انتقال کسب و کار سنتی خود به فضای مجازی می باشند. اما برخلاف تصور عموم مردم که فقط با راه اندازی یک وب سایت به سرعت می توان در اینترنت جای پا باز کرد و پولدار شد، اینگونه نیست و نیاز است تا ضمن راه اندازی سایتی برای کسب و کار خود، به تکنیک های بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ مسلط شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه ای از روش ها و ابزار بازاریابی اینترنتی گفته می شود که در نهایت با اجرای صحیح، منجر به افزایش فروش محصولات و خدمات یک وب سایت می گردد. در ادامه تعدادی از روش های بازاریابی را به شما دیجیتال معرفی می کنیم.

بازاریابی محتوا (Content Marketing): در عصر حاضر بدلیل وجود سیل عظیمی از تبلیغات در گوشه و کنار وب سایت ها، دیگر کسی به تبلیغات بنری و متنی اهمیت چندانی نمی دهد. اما روشی که بدون تردید، آینده بازاریابی دیجیتال در تصرف آن است؛ بازاریابی محتوا می باشد. در بازاریابی محتوا با ارائه دانش بصورت رایگان و بدون هیچ پوشش تبلیغاتی، مخاطبان جذب وب سایت و برند شما شده و در نهایت با جلب اعتماد و تشکیل جامعه هدف، مخاطبان آمادگی کاملی را برای خرید محصولاتتان خواهند داشت. جهت دریافت آموزش بازاریابی محتوا، می توانید به سایت آموزشی میهن لرن مراجعه کنید. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing): ایمیل مارکتینگ از گذشته های دور بازدهی بسیار بالایی در زمینه فروش محصولات و خدمات اینترنتی دارد و برخلاف آنچه عموم مردم تصور میکنند که دیگر بازاریابی ایمیلی منسوخ شده است، اینگونه نیست و همچنان در بازاریابی دیجیتال ابزاری موثر و قدرتمند می باشد. برای انجام بازاریابی ایمیلی لازم است در گام نخست، نسبت به جذب ایمیل کاربران سایت خود اقدام کرده و سپس با ارائه پیشنهاد های شگفت انگیز، مشاهده خواهید کرد که در عرض چند ساعت، فروشتان چند برابر افزایش خواهد یافت. سئو (SEO): سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، از قدیمی ترین و بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در سئو به کمک تکنیک هایی، رتبه سایتتان ارتقاء می یابد و باعث می شود جایگاه سایتتان در نتایج جستجو ارتقاء یابد. طبعا کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو به سایتمان می رسند، ناخودآگاه به سایت اعتماد پیدا می کنند، چراکه موتورهای جستجو مانند گوگل، کاملا مورد اعتماد کاربران می باشند. جهت دریافت آموزش سئو و یادگیری صفر تا صد تکنیک های سئو می توانید به سایت www.MihanLearn.net مراجعه کنید. بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Marketing): چندی نمی گذرد که شبکه های اجتماعی محل اجتماع میلیارد ها کاربر از سراسر جهان شده است. بطوری که پس از ظهور شبکه های اجتماعی قدرتمندی مانند اینستاگرام و فیس بوک، بازدید وب سایت ها تا حد محسوس و قابل توجهی کاهش یافته است و در حال حاضر یکی از موثرترین ابزار بازاریابی دیجیتال، استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی می باشد. با تلفیق بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، می توان به طور ویژه‌ از قدرت شبکه های اجتماعی بهره برد. بازاریابی ویدیویی (Video Marketing): ویدیوها از جمله محتوایی می باشند که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی انتشار می یابند و از این جهت قدرت بسیار خوبی را برای برندینگ دارند. همچنین وجود شبکه‌های اشتراک ویدیو مانند آپارات و یوتیوب و حضور میلیون‌ها کاربر در این سایت‌ها باعث جذب بازدید کننده و معرفی بیشتر محصولاتتان می شود.

دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر روش هایی که در بالا معرفی شد، دارای تکنیک های دیگری نیز می باشد که با مراجعه به سایت آموزشی میهن لرن به آدرس www.MihanLearn.net می توانید بطور تخصصی و رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ که شامل مقالات و فیلم های آموزشی رایگان می شود را دنبال کنید. علاوه بر آموزش های دیجیتال مارکتینگ، آموزش وردپرس و طراحی وب نیز، برای یادگیری نحوه راه اندازی سایت بصورت رایگان قرار گرفته است.

معرفی کتاب آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

برای اولین بار در ایران کتاب جامع و کاربردی در زمینه بازاریابی اینترنتی به نام «آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» به تالیف سعید حکیمی نیا و فروغ شریعتمداری توسط انتشارات دیباگران تهران در تابستان 1397 به چاپ رسید. این کتاب بصورت عملی و روان کلیه تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را آموزش میدهد و دلایل اینکه چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ در عصر حاضر اهمیت دارد را بصورت شفاف و گویا اهمیت می دهد. قطع به یقین پس از مطالعه این کتاب، قبل از آنکه به فکر راه اندازی سایت باشید، به فکر یادگیری تکنیک های دیجیتال مارکتینگ خواهید بود.

 

جهت تهیه این کتاب می توانید به سایت دیجی کالا و یا به آدرس www.mihanlearn.net/computer-library مراجعه کنید.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی درمناطق روستایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: با همت و تلاش همکاران معاونت فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرستنده دیجیتال ۲ واتی در روستای علی زنگی بخش نیمبلوک شهرستان قاینات به صورت آزمایشی راه اندازی شد که روستا‌های فتح آباد و علی زنگی را با جمعیت حدود ۳۰۰ نفر پوشش می‌دهد.

آینه دار افزود: با راه اندازی این فرستنده مردم این دو روستا از امکان دریافت ۱۹ شبکه تلویزیونی دیجیتال و ۲۰ شبکه رادیویی برخوردار شدند.

به گفته موسوی معاون فنی صدا و سیمای استان برای راه اندازی این ایستگاه حدود ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مردمی هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • ارسال پیام و درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال، شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • تداوم نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی درمناطق روستایی
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟