Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@14:51:45 GMT

نوبخت: افزایش حقوق ۹۸ بیش از سال‌های ۹۶ و ۹۷ است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۱۳۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد گفت: در سال ۹۸ میزان افزایش حقوق کارمندان دولت بیش از سال های ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

به گزارش تسنیم، محمد باقر نوبخت در تشریح برنامه های اشتغال و تولید در حوزه کشاورزی که با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده گفت: در سال 98 میزان افزایش حقوق کارمندان بیش از سال های 96 و 97 خواهد بود.

وی با با بیان اینکه، مردم مباحثی از جمله رشد اقتصادی، فرصت شغلی جدید و تثبیت اشتغال موجود را از ما طلب می کنند، گفت:درامدهای ارزی به عنوان یک متغیر برون زا با تغییراتی همراه بوده که با تلاش مسئولان بانک مرکزی هم اکنون در وضعیت تثبیت شده قرار دارد.

نوبخت با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور خاطر نشان کرد، آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و طبق گزارشات بین‌المللی، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و قطعاً کشور کوچکی نیستیم که با یک تحریم ملت‌ها را از پای درآورند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی تفاهم شد تا با تامین سرمایه مورد نیاز، حداقل 82 هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی طی سه برنامه در 10 رسته فعالیت ایجاد شود که 6 رسته آن برای تثبیت اشتغال موجود تعریف شد.همچنین به عنوان برنامه سوم توسعه باغات در مناطق مرزی در دستور کار است.

وی افزود، این سرمایه گذاری ها در راستای تبصره 18 قانون بودجه سال 97 میباشد، هدف اصلی این تبصره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال 97 بوده باید بر این نکته تاکید کرد که ایجاد فرصتهای شغلی جدید ارتباطی با تحریمهای امریکا ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی گندم تصریح کرد: امروز از واردات 10 میلیون تنی گندم بی نیاز هستیم، امسال یک ماه زودتر پرداخت‌های گندم پرداخت شد، 12 هزار و 700 میلیارد تومان گندم خریداری شد که این رقم 7 درصد بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

نوبخت در مورد پرداخت‌های عمرانی نیز گفت: تاکنون 31 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده که به صورت نقد و اوراق بود.

وی افزود، حدود 886 میلیارد تومان برای برنامه های اشتغال زایی یارانه در نظر گرفته شده است و تامین این مبالغ ارتباطی به مساله تحریمها ندارد.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بسته های حمایتی از اقشار محروم گفت: با تقسیم کاری که صورت گرفته وزارت تعاون مسئول این طرح میباشد و سازمان برنامه وظیفه تامین مالی این طرح را بر عهده دارد.

نوبخت ادامه داد، منابع این طرح از محل ما به التفاوت خوراک پتروشیمیها تامین خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد، در پرداخت یارانه های نقدی مشکلی نداریم و منابعی از خزانه برای پرداخت یارانه تخصیص پیدا نمیکند چراکه محل تامین یارانه ها تغییر کرده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت افزایش حقوق وضعیت اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلاً میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 749683

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟