Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سفیر ایران در لندن تاکید کرد: اسرائیل با تهدید فوری جنگ داخلی و نابودی روبه‌روست.

حمید بعیدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: اخیرا انتشارات دانشگاه آکسفورد کتابی با عنوان «چه مدت اسرائیل دوام خواهد آورد» منتشر کرده که نویسنده اثبات می‌کند فراتر از تهدیدات خارجی علیه اسرائیل، ادامه اشغال فلسطین به تعمیق اختلافات میان افراط‌گرایان چپ و راست انجامیده و اسرائیل با تهدید فوری جنگ داخلی و نابودی روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در دویستمین روز از جنگ به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و تا بدین لحظه ده‌ها شهید و مجروح بر جای گذاشته‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: «اگرچه حملات اسرائیل، تلفاتی را در غزه و میان اعضای حماس ایجاد کرد اما اسرائیل نتوانسته است به اهداف اصلی خود از جمله آزادی اسرا و نابودی کامل حماس برسد.»

با گذشت ۶ ماه از جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی، سوالاتی مبنی بر اینکه این رژیم چه دستاوردهایی داشته است، این جنگ چه زمانی و چگونه به اتمام خواهد رسید، در حال ایجاد تنش‌های جهانی شدیدتر درباره جنگی است که متحدان رژیم صهیونیستی را به دلیل حمایت از این رژیم متحمل پرداخت هزینه‌هایی کرده است.

تلفات نظامی اسرائیل با حدود ۲۶۰ کشته و بیش از ۱۵۰۰ زخمی از زمان شروع حمله زمینی این رژیم در هفته های پس از عملیات طوفان‌الاقصی حماس در ۷ اکتبر شروع به افزایش کرده است. مقامات اسرائیلی می گویند که حدود ۱۳۳ نفر از اسیران این عملیات هنوز زنده‌اند. اما مذاکرات برای تضمین بازگشت حداقل برخی از آنها در ازای توقف درگیری و آزادی اسرای فلسطینی با مشکل مواجه شده است. با ادامه حملات ارتش صهیونیستی در غزه  این جنگ به یک الگوی مرگبار از درگیری‌ها و حملات هوایی تبدیل شده است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی می‌نویسد: «به‌رغم خسارات سنگینی که حماس متحمل شده است، بسیاری از رهبران ارشد آن در غزه همچنان در جایگاه خود حضور دارند و در شبکه وسیعی از تونل‌های زیرزمینی مستقر هستند و آنها خودشان تصمیم‌گیرندگان مذاکرات مربوط به تبادل اسرا هستند.»

مقامات کنونی و سابق آمریکا می‌گویند که این تونل‌ها به حماس اجازه می‌دهد تا زنده بماند و پس از پایان جنگ دوباره تشکیل شود.

داگلاس لندن، بازنشسته سازمان سیا گفت: «مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل که توسط حماس و دیگر گروه‌های مقاومت آشکار می‌شود، به همان اندازه که یک گروه فیزیکی و ملموس از مردم است، یک ایده است. حماس هنوز توانایی، انعطاف پذیری، بودجه و صف طولانی مردمی دارد که به احتمال زیاد منتظر ثبت نام و پیوستن به آن پس از تمام جنگ‌ها و همه ویرانی ها و تمام تلفات هستند.

«داگلاس لاندن» افسر بازنشسته سیا با اشاره به مقاومت فلسطینیان و جنبش حماس گفت: «تاکنون به همان اندازه‌ای که اسرائیل به حماس آسیب زده است، حماس همچنان مقاومت، ظرفیت و بودجه خود را حفظ کرده است.»

طبق ارزیابی سالانه امنیتی منتشر شده در ماه مارس، سازمان‌های جاسوسی آمریکایی در توانایی رژیم صهیونیستی برای نابودی واقعی حماس تردید دارند.

در این گزارش آمده است: «اسرائیل احتمالا برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مداوم حماس مواجه خواهد شد. ارتش اسرائیل برای نابودی زیرساخت‌های زیرزمینی حماس که به آنها اجازه پنهان شدن و تجدید قوا می‌دهد و موجب غافلگیری نیروهای اسرائیلی می‌شود، باید بجنگد.»

مقامات آمریکایی مخفیانه می‌گویند که تنها راه برای توقف رژیم صهیونیستی درخصوص حمله زمینی به رفح، توافق آزادی اسرا می‌باشد اما مقامات صهیونیستی ادعا می‌کنند که حمله زمینی به رفح می‌تواند حماس را پای میز مذاکره بنشاند. همچنان که این گفت‌وگوها ادامه می‌یابد، خانواده اسرای صهیونیستی از رویکرد و نحوه مدیریت کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدیدا خشمگین هستند.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی می‌نویسد: «تونل‌های حماس تا ۱۵ طبقه زیرزمین ادامه دارد؛ شبکه‌ای از تونل‌ها که شامل اتاق‌هایی برای فرماندهان و نگهداری اسرا می‌شود. اسرائیل نتوانسته تونل‌هایی را که حماس سالها آنها را ساخته است، ویران کند.»

این روزنامه به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی که نابودی حماس را محتمل نمی‌دانند، تاکید می‌کند: «حماس به طرز قابل‌توجهی قدرت رزم خود را از دست داده است و تجدید قوا زمان خواهد برد اما این بدین معنا نیست که حماس نابود شده است.»

نیویورک تایمز هم‌چنین با استناد به آنچه مقامات آمریکایی و تحلیلگران می‌گویند، نوشت: «پس از پایان جنگ، حماس احتمالا در غزه خواهد ماند اما اینکه چقدر سریع تجدید قوا خواهد کرد به تصمیمات اسرائیل در فازهای بعدی جنگ بستگی خواهد داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسه
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • واکنش سفیر سابق رژیم صهیونیستی به ویترین تسنیم
  • طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین
  • قربان‌اوغلی سفیر پیشین ایران: رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده
  • واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه