Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از منابع ترکیه‌ای نوشت: عربستان می‌خواهد با اعدام عاملان مستقیم ترور روزنامه‌نگار منتقد این کشور، روند تحقیقات برای شناسایی آمر اصلی قتل وی که به احتمال زیاد ولی‌عهد سعودی است، متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» در گزارشی با این عنوان که «چرا انتظار می‌رود عربستان قاتلان خاشقچی را در اسرع وقت اعدام کند؟» به این پرسش پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود مقامات سعودی در اسرع وقت  به اجرای حکم اعدام شماری از متهمان در ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی متوسل شوند.

القدس العربی به نقل از منابع ترکیه‌ای آورده است: مقامات رسمی آنکارا بیم آن را دارند که عربستان به منظور دفاع از محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی به اعدام عوامل مستقیم ترور قتل خاشقچی متوسل شود.

منابع ترکیه افزودند:  آنکارا این گام سعودی‌ها را پروسه‌ای می‌داند که هدف از آن مجازات مجرمان حادثه ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیست بلکه تلاش برای از بین بردن دلایل و مدارک و از میان برداشتن شاهدان اصلی در روند تحقیقات در حال انجام است که ریاض درصدد متوقف کردن آن است تا فقط عاملان مستقیم این حادثه مجازات شوند درحالی که ترکیه می‌خواهد به رأس هرم سیاسی دست یابد که آمر اجرای این عملیات بوده است.

القدس العربی نوشت: یک روز پس از اظهارات عصر چهارشنبه وزیر خارجه آنکارا درباره اینکه پرونده قتل خاشقچی باید در سطح بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد، دادستانی کل عربستان در ظهر پنجشنبه با برگزاری کنفرانسی خبری اعلام کرد که روند تحقیقات از بخشی از بازداشتی‌ها در قضیه خاشقچی به پایان رسیده و ضمن تحویل پرونده آنها به دستگاه قضایی، تقاضای صدور حکم اعدام برای پنج نفر از متهمان را داده است.

این روزنامه افزود: این اقدامات شتابزده عربستان است که به وضوح نشان می‌دهد، حکومت سعودی قصد دارد هر چه سریع‌تر حکم اعدام پنج متهم ترور خاشقچی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول را به اجرا گذارد که از جمله آنها تنها رئیس این تیم است که می‌تواند درباره بالاترین سطح سیاسی و امنیتی که دستور اجرای این عملیات را داده است، صحبت کند.

القدس العربی آورده است: با اجرای حکم اعدام عاملان مستقیم قتل خاشقچی عربستان، این کشور شواهد قانع کننده‌ای را که می‌تواند منجر به دسترسی به مقامات امنیتی و سیاسی آمر اجرای این عملیات باشد، از بین خواهد برد و هر گونه گامی را برای انتقال این پرونده به تحقیقات بین المللی متوقف می‌کند.

نویسنده تاکید کرد: این حرکت به طور مستقیم مانع تحقیقات بین‌المللی نمی‌شود، اما شواهد برجسته‌ای در این پرونده را از بین می‌برد، چون رژیم سعودی می‌ترسد هر گونه تحقیق مستقلی در ترکیه یا در سطح بین المللی از عوامل اجرای این عملیات، منجر به این شود که آنها اعتراف کنند آمر انجام این قتل چه کسی بوده است و روایت رسمی و ضعیفی را که عربستان درباره ماجرای قتل خاشقچی ارائه داده است، بی اعتبار کند، مهم تر اینکه منجر به محکومیت مقامات ارشد سعودی و شاید شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد این کشور خواهد شد.

القدس العربی در پایان آورده است: در همین راستا، ترکیه به شدت از بیانیه دفتر دادستانی سعودی انتقاد کرده و اعتبار تحقیقات آن را مورد سوال قرار داد و بر ضرورت محاکمه مظنونین در ترکیه تاکید کرد، مساله ای که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی فورا با آن مخالفت کرد،علی رغم اینکه ترکیه تاکید می‌کند بر اساس کنوانسیون وین در ارتباط با کار دیپلماتیک مطابق با قوانین بین المللی ، چون جرم مذکور در خاک ترکیه به وقوع پیوسته است، مظنونین باید در ترکیه محاکمه شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جمال خاشقچی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بازرسان پکن به پاکستان برای تحقیقات درباره ترور مهندسان چینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور پاکستان از ورود هیات بازرسان چینی به این کشور به منظور پیوستن به تحقیقات مشترک درباره مرگ اتباع چینی در پاکستان در حمله انتحاری خبر داد.

همکاری دو کشور در این تحقیقات با هدف رسیدگی به حمله‌هایی است که تلاش‌های اسلام‌آباد در راستای مدرنیزه کردن اقتصادش را در معرض خطر قرار داده است.

محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان در بدو ورود بازرسان چینی به سفارت پکن در اسلام‌آباد، گزارشی از تحقیقاتی که تاکنون درباره این حمله انتحاری انجام شده است را در اختیار آن ها قرار داد.

در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله انتحاری سه‌شنبه هفته گذشته به خودروی حامل مهندسان چینی که در حال کار روی پروژه احداث یک سد در شمال غرب پاکستان هستند، سفارت پکن در اسلام‌آباد از شهروندان خود خواست تا تدابیر امنیتی را افزایش دهند.

این سومین حمله انتحاری ظرف یک هفته به منافع چین در این کشور واقع در جنوب آسیا محسوب می‌شود. دو حمله نخست به ترتیب به یک پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان و بندری راهبردی در جنوب غربی استان بلوچستان صورت گرفت؛ بندری که چینی‌ها در آن در حال احداث پروژه‌های زیرساختی به ارزش میلیاردها دلار هستند.

کد خبر 6065054

دیگر خبرها

  • ورود بازرسان پکن به پاکستان برای تحقیقات درباره ترور مهندسان چینی
  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • آمریکا انجام تحقیقات درباره اعدام دو غیرنظامی در غزه را خواستار شد
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه