Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@07:19:46 GMT

چراغ تولید در خط اتیلن دنا روشن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۵۱۶

چراغ تولید در خط اتیلن دنا روشن می‌شود

همزمان با آغاز تحریم غیر قانونی آمریکا، شمارش معکوس آغاز راه اندازی و بهره برداری پالایشگاه بیدبلند خلیج فاسر به عنوان یکی از مگا پروژه های تامین خوراک صنایع پتروشیمی ایران آغاز شد.

 

همزمان با آغاز تحریم های غیر قانونی آمریکا، ایران آماده راه اندازی و بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف تامین خوراک طرح‌های پتروشیمی ماهشهر و خط اتیلن دنا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط فعلی مجموع پیشرفت ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در چهار بخش احداث پالایشگاه، مخازن ذخیره سازی ماهشهر، خطوط انتقال خوراک و محصول و ساخت تاسیسات پشتیبانی و ساختمان های غیر صنعتی به حدود ۹۰ درصد رسیده که پیشرفت ساخت پالایشگاه گاز بیش از ۹۰ درصد برآورد می شود.

یکی از مهمترین مزیت های بهره برداری از این پالایشگاه گاز افزایش ظرفیت تولید و تامین انواع خوراک های گازی صنایع پتروشیمی بوده به طوری که این پالایشگاه از توان و ظرفیت تولید سالانه ۱۰.۳ میلیون تن گاز متان، حدود ۱.۵ میلیون تن اتان، ۱.۵ میلیون تن پروپان و بوتان و حدود ۴۰۰ تن میعانات گازی برخوردار است.

بر اساس برنامه زمان بندی، هم اکنون تمامی تجهیزات، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز ساخت این پالایشگاه تامین شده و حتی اعمال تحریم های بین المللی هم اختلالی در وضعیت راه اندازی و بهره برداری از این پالایشگاه ایجاد نمی کند.

علاوه بر این، پیش بینی می شود با توجه به پیشرفت ساخت این پالایشگاه‌ها در بخش‌های مختلف تاکنون مراحل راه‌اندازی و پیش راه اندازی برخی از واحدها آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان نیمه اول نخست سال ۹۸ امکان تولید آزمایشی و بهره برداری از این مگا پروژه صنعت گاز و پتروشیمی کشور فراهم شود.

با بهره برداری از این پالایشگاه بخشی از خوراک اتان تولیدی به پتروشیمی گچساران به منظور تولید اتیلن منتقل می شود و تا پیش از آغاز بهره برداری پتروشیمی گچساران، اتان تولیدی از مسیر خط لوله به ماهشهر و احتمالا پتروشیمی بندرامام با هدف تامین خوراک این مجتمع پتروشیمیایی منتقل خواهد شد.

در ساخت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در کنار شتاب در ثبت رکوردهای جدید ساخت و ساز تاکنون رکورد ۳۹ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه به ثبت رسیده و این درحالی است که برای احداث و تکمیل این مگا پروژه باید بیش از ۲۰ هزار تن سازه فلزی، سه میلیون اینچ قطر عملیات جوشکاری لوله، ۴۰ هزار تن نصب تجهیزات ثابت و دوار، ۴۳۰۰ کیلومتر کابل کشی و حدود یک‌هزار کیلومتر خطوط انتقال خوراک و محصول طراحی و ساخته شود.

در همین حال «علی حسینی» سرپرست معاونت تولید، برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اخیرا با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی ساخت سه طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی لردگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و طرح توسعه پتروشیمی ایلام، تصریح کرده است: این طرح‌ها به تدریج از اواسط سال آینده آماده بهره برداری و تولید آزمایشی و سپس تجاری خواهند شد.

گفتنی است، پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح پالایشگاهی خوراک طرح‌های در دست اجرای خط لوله اتیلن غرب شاخه دنا شامل مجتمع پتروشیمی گچساران و سپس طرح‌های تولید پلی اتیلن سبک و سنگین خطی کازرون، پلی اتیلن سنگین ممسنی، پلی اتیلن سنگین دهدشت و پلی اتیلن سنگین بروجن تامین شود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی فریمان در حاشیه بازدید از واحد‌های تولید خوراک دام شهرستان گفت:در شهرستان فریمان ۴ واحد تولیدی خوراک دام و یک واحد تولید مکمل خوراک دام فعال وجود دارد که ۳ واحد تولیدی تولیدات شان از نهاده‌های دامی و یک واحد تولیدی تولیداتش از ضایعات کارخانه جات صنایع غذایی است.

دکتر سیدحبیب حسینی با اشاره به این که میزان تولید واحد‌های فعال در شهرستان بیش از نیاز دامداران منطقه است و مازاد آن به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شودافزود: دامپزشکی در کنار واحد‌های تولیدی و در راستای کمک به تولید و رفع موانع تولید همراه با رعایت موازین بهداشتی در محصول نهایی از هیچ اقدام و کمکی فروگذاری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی