Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پرچم‌دار بانوی چادری کاروان ایران از خاطره شیرین دیدار مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی با مقام معظم رهبری می‌گوید.

مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار مقام معظم رهبری اعتمادبه‌نفس ورزشکارانِ جانباز و معلول به‌ویژه بانوان ورزشکار را در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود، اقدامی بسیار برجسته و ستودنی خواندند و گفتند: پرچمداری کاروان ورزشی ایران به‌وسیله یک بانوی دارای حجاب چادر و یا اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، به‌معنای ایستادن یک‌تنه در مقابل تهاجم بی‌بندوباری و ولنگاری روزافزون دنیا و کم نیاوردن در مقابل این هجوم است.

به این بهانه به سراغ عشرت کردستانی، پرچمدار کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک ریو 2016 رفتیم. این بانوی ورزشکار جانباز کرمانی برای حمل پرچم کاروان ایران در مسابقات معلولین که به نام "شهدای منا" نامگذاری شده بود از لباس احرام استفاده کرد. گفت‌وگوی شنیدنی تسنیم با این ورزشکار طلایی کرمان را در زیر می‌خوانید.

از احساس خود در دیدار با مقام معظم رهبری بگویید؟

توفیق و سعادتی بود که محضر مقام معظم رهبری رسیدیم و از فرمایشات ایشان مستفیض شدیم. البته من سال‌ها پیش و در دوران نوجوانی با کاروان‌های بسیج یک بار دیگر این افتخار را داشتم که محضر آقا را از نزدیک تجربه کنم اما آن دیدار جمع شلوغی بود و دیدار روز گذشته جوی صمیمی و دوستداشتنی داشت و بسیار با آن متفاوت بود.

دیدار روز گذشته بسیار لذت بخش بود و زمانی که می‌دیدم حضرت آقا با تمام مشغله‌ای که نسبت به اوضاع کنونی کشور داشتند باز هم تمام مسابقات و برنامه‌های ورزشی ما را پیگیری می‌کردند بسیار غرورآفرین و عزتبخش بود.

زمانی که نورانیت، شکوه، معصومیت، بزرگی و عظمت مقام معظم رهبری را می‌دیدم بسیار به خودم می‌بالیدم و اینکه در این شرایط سخت ایشان یک تنه در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی ایستاده‌اند خداوند را سپاسگذار بوده و شاکر بودم که در کشوری زندگی می‌کنم که سایه ولایت و عشق رهبری در آن حاکمفرما است و این نعمت بزرگ در این سرزمین چیز کمی نیست.

تاثیر فرمایشات رهبری در شما و دیگر ورزشکارن چگونه بود؟

فرمایشات حضرت آقا در دل و روح ورزشکاران نشسته بود، تاثیر زیادی بر آنها داشت و انگیزه دوباره‌ای به آنها داده و ایمان، تلاش، خودباوری و اعتماد به نفس ورزشکاران را بالا برده بود و شارژ روحی بسیار خوبی بود که تمرینات خود برای پارالمپیک با انگیزه‌ای چند برابر شروع کنند.

از احساس خود در لحظه‌ای خود را مخاطب فرمایشات رهبری دیدید بگویید؟

حضرت آقا در فرمایشات خود به ورزشکارانی که روی سکو از اعتقاد و عقاید خود تبلیغ کرده و حین کسب مدال سجده شکر به جای آورده و دعا می‌کنند اشاره کرده و این را رمز موفقیت ورزشکاران ما دانستند.

زمانی که مقام معظم رهبری از پوشش اسلامی بانوان ما گفتند و فرمودند زمانی که پرچمداری کاروان ورزشی ایران را یک بانو با حجاب اسلامی انجام می‌دهد یک تبلیغ کامل برای فرهنگ غنی اسلامی است و در شرایطی که تمام دنیا بر علیه حجاب تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده و این هجمه وسیع و تهاجم فرهنگی در این حوزه وجود دارد و هیچ کس از این آسیب‌ها مصون نیست، حضور با حجاب کامل اسلامی، ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و ولنگاری را عبادت دانستند در آن لحظه برای این افتخاری که نصیب من شده بود خدا را شکر کردم و زمانی که خود را مخاطب سخنان رهبری دیدم این قدر حظ و لذت معنوی نصیب من شد که گمان نمی‌کنم تا پایان عمر آن را فراموش کنم البته زمانی که حضرت آقا فرمدوند تشکر می‌کنم از بانوانی که با حجاب اسلامی به این مسابقات رفتند و عقایدشان برای آنها مهم بود هم احساس شرمندگی و خجالت داشتم و هم غرور و افتخار.

از سخنان خود با مقام معظم رهبری بگویید؟

پس از سخنان حضرت آقا در درد و دلی و سخنان که با ایشان داشتم پس از معرفی خود و اینکه تنها بانوی جانباز ورزشکار پاراالمپیک کشور و پرچمدار کاروان ورزشی"شهدای منا" در مسابقات پارالمپیک ریو هستم به ایشان گفتم که توانستم پس از 12 سال عضویت در تیم والیبال نشسته بانوان ایران ظرف یکسال و با وجود وقت کم و رقبای سخت در رشته پرتاب وزنه در مسابقات پاراآسیایی حاضر شده و به مدال طلای این رشته دست پیدا کنم.

به حضرت آقا گفتم که ما ورزشکاران جانباز و معلول هیچ چیزی کم نداریم و هر آنچه که نیاز داریم را از شهدا یاد گرفتیم. جنگندگی، ایستادگی، مقاومت، سرسختی و صبوری را که شهدا در جبهه‌ها داشتند را از آنها یاد گرفتیم و در میادین ورزشی به کار بستیم و هر آنچه را در بعد روحی و روانی در ورزش به آن نیاز داریم را از شهدا گرفته و با توسل به اهل‌بیت(ع) هیچ غیرممکنی برای ما وجود ندارد.

البته دیدار روز گذشته با حضرت آقا یک یادگاری خوب برای من به همراه داشت زمانی که به ایشان گفتم تحمل تمرینات سخت و فشره در مدت کم همه به واسطه تحقق آرزوی پدر و مادرم بود و تصور این لحظه و تحقق آرزوی آنها به من انرژی و قدرت ماورایی می‌داد و تحمل فشار و سختی تمرین زیاد را برایم مقدور می‌کرد و آرزوی آنها این بود که من بتوانم موفق به کسب مدالی خوشرنگ شده و با هم خدمت شما رسیده و آن را به شما تقدیم کنیم آقا در جمله پایانی خود به من فرمودند "سلام مرا به پدر و مادرت برسان".

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پرچم دار بانو رهبر دیدار جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سیدعلیرضا مرندی در گفت و گو با همشهری ماه روایت‌های دست اولی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری برایمان نقل می‌کند که شنیدنش سرشار از لطف است.

از آداب و مناسبات این مراسم تعریف کنید.
مراسم ازدواج فرزندان رهبر خیلی ساده برگزار می‌شد. مهمانان زیادی دعوت نداشتند. زن‌ها و مردها در ۲اتاق جداگانه دور اتاق می‌نشستند و با چای و شیرینی پذیرایی می‌شدند. می‌خواهم بگویم که به قدری زندگی این بزرگواران بدون تکلف و ساده بود که یک‌بار همسر رهبر انقلاب به من زنگ زدند و گفتند «قرار شده ۳روز دیگر آقا مسعود ازدواج کند و نمی‌دانیم آزمایش پیش از ازدواج را کجا باید انجام دهد.» و من راهنمایی‌شان کردم. خانواده مقام معظم رهبری خیلی متواضع و ارزشمند هستند. ایشان به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند.

متن کامل گفت و گو را اینجا بخوانید:

روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟


میزان ارتباط خانوادگی‌تان با رهبری چقدر است؟ رفت‌وآمد خانوادگی دارید؟
خیر رفت‌وآمد خانوادگی نداریم ولی همیشه هر وقت زحمتی داشته‌ایم به ایشان داده‌ایم که همیشه هم برایمان خیر و برکت داشته است. هنگام تولد نوه‌ها، رهبری در گوششان اذان گفتند و خطبه عقد بچه‌ها و نوه‌ها را هم جاری کردند و از همه مهم‌تر اینکه مشمول دعاهایشان هستیم.

سرنوشت سوغات عبای رهبری چه شد؟
سر تیم پزشکی رهبری خاطره‌ای مرتبط با سفر به عراق و سوغاتی‌ای که برای رهبر آورده بود برایمان تعریف می‌کند که نشان‌دهنده سادگی و دور بودن از تجملات در زندگی رهبرمعظم انقلاب است: «یک بار وقتی از سفر کربلا برمی‌گشتم دو عبای نسبتا گران‌قیمت سوغات آوردم. یکی را به آقای خاتمی که تازه رئیس‌جمهور شده بود و دیگری را به مقام معظم رهبری هدیه دادم. خب من که عباشناس نبودم فکر می‌کردم اگر گران باشد حتما کیفیت بهتری دارد. وقتی عبا را به ایشان دادم، تشکر کردند و چند روز یا هفته بعد که با ایشان ملاقات داشتم، گفتند: «اگر این عبا را بدهم و به جایش ۳ عبای دیگر بگیرم، ناراحت می‌شوی؟» و اضافه کردند: «این عبا خیلی گران است و من عبای گران نمی‌پوشم.» من هم گفتم نه، چرا ناراحت بشوم و ایشان هم همان کار را کردند.»

کد خبر 844647 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند
  • تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند
  • عکسی معنادار از فرماندهان بلندپایه نظامی در کنار موشک های ایرانی /جزئیات نامه پدر موشکی ایران به رهبری
  • پست دفتر رهبری در واکنش به حمله علیه اسرائیل
  • واکنش توئیتر سایت رهبری به آغاز حملات پهپادی ایران علیه اسرائیل
  • دیدار خاتمی و موسوی خوئینی ها با کروبی و کلید خوردن انشعاب /واکنش امام خمینی به تشکیل مجمع روحانیون مبارز چه بود؟