Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:59:28 GMT

افزایش جدید قیمت توسط یک برند لبنی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۱۹۷

افزایش جدید قیمت توسط یک برند لبنی

در پی افزایش‌ اخیر قیمت‌ در بازار لبنیات، این بار یک برند دیگر افزایش جدیدی در قیمت شیر و دوغ ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، تقریبا روزی نیست برای خرید به بازار بروی و در آن اثری از افزایش قیمت انواع لبنیات نبینی، شیر، دوغ، کره، ماست محصولاتی هستند که ترمزشان بریده و قیمت‌ها روز به روز بالاتر می‌رود و کسی هم نیست بگوید چرا؟، نظارت تقریبا تعطیل شده است، قانونی نیست و اگر باشد، هم لبه آن کند شده است، ظاهرا نه کارخانه‌های لبنی گوش‌شان بدهکار حرف دولتی‌هاست و نه از برخی دولتی‌ها دم برمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید شیرخام تصویب شد

قیمت‌ها روز به روز بالاتر می‌رود و به همان اندازه هم قدرت خرید مردم پایین‌تر می‌شود. همین‌طوری هم مردم ایران روزانه به اندازه نصف مردم دنیا شیر می‌خورند، چه برسد به اینکه قیمت‌ها هر روز بالاتر برود، اینکه گفته شده است، مصرف شیر در ایران نصف میانگین جهانی است، مربوط به سالها پیش است، آمار جدیدی در این مورد نداریم، مطمئنا سرانه مصرف بسیار پایین آمده است.

شاید بگویند که مردم ایران به تأثیر شیر و لبنیات در سلامتی آگاه نیستند، اما این حرف خطا است، کیست که در این روزگار، با این همه دسترسی به اطلاعات، از فواید گرانبهای این قبیل محصولات غافل بماند؟ دلیل اصلی آن است که مردم قدرت خرید ندارند.

افزایش روز به روز قیمت‌ها توانی برای مردم نگذاشته تا لبنیات هم در سبد روزانه غذایی‌شان جایی داشته باشد. به هر حال نان از همه واجب‌تر است!. 

بی‌توجهی کارخانه‌های لبنی به حدی است که منتظر تصمیمات دولت نمی‌مانند، قرار است که ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده را بررسی کند و پس از آن تصمیم بگیرد که کارخانه‌های لبنی چه میزان حق دارند یا ندارند که قیمت را اضافه کنند.

کارخانه‌های لبنی هر زمان که اراده کنند، قیمت را بالا می‌برند، تنها حواس‌شان به این است که طوری اضافه نکنند که مردم اصلا خرید نکنند. تا حدی قیمت را بالا می‌آورند که میانه‌ای باشد تا از کاهش خرید مردم ضرر نکنند. 

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید: «کارخانه‌های لبنی خودشان تصمیم گرفتند که قیمت را افزایش دهند، پس از آنکه آنها دیدند بررسی دولت برای قیمت تمام شده و اظهار نظر درباره قیمت‌ها طولانی شد، آنها خودشان قیمت‌ها را بالا بردند، به هر حال آنها ضرر می‌کردند.»

در ادامه افزایش‌های چندین‌باره قیمت لبنیات در بازار، جدیدترین خبر این است که این‌بار برند شیر «ک» ترمز بریده و هر بطری شیر را به ۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسانده است و دوغ کیسه‌ای را از ۲ هزار تومان به ۲ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش داده است. 

به هر حال معلوم نیست این افزایش قیمت‌ها تا کجا ادامه می‌یابد؟ مسئولان کجا هستند؟ کارخانه‌های لبنی چرا این قدر بی‌توجه شده‌اند و تنها خودشان را می‌بینند؟ مگر نه این است که همه مردم در داخل یک قایق نشسته‌اند؟ ضرر من، ضرر توست و سود من، سود تو، اما متأسفانه اکنون برخی می‌پندارند که به هر دوز و کلکی اگر سود ببرند، برده‌اند.کسی به حفظ مشتری و بازار توجه ندارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز ظریف قیمت شیر گرانی لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ داود میرشکار گفت: اگر می‌خواهیم سالم باشیم و زندگی خوبی روی زمین داشته باشیم باید زمین و محیط زیست پاک داشته باشیم.

بنابراین باید چیزهایی که زمین را آلوده می‌کنند و موجودات روی زمین را از بین می‌برند کمتر استفاده شوند یا استفاده نشوند و پلاستیک هم یکی از بحران‌های کره زمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پلاستیک‌ها در زمین آنقدر زیاد شده‌اند که در حال ایجاد بحران برای کره زمین هستند و موجودات زنده از بین می‌برند و اگر روند استفاده از پلاستیک ادامه داشته باشد، در آینده شرایط خوبی در زمین نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک گفت: باید برای خرید، از ساک‌های چند بار مصرف یا سبدهای پارچه‌های استفاده شود. 

 یکی از معضلات کنونی کره زمین وجود پسماندهای پلاستیکی است و برآورد شده است که در دنیا حدود ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود. این پلاستیک‌ها در محیط زیست می‌مانند و موجب می‌شوند بسیاری از تنوع زیستی از بین بروند. 

دوم اردیبهشت ماه به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است

.

دیگر خبرها

  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • از رنجی که می‌برند...
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک