Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در خصوص برگزاری سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در ایران گفت: برگزاری این کنفرانس در کشور مشت محکمی خواهد بود بر دهان کسانی که ادعای انزوای ایران را دارند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران و احزاب رسانه که به مناسبت برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد با بیان اینکه کنفرانس امسال با شعار قدس محور وحدت امت برگزار خواهد شد گفت: به یاری خدا تلاش‌هایی که جریان‌ها و نهاد‌ها و نیرو‌های تقلیدگر و وحدت گرا در سراسر جهان اسلام انجام دادند و در این دوره سختی که در جهان اسلام گذشت کنفرانس سال جاری نیز با شکوه بیش از پیش برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اراکی با بیان اینکه در دهه گذشته یک توطئه عمومی در جهان برای ایجاد ستیز درونی و درگیرساختن پیروان مذاهب اسلامی با یکدیگر و ایجاد جنگ و خونریزی رخ داد گفت: این توطئه دامن اقوام را هم گرفت و آنجا که ستیز مذهبی کاربرد نداشت دشمنان به ستیز قومی پناه بردند.

وی افزود: این روز‌ها شاهد جنگ‌های متعدد در منطقه هستیم از جنگ ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی گرفته تا جنگی که در افغانستان و پاکستان تحت عناوین مختلف به راه انداختن جنگ سوریه و لبنان و آتش افروزی‌هایی که در اندونزی به راه انداختند به نوعی کشور‌هایی اسلامی را درگیر جنگ افروزی کردند تا آنجا که این آتش دامن کشور‌های اروپایی را گرفت و شاهد گسترش تروریسم تحت عناوین مختلف در این کشور‌ها نیز بودیم.

آغاز پیروزی‌های جبهه مقاومت را در کنفرانس وحدت سال جاری جشن خواهیم گرفت

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: این توطئه‌ها با جانفشانی مدافعین حرم و جبهه مقاومت و... با تلاش‌های گسترده مجمع تقریب و نهاد‌های تقلیدگرا به تدریج شکست خورد و خدا رو شکر که این روز‌ها در شرایطی به سر می‌بریم که جریان هم گرا وحدت گرای جمهوری اسلامی و همه نیرو‌های همراه و همگام آن درجهان در آستانه یک پیروزی حتمی و قطعی و گسترده هستند و امسال آغاز این پیروزی را به فضل الهی در کنفرانس وحدت اسلامی جشن خواهیم گرفت و اعلام می‌کنیم صفحه جدیدی در جهان اسلام در حال گشایش است و در این صفحه نو شاهد آن خواهیم بود که صدای همگرایی بر هر صدای دیگری غلبه خواهد کرد و این برجستگی کنفرانس امسال خواهد بود.

اراکی تصریح کرد: در کنفرانس امسال اعلام خواهیم کرد که جهان اسلام با جمهوری اسلامی در یک جبهه قرار دارند و اگر جبهه استکبار به رهبری رهبر ماجراجوی آمریکا تلاش می‌کند تا وحدتی علیه ایران و جبهه مقاومت در جهان و منطقه به راه بیاندازد، اما این توطئه‌ها با شکست روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ترامپ با همراهی حاکمان مرتجع خود و رژیم صهیونیستی در منطقه تلاش کردند ۵۰ کشور علیه جمهوری اسلامی متحد کنند در کنفرانس امسال شاهد گردهمایی ۱۰۰ کشور اسلامی هستیم که نمایندگان به زبان گویای ملت‌های خود هستند.

کنفرانس امسال وحدت اسلامی مشت محکمی در دهان کسانی است که ادعای منزوی شدن ایران را دارند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص این کنفرانس گفت: در کنفرانس سال جاری شخصیت‌های برجسته سیاسی فرهنگی و هنری و ادبی از حدود ۱۰۰ کشور جهان در ایران حضور می‌یابند تا اعلام کنند جبهه آزادیخواهی در جهان با محوریت ایران شکل گرفته است.

اراکی ادامه داد: براین اساس آزادی خواهان حقیقی جهان در ایران گردهم می‌آیند تا اعلام کنند در جبهه واحدی در برابر استکبار صف واحد تشکیل می‌دهند و این اتفاق تودهنی محکمی برای آمریکا خواهد بود.

وی افزود: کنفرانس سی و دومین به منزله مشت محکمی است بر دهان کسانی که می‌گویند جمهوری اسلامی منزوی شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی منزوی نیست بلکه یک جریان دشمن ستیز را به راه انداخته که در سراسر جهان نمایندگانی دارد و شکل گیری این کنفرانس به منزله اعلام شکست سیاست‌های آمریکا به منظور تحریم و انزوای جمهوری اسلامی است.

اراکی برجستگی سوم کنفرانس وحدت اسلامی را اینطور بیان کرد که در شرایطی که ما شاهد فروپاشی نهاد‌های استکباری در منطقه هستیم و یکی از آن‌ها دولت مزدور صهیونیستی است امروز محور مقاومت با پیروزی‌های خود انتقام جانانه‌ای از دولت غیرمشروع رژیم صهیونیستی گرفت و ظرف ۴۸ ساعت مقاومت شجاعانه مردم محاصره شده غزه نه تنها به جبهه نظامی اسرائیل شکست بزرگی وارد کرد بلکه در جبهه سیاسی نیز شکاف گسترده‌ای در این رژیم ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه کنفرانس وحدت امسال با محوریت فلسطین شکل می‌گیرد گفت: دفاع از مردم فلسطین در حقیقت دفاع از مردم یمن است و پیروزی مردم غزه یعنی آغاز پیروزی مردم یمن از این منظر امیدواریم دستاورد‌های کنفرانس وحدت دستاورد‌هایی باشد که دنیا بداند دوره پیروزی جبهه مقاومت آغاز شده و این پیروزی در عرصه سیاسی، فکری و نظامی خواهد بود.
در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله اراکی کنفرانس وحدت اسلامی تقریب مذاهب توطئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب وحدت عملی در جامعه اسلامی را لازمه حکومت های اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت در ذیل سایه احترام متقابل شکل خواهد گرفت؛ هر زمان مسئله وحدت و تقریب مطرح می گردد باید به مولفه مهم یعنی احترام در این میان توجه ویژه نمود، البته احترام تنها مختص و فی ما بین مذاهب اسلامی نمی باشد بلکه تمام ادیان در جهان بشریت دارای احترام هستند و توهین به هر شخص و مذهب جایز نیست.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴ می فرمایند: " قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ" یعنی ای اهل کتاب باید در شناخت خداوند متعال در کنار یکدیگر باشید، این بدین معنا است که غیر از مذاهب اسلامی باید ادیان دیگر را به رسمیت شناخت و باید به مقدسات یکدیگر احترام گذاشت و از توهین پرهیز نمود که این ادیان در زمان خود دارای جایگاه و قابل احترام بوده اند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: روسا و حاکمان کشورهای اسلامی باید بر رویه اسلام و سنت رسول الله حرکت کنند؛ باید اهداف آیه شریفه "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا.." را دنبال کنند و آگاهانه باید با اهداف آنانی که به تفرقه و جدایی دامن می زنند مقابله کنند.

وی عنوان کرد: عمل به به آیه شریفه "واعتصموا به حبل الله" در نتیجه عمل به رهنمودهای علما و فضلای مذاهب اسلامی است، حکام و روسای دولت های اسلامی باید همواره همراه و پیرو خطوط الهی باشند و از توصیه های علمای اسلام استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.

ابن الخیاط در پایان تاکید کرد: تمام مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع ، باید با همبستگی و متحد پشتیبان نخبگان و علماء باشند و علماء نیز پشتیبان امت اسلام بوده و دولت ها نیز حمایت گر امت ، نخبگان و علماء جهان اسلام باشند تا وحدت مداوم برقرار باشد و دشمنان نتوانند ضربه ای به این اتحاد بزنند.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است