Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: اتحاد عربی- صهیونیستی از هیچ تلاشی برای ایجاد مانع در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی فروگذار نکردند، اما به لطف الهی این تلاش‌ها اثر عکس داشت. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص اینکه با توجه به کارشکنی‌های عربستان و ارتجاع منطقه آیا فعالیت‌های آن‌ها تاثیری در عدم استقبال کشور‌های اسلامی از سی و دومین کنفرانس بین الملی وحدت اسلامی که هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد داشته یا خیر گفت: عربستان تلاش‌های زیادی در مسیر برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور مهمانان در کشور انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه مساله باورنکردنی در این مسیر این بود که سفارتخانه‌های عربستان با افرادی که در این کنفرانس دعوت شده بودند تماس‌های خصوصی می‌گرفت و با تهدید و یا تطمیع از آن‌ها می‌خواست که از حضور در کنفرانس بین المللی وحدت صرف نظر کنند.

وی ادامه داد: این حرکت تاثیرگذاری و نفوذگذاری کنفرانس وحدت در سطح جهان و به ویژه جهان اسلام است، چون جبهه دشمن با این صراحت به مقابله با آن می‌پردازد و از چهره‌های رسانه‌ای گرفته تا سیاستمداران و سفارتخانه‌های آن‌ها از هیچ تلاشی در مانع افکنی در مسیر این کنفرانس فروگذار نمی‌کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به جو سازی شبکه بی بی سی بر علیه کنفرانس وحدت اسلامی گفت: اگر این کنفرانس تاثیرگذار نباشد چرا باید رسانه‌ای مثل رسانه کشور استعمار پیر با برگزاری این کنفرانس مخالفت کند و با ایجاد جو بر علیه برگزاری این کنفرانس بپردازد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد:، اما با تمام این کارشکنی‌ها و موانع از باب لطف الهی امسال با اینکه عربستان و متحدان این کشور و جبهه ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی تلاش زیادی برای عدم برگزاری این کنفرانس و حضور مهمانان انجام دادند، اما تمام این تلاش‌ها اثر معکوس داشت و امسال کنفرانس وحدت اسلامی با استقبالی چشمگیر روبرو شد.

وی شاهد این ادعا را نحوی دعوت از مدعوین دانست و گفت: ما در کنفرانس وحدت اسلامی هر سال برای دعوت از شخصیت‌ها دو برابر تعدادی که پیش بینی می‌کنیم، دعوتنامه ارسال می‌کنیم مثلا اگر پیش بینی حدود ۲۰۰ نفر را داریم برای ۴۰۰ نفر دعوت نامه ارسال می‌شود. براین اساس امسال نیز طبق روش سال‌های قبل همین کار را انجام دادیم و برای ۶۰۰ نفر دعوتنامه ارسال کردیم، اما پیش بینی ما این بود که بیش از ۲۰۰ نفر در این اجلاس حضور پیدا نکنند.

آیت الله اراکی افزود:، اما امسال با یک هجوم حضور برای شرکت مواجه شدیم و بر این اساس مجبور شدیم درخواست‌ها برای شرکت در این اجلاس را از ۳ الی ۴ هفته قبل ببندیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه این اتفاق نشان دهنده آن است که تلاش‌های دشمن در مسیر برگزاری این اجلاس تاثیر معکوس داشته است یادآور شد: فضای عمومی پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه و فضای مثبت ایجاد شده سبب شد که امسال با استقبال کم نظیر برای حضور در این اجلاس مواجه باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا کنفرانس بین المللی وحدت در سال جاری برنامه‌ای برای حضور دانشجویان نیز خواهد داشت یا نه گفت: امسال اتحادیه در مجرا‌های مختلف ساماندهی شد و معاونت اجتماعی برنامه‌ای برای اتحادیه‌های صنفی دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها برنامه‌های ویژه برای دانشجویان تقریب است و حضور ویژه برای دانشجویان در کنفرانس سال جاری پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ائتلاف صهیونیستی سعودی کنفرانس وحدت اراکی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدانشگاه فنی و حرفه ای، دکترعرفان خسرویان در خصوص برگزاری کنفرانس ملی مهارت ایران گفت: این کنفرانس که برای اولین‌بار در کشور به موضوع مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

خسرویان افزود: تاکنون ۱۸۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریباً تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند. همچنین در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها و جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شودتا موضوعات موردبحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارها تبین شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، پیش‌کنفرانس و جلسات هم‌اندیشی متعددی از جمله نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان به میزبانی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی محتوای کنفرانس ملی مهارت تشکیل شده است.

رییس اولین کنفرانس ملی مهارت ایران اظهار داشت: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6078560

دیگر خبرها

  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند
  • ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»