Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: پرداخت کمک جبرانی دولت به کارکنان دستگاه های اجرایی استان همزمان با کشور و بر اساس قانون آغاز شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران با موضوع بسته حمایتی دولت به اقشار کم درامد، کمک جبرانی به کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی با مجموع دریافتی ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر این اساس، مبلغ 2 میلیون ریال به حساب بانکی مرتبط با حقوق و مزایای این افراد واریز می شود.
وی تصریح کرد: منظور از پرداختی، حقوق ثابت و فوق العاده های مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ ماهانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی و شرکتی سال جاری است.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی ملی و استانی که حقوق و فوق العاده کارکنان آنها از محل منابع عمومی بودجه سال جاری پرداخت می شود بایستی اطلاعات مربوط را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده باشند.
بر اساس مصوبه پنجم آبان ماه هیات وزیران نخستین مرحله اجرای طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 22 آبان ماه آغاز شد که این بسته حمایتی در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان تعیین شده است.
این بسته حمایتی سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای گوناگون است که ابتدا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند، تعلق می گیرد.
علاوه بر آن همه افراد با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان در راستای اجرای این بسته حمایتی از افزایش حقوق متوسط 200 هزار تومانی در ماه بهره مند می شوند.
بسته حمایتی دیگر مورد نظر دولت به کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و دیگر بیمه شدگان تامین اجتماعی تعلق خواهد گرفت که این افراد با تایید مراجع ذیصلاح و با اثبات درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه از این کمک متوسط زیر 200 هزار تومان دولت بهره مند خواهند شد.
گفتنی است پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلان کرد: خانوارها می توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.
مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوارها کالاهای هدف این طرح است و سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
فروشگاه های رفاه، اتکا، افق کوروش، هفت، امکان، اسکاد، فرهنگیان، جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور در فهرست فروشگاه های طرف قرارداد هستند.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كمك جبراني كاركنان دولت معاون استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران امور مالیاتی استان در سخنانی ضمن تبریک موفقیت حملات تلافی‌جویانه و افتخارآفرین جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی، تلاش دولت و مشارکت مردم در تحقق شعار سال را خواستار شد و گفت: سالی که آغاز و پایانش متبرک به ماه خدا باشد، همراه با برکت و نیکویی برای مسلمانان و ملت ایران خواهد بود.

وی اضافه کرد: مالیات از اشخاصی که دارای درآمد هستند و در قبال ارائه خدماتِ عمران شهرها و روستاها و ایجاد امنیت گرفته می‌شود و بهترین نحوه اجرای مالیات این است که خودِ افراد، آن را داوطلبانه اظهار و ادا کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه همه افراد باید پرداخت مالیات را برای خود یک تکلیف بدانند، افزود: ما در قبال افراد جامعه، دولت و روز قیامت مسئولیت و تعهد داریم و مالیات یکی از منابع تأمین هزینه‌های اداره جامعه و تدبیر امور کشور است؛ لذا کسانی که از تعهدات اجتماعی خود سر باز می‌زنند و از مالیات فرار می‌کنند در حق خود و دیگران جفا می‌کنند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: ما معتقدیم که خداوند رازق است و صداقت در رزق و روزی ما اثرگذار و کارساز است و پنهان‌کاری و فرار از تکلیف، نوعی روی‌گردانی از یاد خداست که بر اساس آیات الهی تنگی و سختی در زندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه قناعت و شکرگزاری باعث افزایش نعمت در زندگی است، گفت: ما در زندگی باید ضمن دوری از فزون‌خواهی خود را در مقابل افراد بی‌بضاعت مسئول بدانیم و اگر کسی در این میان از تکلیف قانونی خود سر باز بزند، ناسپاسی خود را در مقابل خداوند نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه افزود: انسان با مرگ، از مال و ثروت فاصله می‌گیرد، لذا پرداخت مالیات و سایر تکالیف قانونی و شرعی نوعی تربیت، تمرین و آمادگی برای فاصله گرفتن و دل کندن از وابستگی‌های دنیوی است تا دین‌مان همواره حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تقدیر و تشکر از تلاش کارکنان و مدیران امور مالیاتی برای تأمین درآمدهای دولت و ارائه خدمات به مردم، از مدیرکل امور مالیاتی استان خواست با بهره‌گیری از تجارب مدیریتی خود، برای توسعه و خدمت به مردم استان تلاش بیش از پیش داشته باشد.

کد خبر 6079453

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ (ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می‌شود
  • ریشه حقوق‌های نجومی با حساب واحد خزانه خشکیده می‌شود؟
  • بکارگیری ۵۰۰ جوان آموزش دیده در حوزه نفت و گاز ایلام
  • ۵۰۰ نیروی مهارت‌ دیده در شرکت‌های نفت و گاز مشغول به‌کار می‌شوند
  • به‌کارگیری افراد آموزش‌دیده در حوزه نفت و گاز در استان ایلام
  • عملکرد دستگاه های اجرایی در ایجاد اشتغال و رشد تولید ارزیابی می شود
  • برگزاری ۱۵۷ دوره آموزشی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در زنجان