Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آیین بدرقه کاروان فرهنگی «حال خوش خواندن» که امروز در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد درباره این ۴۰ کاروان فرهنگی گفت: این کتاب‌ها با توجه به اقتضائات مساجد خریداری و تقدیم به کتابخانه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی افزود: ۲۵۰ هزار جلد کتاب در ۱۴۰۰ عنوان به ارزش پنج میلیارد تومان در حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی و اعتقادی به کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عضویت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های سراسر کشور، گفت: ۲۱ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۹۰۴ عنوان کتاب در کتابخانه‌های سراسر کشور وجود دارد که این تعداد با احتساب ۴۰ کاروانی که امروز ارسال می‌شوند به حدود ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار عنوان می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: آیین بدرقه ۴۰ محموله کتاب برای من یادآوری کاروا‌ن‌های خدمات‌رسانی مردم در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی است زمانی که هر کس می‌توانست به جبهه‌ها می‌رفت و هر کس نمی‌توانست به صورت نقدی یا غیرنقدی به جبهه‌ها کمک می‌کرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: امروز ما بر این باوریم که جبهه فرهنگی جبهه اصلی مبارزه با دشمن است، زیرا دشمن می‌خواهد به مغز، قلب و دل ما نفوذ کند و کتاب بهترین ابزار برای موفقیت ما در چنین مبارزه‌ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: مسجد سنگر اصلی اسلام و انقلاب اسلامی است و ما نباید مساجد را فراموش کنیم، فعالیت‌های اعتقادی، دینی و عبادی فراوانی در مساجد صورت می‌گیرد که مطالعه و انس با کتاب یکی از بهترین کار‌ها در آن هاست.

وی افزود: اگر دانش در جامعه ما گسترش یابد مردم ما با مطالعه پیوند وثیقی پیدا می‌کنند و با کتاب مانوس می‌شوند آنگاه راه‌های نفوذ دشمن بر جامعه ما بسته می‌شود، زیرا «العلم السلطان». جامعه‌ای که با کتاب و مطالعه مانوس است در برابر دشمن بیمه است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: چه ابزاری بهتر از کتاب برای انتقال علم و تجربه وجود دارد؟ چون امروز باوجود ابزار‌های مختلف همچنان کتاب حرف اول را در حوزه فرهنگی می‌زند.

وی با اشاره به شعار بیست و ششمین هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران «حال خوش خواندن» افزود: آن‌هایی که لذت مطالعه را درک کرده اند آن را با هیچ لذت دیگری عوض نمی‌کنند در واقع کتاب هیچ جایگزینی ندارد و می‌توان گفت کتاب بهترین جایگزین برای کتاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: حدود ۴۰ هزار کتابدار به صورت خالصانه در خانه‌های خدا به کتابخوانان و فرهنگ دوستان خدمت می‌کنند.

وی افزود: ما امروز در محضر امام خمینی (ره) عرض می‌کنیم مردم جامعه ما همه کنار هم هستند و همان ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند و همان مسیر انقلاب اسلامی را طی می‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: طرح شنبه‌ها با کتاب از امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا به صورت آزمایشی در ۲۰۰ مسجد کشور اجرا می‌شود در این طرح هر هفته بعد از اقامه نماز عشا در روز شنبه یک کتاب معرفی می‌شود که انتخاب کتاب‌ها به نحوه اجرای این طرح بر عهده ائمه جماعات است، زیرا آنان بهتر از هر کسی با اقتضائات هر مسجد و محله‌ای آشنا هستند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: حدود ۳۷ کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی در ۱۵ استان کشور افتتاح می‌شود و ۲۱۹ مسابقه کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ارسال ۲۵۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور در هفته کتاب و کتابخوانی را مرحله نخست اقدامات ستاد عالی فرهنگی هنری مساجد کشور برای ارسال کتاب به کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور اعلام کرد و گفت: این تعداد حدود ۶۰ درصد آن را شامل می‌شود و ۴۰ درصد دیگر در ۱۸ اسفند و همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: دوره‌های آموزشی برای کتابداران مساجد کشور طی هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود که طی آن ۵۶۵ نفر از کتابداران در ۱۰ استان کشور در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کتاب استان امام راحل کانون فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای  دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این ایام زیبا، رویداد بزرگ سی‌وپنحپین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز می‌کنیم و این نعمت بزرگ را به تمام اصحاب فرهنگ، هنر و ادب تبریک می‌گویم‌.

وی ادامه داد: اولین روز بهار با نمایشگاه قرآن آغاز شد و چه نکو بهاری بود و سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مجموعه ارزشمندی از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و جشن بزرگ آغاز نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت با رویدادهای فرهنگی متعددی از جمله بزرگداشت عطار، فردوسی، خیام، دهه کرامت و برگزاری نمایشگاه کتاب با مشارکت اصحاب فرهنگ هستیم‌.

اسماعیلی بیان کرد: بنای دولت سیزدهم تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در این راستا دوران پررونق فرهنگ و هنر را تجربه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار مجوز کتاب را صادر کردیم گه آماری بی‌نظیر است، در بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل مشکلات معیشتی انتظار می‌رود به حوزه کتاب توجه لازم‌به عمل نیاید اما مردم کتاب‌دوست این حوزه را رها نکردند و در سال‌های اخیر در میزان مطالعه رو به رشد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌های عمومی به فصل پرافتخار در دوره جدید تبدیل شده و در ماه‌های آینده بزرگ‌ترین کتابخانه منطقه را در یکی‌از شهرهای مرکزی افتتاح خواهیم کرد، در حوزه کاغذ نیز علیرغم اینکه با تولید حدود ۵ هزار تن آغاز کردیم، سال گذشته به خودکفایی در حوزه کتاب درسی رسیدیم و با افتتاح مجموعه جدید و فناور که نیازی به استفاده از چوب ندارد، به ۱۳۰ هزار تن می‌رسیم.

اسماعیلی ضمن تشکر از نهادهای متولی در برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد: بنای دولت افزایش چتر حمایتی از مخاطبان کتاب است و در کنار تخصیص یارانه کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید، موضوع اختصاص خرید یارانه‌ای کتاب برای تمام کارکنان دولت را به تصویب رساندیم که از نمایشگاه آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

وی گفت: عدالت فرهنگی در نمایشگاه امسال به نحو بارزی پیش‌بینی شده و هر فرد ایرانی با مراجعه به سامانه مجازی خرید کتاب در کمتر از چند دقیقه می‌تواند کتاب‌هایی بخرد تا کتاب‌ها را رایگان درب منزل تحویل بگیرد که اتفاقی مبارک است.

کد خبر 751812

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره رضوی می‌شود
  • پاتوق‌های دخترانه به همت کانون‌های مساجد در اردبیل تشکیل می‌شود
  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند