Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:49:56 GMT

سد ارزی در برابر صادرات

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۶۴۹

سد ارزی در برابر صادرات

شماره جدید نشریه پایش در مطلبی با تیتر 'سد ارزی در برابر صادرات' به اعتراض صادرکنندگان قزوین به بخشنامه پیمان سپاری ارزی پرداخته است.

در این مطلب که به قلم آرش صالحی نوشته شده می خوانیم 22 فروردین ماه امسال بود که دولت با ابلاغ بخشنامه پیمان سپاری ارزی همه صادرات کنندگان را ملزم کرده است که ارز حاصل از صادرات را به چرخه مالی کشور برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به اینکه بیشتر مبادله صادراتی استان هایی مثل قزوین با کشورهای افغانستان و عراق و از راه ریال انجام می شود، این مصوبه در 2 اردیبهشت 97 اصلاح شد و صادرکنندگان کالا به این کشورها از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود معاف شدند اما طی چرخشی عجیب و طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی به صادرکنندگان که در 19 مهرماه 1397 صادر شده، این معافیت ملغی شده و در این بخشنامه مانند مصوبه فروردین ماه، همه صادرکنندگان متعهد به بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد داخلی شدند، مصوبه ای که انتقاد جدی فعالان حوزه تولید و صادرات استان را به دنبال داشته است.
پایش در این گزارش گفت گویی با مهدی بخشنده رییس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین داشته و به نقل از وی نوشته پیمان سپاری ارزی که امروز دولت به صادرکنندگان تحمیل می کند، غیرقانونی و مغایر ماده 13 قانون صادرات و واردات است.
وی افزوده است این ماده به صراحت پیمان سپاری ارزی را رد کرده است و دولت با وجود این قانون، صادرکننده ها را ملزم به پیمان سپاری ارزی کرده است که اتحادیه صادرکنندگان هم به شدت به این بخشنامه معترض است.
نشریه پایش در این شماره تیتر اول خود را نیز به بررسی وضعیت نخستین شهر صنعتی ایران اختصاص داده است.
یادداشت مدیر مسئول این نشریه نیز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به این همین موضوع اختصاص یافته و در بخشی از آن نوشته است که یکی از مشکلات جدی جامعه امروز ما، سرانه اندک مطالعه کتاب و گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است.
سخنان رییس اتحادیه صادرکنندگان استان با تیتر تحولات بزرگ با استقرار پایانه صادراتی در قزوین، جهش 150 درصدی صادرات گوجه فرنگی استان با تیتر داغی قیمت گوجه سرخ تر از رنگ آن و اعتراض صادرکنندگان قزوین از دیگر عناوین این شماره نشریه پایش است.
دوهفته نامه اجتماعی اقتصادی پایش به مدیرمسئولی فهیمه زارع دار در قزوین منتشر می شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها نشريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران

بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند.

به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.

بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.
گفتنی است، این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن ۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد