Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه گفت، غرب تلاش می‌کند که کشورهای بالکان را در جبهه مقابل روسیه قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف با اشاره به روابط روسیه و صربستان گفت: سفر آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صربستان و برگزاری مذاکرات با همتای صربی‌اش در جهت تقویت روابط دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما معتقدیم که مذاکرات سطح عالی پیش‌رو برای ارتقای روابط میان دو کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این مذاکرات به صورت منظم برگزار شده و در دستورکار دو کشور قرار دارد. روسیه در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه شبکه گازی با صربستان همکاری می‌کند.

قرار است این سفر در اواسط ماه ژانویه انجام گیرد اما زمان دقیق آن مشخص نیست. لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش نیز از موضع بلگراد در قبال کوزوو در سطح بین‌المللی حمایت کرد.

وی گفت: من مطمئن هستم حمایت از موضع بلگراد بهترین راه برای برقراری صلح در مسئله کوزوو است.

لاوروف اضافه کرد: غرب تلاش می‌کند که کشورهای بالکان را مقابل روسیه قرار دهد. در واقع غرب هیچ درسی از وضعیت رخ داده در اوکراین نگرفته است.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: اگر غرب از تراژدی رخ داده در اوکراین درس عبرت می‌گرفت، دیگر تلاش نمی‌کرد بالکان‌ها را در مقابل روسیه قرار دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای منطقه برای انتخاب یکی از این سه جبهه یعنی مسکو، بروکسل و یا واشنگتن تحت فشار قرار گرفته‌اند.

لاوروف گفت که می‌داند بلگراد برای کاهش همکاری‌ها با روسیه تحت فشار قرار گرفته است اما صربستان با اطمینان در برابر این فشارها مقاومت می‌کند.

وی اضافه کرد: حوادث رخ داده در اوکراین در سال ۲۰۱۴ به رهبری و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی قرار گرفت که در زمره همین سیاست غرب در قبال بالکان‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با تاکید دوباره بر اینکه مسکو هیچ نقشه‌ای برای حمله به لهستان، کشورهای حوزه بالتیک یا جمهوری چک ندارد، گفت که اگر غرب برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ تامین کند، ارتش روسیه آن ها را سرنگون خواهد کرد.

پوتین در جمه خلبانان نیروی هوایی روسیه تاکید کرد: ناتو از زمان فروپاشی شوروی سابق در ۱۹۹۱، به سمت شرق و روسیه گسترش یافته است اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو این ائتلاف ندارد.

وی ادامه داد: ما در قبال این کشورها هیچ نیت خصمانه‌ای نداریم. حرف و حدیث درباره اینکه ما به برخی کشورهای دیگر حمله خواهیم کرد و با این حرف‌ها لهستان، کشورهای بالتیک و جمهوری چک را ترسانده‌اند، کاملا بی معنا و یاوه‌گویی است.

رییس جمهور روسیه همچنین درباره وعده‌های غرب به اوکراین برای ارسال جنگنده اف-۱۶ به این کشور نیز گفت: اگر برای اوکراین اف-۱۶ تامین کنند که به نظر می‌رسد درباره این موضوع صحبت کرده و ظاهرا خلبانان را آموزش می‌دهند، باز هم تغییری در شرایط میدان نبرد ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما همانطور که تانک‌ها، زره‌پوش‌ها و سایر تجهیزات(غربی) از جمله موشک‌اندازهای چندمنظوره را نابود کردیم، جنگنده‌ها را هم نابود می‌کنیم.

پوتین با اشاره به اینکه جنگنده‌های اف۱۶ قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند نیز اضافه کرد: البته اگر از فرودگاه‌های نظامی در کشورهای ثالث از این جنگنده‌ها استفاده شود، آنگاه برای ما اهداف مشروع خواهند بود و فرقی نمی‌کند که موقعیت مکانی آنها کجا باشد.

اظهارات پوتین پس از آن مطرح شد که دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین پیش‌تر گفته بود که جنگنده‌های اف-۱۶ طی ماه‌های آتی به کی‌یف تحویل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد