Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف و ضبط بزرگ‌ترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض به ارزش ۵۶ میلیارد ریال شامل پرندگان شکاری،هوبره و قرقاول در استان بوشهر خبر داد.

فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برخورد قاطع با شکارچیان و قاچاق Contraband پرندگان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت مهمی در زیست، زاد و ولد انواع پرندگان نادر و کم‌یاب است که در راستای صیانت از پرندگان و انواع حیات وحش برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض خبرداد و تصریح کرد: محموله بزرگ پرندگان در معرض خطر که تعداد 60 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و ازگونه‌های شاهین، بحری و بالابان و تعداد 113 قطعه هوبره و 15 قطعه قرقاول با انجام کار اطلاعاتی و زیر نظر گرفتن این افراد توسط پلیس Police آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد خروج این پرندگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند گفت: ارزش این محموله افزون بر 56 میلیارد ریال برآورد شده و ودومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان کشف شده طی چند دهه اخیر در استان محسوب می‌شود.

قلی‌نژاد تصریح کرد: این محموله قاچاق با هوشیاری و اقدام به موقع همکاران در پلیس آگاهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد و هم اکنون مراحل قضایی آن توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با جدیت در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست بوشهر نیز با اشاره به کشف این محموله قاچاق افزود: متاسفانه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری و منتقل شده و هم اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، اقدامات دامپزشکی برای بهبود شرایط زیستی در تعدادی از آنها آغاز شده است.

سید احسان موسوی خاطر نشان کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، با همکاری دستگاههای امنیتی و قضایی و عموم دوستداران محیط زیست، امید می‌رود شرایط مساعدتری از نظر کاهش زنده گیری و قاچاق این پرندگان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این اداره کل همچون گذشته فرهنگ سازی عمومی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت دوستداران محیط زیست برای حفاظت و صیانت از این پرندگان ارزشمند را در سرلوحه برنامه‌های خود دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

یارانه نوزادان امشب واریز می شود اولین تصاویر از تکه‌های بدن خاشقجی هنگام سلاخی+عکس( 16+) زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مردم دختر 15 ساله را از چنگ مرد 51 ساله در خیابان در آوردند+فیلم مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا پدر همدانی، زانوی دخترش را با دریل سوراخ کرد ! عکس گرگی که در خانه مردکرمانی زندگی می کرد! + جزییات مسکن ۵۰۰ میلیونی سال گذشته، یک میلیاردی شد قتل خاشقجی چگونه به نفع ایران تمام شد؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: قاچاق Contraband پلیس Police اخبار حوادث استان بوشهر پرندگان قاچاق انقراض محموله عکس فیلم ایران حادثه مرد وزیر ساعت دستگیر شد انتشار مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست