Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@11:07:20 GMT

ذرت در صدر واردات کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۳۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود،  قند و شکر و گندم ازجمله کالاهای اساسی هستند که طی هفت ماه سال‌جاری وارد کشور شده‌اند.

ذرت درصدر کالاهای اساسی وارد شده قرار دارد که به میزان 4 میلیون و 766 هزار تن به  ارزش یک میلیارد و 118 میلیون دلار وارد شده  است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانه‌های روغنی با حجم یک میلیون و 788 هزار تن و به ارزش 924 میلیون دلار وارد کشور شده است و از نظر ارزشی 22 درصد افزایش داشته است.

در گزارش گمرک آمده است؛ روزانه بیش از 4 هزار اظهار در گمرکات صورت می گیرد و فقط توقف 2 درصد از کالاها در گمرک بیش از معمول است و 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند در کمتر از سه روز ترخیص می شوند. همچنین خدمات شبانه روزی و 24 ساعته گمرک در شرایط ویژه اقتصادی به کالاهای اساسی در گمرکات مهم کشور صورت می‌گیرد و روند ترخیص این کالاها به صورت لحظه ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، واحدهای عرضه کننده میدان بهمن مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی چند واحد متخلف به دلیل گران‌فروشی و افزایش قیمت، برگ جریمه دریافت کردند و به تعدادی اخطار قانونی داده شد.

امرالهی از پلمپ یک واحد عرضه کننده محصولات پروتئینی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این واحد پس از دریافت اخطارهای مکرر، سرانجام به علت مسائل غیر بهداشتی پلمپ شد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی هرگونه افزایش قیمت و گران‌فروشی را تضییع حقوق عامه اعلام کرد و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.

امرالهی در پایان تاکید کرد: گشت‌های مستقل و مشترک در قالب طرح نظارت عید و رمضان تا پایان فروردین به صورت گسترده در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 6064195

دیگر خبرها

  • مشکلی در تامین کالاهای اساسی بازار گیلان تا پایان تعطیلات نداریم
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر