Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : در بحث دارو اثر تحریم ها ملموس نیست زیرا قبل از تحریم ها بر اساس پروتکل های سازمان مقدار زیادی از داروهایی را که احساس می کردیم دچار کمبود می شوند را تامین کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حصیبی مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با کمبود دارو در استان اظهار داشت : کمبود دارویی همیشه وجود دارد و یکسری از اقلام و برندها در مقطعی کم و در مقطعی دیگر زیاد است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : اکنون چیزی خارج از عرف نداریم و این کمبودها در مقاطع قبلی هم وجود داشته است منتها بر اساس نوع تامین دارو که وارداتی باشد یا تولید داخل معمولا وزارت خانه در جهت رفع این کمبود عمل می کند .


مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با وضعیت دارو با توجه به تحریم ها خاطر نشان کرد : در بحث دارو اثر تحریم ها ملموس نیست زیرا قبل از تحریم ها بر اساس پروتکل های سازمان مقدار زیادی از داروهایی را که احساس می کردیم دچار کمبود می شوند را تامین کرده ایم.


حصیبی توضیح داد : امروز یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که سازمان های بیمه گر آمده اند و مقدار زیادی از اقلام خارجی را از شمول بیمه خارج کرده اند بنابراین از بیمه هیچ گونه تخفیفی دریافت نمی کنند .


وی اضافه کرد : مشکل بیماران این است که تخفیفات سازمان های بیمه گر تنها مشمول بیمه داروهای ایرانی می شود و آن ها در خرید داروهای خارجی دچار مشکل شده اند.


مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان افزود : اکنون مردم نسبت به این موضوع معترض هستند که چرا قبلا سازمان های بیمه گر در ازای خرید داروی خارجی به ما کمک می کردند ولی اکنون چنین اتفاقی نمی افتد.

 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش

رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه