Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@06:47:31 GMT

برداشت چای ترش در فنوج

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۵۸۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج گفت: امسال سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان  نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و به 40 هکتار رسیده است.

هودیانی از مزایای کشت این گیاه را مقاومت در برابر آفت ها، نیاز کم به  کود و سموم شیمیایی و ارگانیک بودن آن بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که امسال از زمین های زیرکشت چای ترش فنوج، بیش از ۳۰ تن محصول برداشت خواهد شد، گفت: از این محصول به عنوان دمنوش، شربت و مربا استفاده می شود.

همچنین دیده ور کارشناس ترویج مدیریت اداره جهاد کشاورزی فنوج با اشاره به صرفه اقتصادی این محصول، گفت: برای حمایت از کشاورزان و افزایش سطح زیر کشت این محصول، مدیریت جهاد کشاورزی فنوج سال آینده بذر این محصول را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

خانم قاسمی کارشناس تولیدات گیاهی هم با اشاره به خواص دارویی چای ترش گفت: این گیاه  برای کنترل پرفشاری و قندخون، کلسترول، بیماری های کبدی،  تصفیه خون، مراقبت از پوست و مو مفید است و از ابتلاء به سرطان جلوگیری می کند.

سطح زیرکشت چای ترش  در سیستان و بلوچستان ۶۶۰ هکتار است که شهرستان های دلگان، فنوج و ایرانشهر بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: چای ترش سیستان و بلوچستان مزارع کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان

 عبدالرضا سیداحمدی گندم را مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول راهبردی از ۲۰ فروردین آغاز شده است و ۱۰۵ مرکز مسئولیت خرید این محصول از کشاورزان را بر عهده دارند.

او  با بیان اینکه تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران در استان خریداری شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت کلزا می‌گوید: برداشت این دانه روغنی از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده و در حال حمل به کارخانجات است.

آقای سیداحمدی با اشاره به پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبه‌های کشاورزان توسط بخش خصوصی، اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

 او ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه، ۱۰ هزار تن بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و امیدواریم نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت چغندرقند گفت: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه راهبردی است که بیشترین سطح چغندرپاییزه با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

آقای سیداحمدی افزود: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام پیگیری‌ها برای این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت گندم از مزارع استان بوشهر
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز