Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی واحد کرج با بیان اینکه این دانشگاه بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها تاکید دارد، گفت: در دانشگاه سعی داریم محصولاتی که نیاز کشور را به واردات مرتفع کند، تولید کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیداحسان شیرنگی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در پانزدهمین همایش ملی متالوژی که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، به رشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه کار خود را به صورت آموزش محور شروع کرد و سپس حرکت خود را به سمت پژوهش محوری ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرنگی بر اهمیت پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در این دانشگاه تأکید کرد و افزود: اکنون دانشگاه با حرکت در مسیر کارآفرینی مسیر خود را ادامه می‌دهد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرج به آمار چشمگیر تحقیقات و مقالات علمی و پژوهشی دانشجویان و استادان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارائه این مقالات زمانی ارزش واقعی خود را به دست می‌آورد که از نتایج این پژوهش‌ها به صورت علمی و کاربردی در جامعه استفاده شود.
وی تصریح کرد: راه دستیابی به هدف کارآفرینی در دانشگاه، تبدیل ایده‌های علمی دانشگاهی به محصولات و فرآورده‌های صنعتی و تجاری هماهنگ با نیاز جامعه است.
شیرنگی با بیان اینکه دانشگاه آزاد کرج بر راه اندازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و هسته‌های فناور تأکید دارد، افزود: ما در دانشگاه سعی داریم محصولاتی که نیاز کشور را به واردات مرتفع کند، تولید کنیم.
وی ادامه داد: این روند زمانی به نتیجه نهایی می‌رسد که چرخه صادرات و واردات محصولات و فناوری‌های نوین در کشور ما برعکس شده و ما صادرکننده فرآورده‌های نوین علمی و صنعتی باشیم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرج به انعقاد تفاهم نامه همکاری در واحد کرج به راه اندازی آکادمی مهندسی اشاره کرد و افزود: دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در کنار آموزه‌های علمی و دانشگاهی، تجربه‌های حرفه‌ای خود را در حوزه رشته‌های تخصصی خود کسب کرده و با دست پر در جامعه حاضر شوند.
در بخش دیگر این مراسم حامد ثابت، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد کرج به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این همایش پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این همایش ها، بهره گیری علمی و عملی از دانش و فنون روز رشته‌های فنی و مهندسی در جامعه است که این امر خود بسترساز شکوفایی در زمنیه‌های تخصصی و حرفه‌ای جامعه خواهد بود.
گفتنی است، این همایش ملی در دو روز و همراه با کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد کرج واحدهای دانش بنیان استارتاپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان و بهبود زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری از مباحث این نشست بود.

بهبودزیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری مانند فرودگاه و راه آهن و راه‌های استان از مطالبات دانشجویی بود که خواستار پیگیری کریدور همدان / کرمانشاه/ وسنندج شد.

دانشجویی دیگر ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری و بهره گیری از ظرفیت پایانه بین المللی خسروی را برای راه اندازی کاروان‌های کوتاه مدت زیارتی مطرح کرد.

کمبود تفریحگاه وشغل مناسب برای جوانان و راه اندازی رشته هنر در دانشگاه آزاد را یکی از دانشجویان دختر یاد آور شد.

قاسمی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی هم خواستار شناسایی / پیگیری و پیشگیری مشکلات استان به روش علمی و ارایه راهکار‌های تخصصی و راهگشا شد

صحرایی استانداردرادامه این نشست ، لزوم بازخوانی تاریخ را به دانشجویان توصیه کرد و گفت دانشگاه باید به تاریخ بعنوان شناسنامه خود نگاه کند. وی افزود متوجه باشیم کفه تمدنی در حال جابجایی است.

وی سپس در پاسخ به مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه / با اشاره به پیگیری بهسازی فرودگاه / ارتقا کیفی راه آهن / و اصلاح راه‌های استان/ از دانشجویان خواست برای حل مشکلات نسخه اجرایی ارایه دهند.

صحرایی تاکید کرد راه اندازی دانشکده هنر دردانشگاه ازاد اسلامی /و رشته میراث فرهنگی در دانشگاه رازی درحال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان