Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز، ماجرای تجاوز یک مجرم باسابقه همراه دو همدست دیگرش به چند نوجوان در شوشتر، طی دو روز اخیر سر و صدای بسیاری در رسانه‌ها و فضای مجازی به راه انداخته است.

 

ظاهرا این مجرم متجاوز آنگونه که امیرمهدی ژوله عنوان داشته به بهانه آموزش موسیقی نوجوانان را به دام می انداخته است.

 

 

 

 

از آنجا که انعکاس چنین سوژه هایی با رونق کاروکاسبی مسیح علی نژاد ارتباط ویژه ای می دهد این بار هم نامبرده بدون اعتنا به ریختن آبروی این نوجوانان و خانواده های شان اقدام به انتشار مطالبی در صفحات شخصی مربوط به خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اقدام رسانه ای علی نژاد با واکنش دو تن از فعالان مشهور فضای مجازی و رسانه ای همراه شد.

 

علی علیزاده تحلیگر سابق  بی بی سی، نسبت به پست مسیح علی‌نژاد درباره ماجرای تجاوز، طی پستی در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد.

 

متن پست علینژاد به شرح زیر است:

مسیح علی‌نژاد، کودکان شوشتر و یتیمی ملت ایران.

مسیح علی‌نژاد عکسهای تجاوز به کودکان شوشتر را در فضای عمومی منتشر کرده. حتی از منظر لیبرالی چنین کاری هم غیرقانونی و هم مغایر اخلاق اجتماعی است. کودکان حقوق مطلقه‌ای دارند که در اختیار خانواده و والدین آنها هم نیست. بنابراین حتی رضایت خانواده برای نشر این تصاویر کفایت نمیکرد.

 

حتی براساس نگاه لیبرال، این کودکان در زمان رسیدن به سن انتخاب قانونی یعنی هجده سالگی، دیگر انتخاب و قدرتی در تصویری که جامعه از آنها میسازد ندارند و با انتشار این تصاویر و اخبار، تصویر عمومی از آنها برای ابد تغییر یافته. آنهم نه در ابعاد محلی شوشتر. بلکه در ابعاد هشتاد میلیونی کشوری!

 

علینژاد اگر چنین عکسهایی را از کودکان بریتانیایی/آمریکایی منتشر میکرد تمام اکانتهای مجازیش بلافاصله بسته، توسط پلیس بازداشت و تا دادگاه از روزنامه‌نگاری منع میشد و رسانه ها بصورت خودکار و براساس عرف از تریبون دادن به او خودداری میکردند. اما انگار کودکان و جامعه ایرانی یتیم اند.

 

علیزاده با توجه به ارتباط نزدیک مسیح با شرکت اینستاگرام نوشت: اینستاگرام هم تنها به حذف این پست خاص اقدام کرد نه بستن اکانتش. منوتو به جای نقد، تریبون علینژاد برای نشر بیشتر این خبر شده و بی‌بی‌سی هم سکوت مطلق. ده‌ها هزار کابر فیک سعودی هم به کمک علینژاد آمده و مشغول بازنشر خبرند.

 

امثال شیرین عبادی و شادی صدر و مهرانگیز کار و کلیت صنعت حقوق بشر ایران که برای حقوق کودکان تحریم هوشمند را هم مجاز میدانند، نفعشان نیست یک کلمه علینژاد را نقد کنند.

 

دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا و دفتر حقوقی وزارت خارجه هم که در خواب خوش است و احتمالا اصلا وکیلی ندارد و سازوکار شکایت در آمریکا را هم نمیشناسد که حالا بخواهد علینژاد را به پلیس گزارش دهد و به دادگاه بکشاند وقتی کار به استیفای نرم حقوق ملت ایران میرسد انگار ملت ایران یتیم است.

 

چه باید کرد؟ الف- آنها که انگلیسی میدانند به انگلیسی مقاله بنویسند و توییت کنند و به اینستاگرام ایمیل بزنند و این تخطی آشکار را گزارش کنند و علینژاد را که در انگلیسی خود را قهرمان ملی ایرانیان معرفی میکند، رسوا کنند.

 

ب- آیا از میان شش میلیون ایرانی خارج کشور یک وکیل نیست از هشتاد میلیون هموطن سابقش دفاع کند؟ بله، دولت و نهادهای حکومتی وقتی به قدرت نرم در غرب میرسد، رسما یا نابلد یا ناکارآمدند. اما آیا ده ایرانی نیستند مستقل و با پول خودشان برای دفاع از ایران یک وکیل استخدام کنند؟

 

علی علیزاده در اینستاگرام افزود: اگر دو استوری امروزم را خوانده باشید میدانید که اینستاگرام نوشته‌ ‌ام در نقد مسیح علی‌نژاد را حذف کرد. به همین راحتی. در یکسال گذشته هم بیش از ده نوشته‌ام حذف شده بود. اما فکر میکردم حذفشان به خاطر محتوای خاصشان‌ بوده که شاید مغایرت با سیاستهای خارجی غرب بوده باشد. اما این یکی؟ نقدی محترمانه که حرفش فقط‌ دعوت به شکایت حقوقی از علی‌نژاد بود. از کی نقد یک خبرنگار هم ممنوع شده؟ در یکماه گذشته هم اینستاگرام اکانتم را محدود به بخش کوچکی از دنبال کنندگانم کرده ‌ و اجازه نمیدهد هیچکدام از پستهایم روی اکسپلورر ظاهر شود (عکس سوم). به‌همین دلیل تعداد دنبال کنندگانم از بیست و پنجم شهریور تا بیست و پنجم مهرماه سیصد درصد افزایش داشت و بعد ناگهان متوقف شد. سخن گفتن از منبری چنین خصمانه که هر لحظه ممکن است بلندگویت قطع و خودت را هم بیرون کنند آسان نیست. اما با خواندن بیش از دویست پیام محبت آمیز از شما مصمم شدم بمانم و تا لحظه‌ای که اکانتم حذف نشده اینجا هم بجنگم. عکس نوشته امروزم درباره علینژاد را هم اینجا دوباره میگذارم. اما همانطور که گفتم اینستاگرام مانع دیده شدن نوشته‌های این صفحه و رسیدنش به گوش مخاطبان عام میشود. از شما همراهان و همرزمان می‌خواهم در معرفی این صفحه و رساندن صدایش به گوش مخاطبان دیگر یاریم کنید. یقین دارم همانطور که ایرانیان برغم اینهمه ناممکن و اینهمه سنگ اندازی در جنگهای سخت پیروز شدند و تبدیل به قدرت بلامنازع نظامی منطقه شدند، با ایمان و اتحاد ابزار و منطق و تکنیکهای جنگ نرم و جنگ رسانه را هم می‌آموزند و خود میسازند و این حصر رسانه‌ای ایران را می شکنند. دیر نیست روزی که قدرت رسانه‌ای ایران هم مثل قدرت موشکی آن باشد.

 

پناه فرهادبهمن از خبرنگاران بی بی سی هم با انتقاد از شیوه اطلاع رسانی مسیح علی نژاد به انتقاد از او پرداخت.

 

 

 

 

 

او در این رشته توئیت آورد: دستمان به متجاوز شوشتر نمی رسد اما چه با آنها باید کرد که با انتشار عکسها به امنیت روانی ما تجاوز کردند؟ شهوت دیده شدن تا کجا ادامه دارد؟! کدام اصول اخلاقی در کجای دنیا صرف پوشاندن صورت را برای انتشار چنین تصاویری مجاز می داند؟ با معنایی "تجاوز"برایشان کم است که عکس متوسل می شوند؟!

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اینستاگرام اینستاگرام اینستاگرام اینستاگرام اینستاگرام اینستاگرام اینستاگرام اینستاگرام علی علیزاده مسیح علی نژاد تصویر عکس بی بی سی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر

جام جم آنلاین - خوزستان، علی اسدی صبح امروز(دوشنبه 3 اردیبهشت) با اعلام این خبر تصریح کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستاهای اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پروژه یاد شده با ارزش سرمایه گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هرکدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی ادامه داد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکرهای جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در پست مذکور اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: احداث فونداسیون برای ترانس های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش تمام است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار نماید، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت، و پست ذخیره گاز بهینه سازی شده است.

 

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب و رازآلود همسر مهدی قایدی به شایعات اخیر؛ مخاطب ستاره معصومی کیست؟
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ویدیوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا
  • کاسبی کپسولی
  • فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی
  • از ارومیه تا تیم ملی: والیبال ایران و یک مربی جذاب
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • کاسبی با ترس و لرز/ چرا کاسبان در هر معامله بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند (فیلم)
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد + تصاویر