Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:24:59 GMT

ضایعات‌ فروشان خلازیر تهران ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۰۵۸

ضایعات‌ فروشان خلازیر تهران ساماندهی می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی ضایعات فروشان محله خلازیر منطقه 19 در آینده نزدیک خبر داد.

محله خلازیر منطقه 19 بین آیت اله سعیدی و آزادگان قرار دارد و مسیری روستایی بوده که بدلیل دور بودن از بافت شهری به مرکز اوراق فروشی های تهران تبدیل شده است.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، حمیدرضا تحصیلی در نشست مشترک با شهردار منطقه 19 گفت: ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر و گل فروشان سیار در محدوده بزرگراه منتهی به بهشت زهرا در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره بر لزوم مکان یابی‌ برای ساماندهی گل فروشان سیار در بزرگراه منتهی به بهشت زهرا، از جذب سرمایه گذار برای راه اندازی بازاربزرگ گل در این محدوده خبر داد.
در ادامه این نشست علی توکلی، شهردار منطقه 19 نیز با اشاره به معضلات ضایعات فروشان خیابان خلازیر، اظهار داشت: عدم ثبات در مالکیت گاراژها، نبود یک واحد صنفی مشخص در محل و وقفی بودن زمین‌های این مجموعه از جمله محدودیت‌های ساماندهی خیابان خلازیر است.
در این جلسه مقرر شد که تمام معضلات فوق با تشکیل یک کمیته فنی و تخصصی مشترک و با همکاری منطقه و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، 300 گاراژ، 2 هزار واحد صنفی و 750 باب مغازه در محدوده خلازیر مشغول به فعالیت هستند.

* سالانه 11 هزار سگ در تهران زنده گیری می شود
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان این که سالانه 11 هزار قلاده سگ در شهر زنده گیری می شود، گفت: سگ ها پس از زنده گیری و انجام آزمایش های لازم، عقیم و رها سازی می شوند.
وی همچنین خواستار تشکیل کمیته ای با همکاری مراکز دانشگاهی، شرکت مشاغل و دوست داران حیوانات شهری برای ارائه راهکاری در جهت ساماندهی سگ های بدون صاحب شد.
به گزارش ایرنا، ساماندهی مشاغل در اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، نظارت بر بازارهای موقت و روزبازارها، کنترل حیوانات شهری، احداث و مدیریت مراکز همگانی خرید و فروش خودرو، مدیریت جایگاههای CNG و ساماندهی کیوسک های عرضه گل و مطبوعات سطح شهر تهران از جمله وظایف و ماموریت های شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است.
تهرام/9343 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ساماندهي شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آگهی مزایده عمومی فروش ضایعات
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)