Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: چهارمین نمایشگاه اشتغال و ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در مشهد، فردا در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی؛ مرتضی تشکری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در نشست خبری این جشنواره که در محل واحد استان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: چهارمین نمایشگاه اشتغال و ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در مشهد برگزارمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکری ادامه داد: این دو رویداد مهم فرهنگی - پژوهشی، به طور هم زمان ۲۷ آبان ماه ساعت ۹ صبح در محل هتل پارس آغاز  و تا ۲۹ آبان ماه ادامه دارد.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به میزبانی خراسان رضوی درششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تجلیل از برگزیدگان  آثار و دستاورد‌های علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیت‌های دانشجویان در انجمن‌های علمی دانشگاه است.  

وی با بیان این که ۲۰ واحد استانی از سراسر کشور در این جشنواره مشارکت دارند، اظهار کرد: ۹۴۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده  و ۸۷۶ اثر وارد فرآیند داوری شده که در نهایت ۸۱ اثر برگزیده شده است.  

تشکری ادامه داد: آثار ارسالی جشنواره در ۹ حوزه رقابتی شامل انجمن‌های علمی برتر، فعالیت‌های علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی  و بخش ویژه با موضوع بحث آب و محیط زیست که درقالب ۵ گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری با هم رقابت کردند.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تصریح کرد: بیشترین اثربرگزیده در بین واحد‌های استانی مربوط به واحد‌های استانی تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی است.  

وی با بیان این که هم زمان با این جشنواره نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز برگزارمی شود، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی ماموریت ویژه‌ای  در حوزه کارافرینی و اشتغال دارد و یکی از حوزه‌های ماموریتی دانشگاه، علمی کردن کسب و کار‌ها و دانشی کردن فضای کسب و کار می‌دانیم بنابراین با همکاری مراکز علمی کاربردی استان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

تشکری درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان، پیوند بین صنعت و دانشگاه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان این که نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی شامل ۵ بخش است، افزود: ۷ نفر از کارآفرینان دانشگاه که کسب و کار آن‌ها مستند سازی شده است در این نمایشگاه معرفی خواهند شد.  

وی ادامه داد: رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی صرفا دانشی نیست بلکه بخش زیادی از آموزش‌های این دانشگاه عملی و کاربردی و تمامی رشته‌های دانشگاه متناظر با شغل هستند.  

تشکری گفت: معرفی مشاغل بومی و خانگی که با سرمایه کم ایجاد می‌شوند یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه است، هم چنین بخش دیگری از نمایشگاه، کلینیک‌های مشاوره اشتغال و کارآفرینی است که طی این سه روز کارآفرینان برتر و متخصصان حوزه کارآفرینی به دانشجویان مشاوره خواهند داد.  

رئیس دانشگاه علمی کاربردی  خراسان رضوی افزود: هم چنین در این نمایشگاه دستاورد‌های برتر پژوهشی مراکز علمی کاربردی معرفی خواهند شد.  

وی کسب و کار، ایده یابی برای خلق محصول جدید، شناسایی فرصت‌های جدید کسب و کار، نحوه ارائه طرح به سرمایه گذار، ایده یابی و کارآفرینی موفق در بازار دارای نوسان توسط مراکز علمی کاربردی و شرکت مهد دانش پارسیان برگزار خواهد شد.  

تشکری ادامه داد: ۲۴ مرکز علمی کاربردی  در این نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علمی  کاربردی خراسان رضوی درباره دیگر برنامه‌های این نمایشگاه گفت: دوشنبه ۲۸ آبان برنامه تقدیر از آثار برگزیده و کارآفرینان برتر که محصول نمایشگاه اشتغال و کار آفرینی است در برنامه قرار دارد که با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، مسوولان استانی، روسای واحد‌ها و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی و صاحبظران حوزه کسب و کار برگزارخواهدشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حمایت از آثار برگزیده گفت: به افرادی که طرح‌های موفق کارآفرینی ارائه کنند پرداخت تسهیلات با بهره ۴ درصد در برنامه دانشگاه قرار دارد.  

تشکری درپاسخ به سوالی درباره میزان اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: نرخ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور متوسط بالای ۷۰ درصد است والبته نسبت  به رشته‌ها متفاوت است  چنانچه در حوزه کشاورزی نرخ اشتغال بالای ۸۰ درصد هم است.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی درباره دلیل بالا بودن اشتغال در فارغ التحصیلان علمی کاربردی گفت: رشته‌های این دانشگاه تقاضا محور است و عرضه محور نیست، به همین دلیل افراد کمتربیکار می‌مانند.  

وی در پاسخ به الزام قانونی به تعطیلی واحد‌های علمی کاربردی دولتی اظهارداشت: این واحد‌ها تعطیل نشده اند بلکه توقف فعالیت آموزشی آن‌ها انجام می‌شود و این واحد‌ها تا پایان شهریور ۹۸ به فعالیت آموزشی و ارائه خدمات به دانشجویان خود ادامه می‌دهند.

تشکری با بیان این که مراکز علمی کاربردی دولتی استان با بخش خصوصی واجد شرایط جایگزین می‌شوند، افزود: در استان ۱۶ مرکز دولتی داریم که عمده آن‌ها با بخش خصوصی جایگزین می‌شوند، لذا برای علاقمندان ادامه تحصیل در زمینه فعالیت‌های آموزشی این مراکز نگرانی وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان اظهار کرد: توجه به حوزه اقتصادی همچنان در کانون توجه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد همچنان که رهبری فرمودند وقایع تلخ و شیرینی را داریم، عنوان کرد: تورم ۶۰ درصدی به نصف کاهش یافت اما باز هم جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید تک بعدی به شعار سال نگاه کنیم، بیان کرد: البته در حوزه اقتصاد جای کار بیشتری وجود دارد چرا که بر زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد.

ذاکریان بیان داشت: حفظ ارزش پول ملی، کاهش فاصله طبقاتی و اشتغال پایدار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبری تاکید مصرانه بر اجرای عدالت داشتند، گفت: آنچه در این زمینه سریع‌تر به ذهن متبادر می‌شود عدالت اقتصادی است.

وی با اذعان به اینکه مردم پایه بودن مورد تاکید در شعار سال جاری می‌باشد، عنوان کرد: کلیدی ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه مدت به آن دست پیدا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز قدس امسال شاهد جهش حضور مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بودیم تصریح کرد: شعار سال باید منتج به تولید ایران قوی‌تر از گذشته در همه عرصه‌ها شود.

وی در ادامه به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و بیان داشت: در راستای تولید، اشتغال، کارآفرینی تا کنون ۵۶۷ میلیارد تومان در استان از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات پرداخت شده است که ۲۸ درصد مربوط به بیرجند بوده است.

ذاکریان تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و نگاه‌ها در راستای توسعه و پیشرفت استان بهره ببریم.

کد خبر 6084294

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی