Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@14:01:35 GMT

اشتغال ۴۱۷ نفر از مددجویان بهزیستی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۹۸۳۲

اشتغال ۴۱۷ نفر از مددجویان بهزیستی در استان زنجان

معاون بهزیستی استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان بهزیستی کل تعهد اشتغال سال ۹۷ برای بهزیستی استان زنجان ۵۳۷ نفر است که تا به امروز اشتغال ۴۱۷ نفر محقق شده است. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ استانها زنجان نظرات

نعمت ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از زنجان اظهار داشت: جمع کل ابلاغیه بانک مرکزی در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی استان زنجان 63 میلیارد و 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از طریق 12 بانک عامل مبلغ 38 میلیارد و 940 میلیون ریال تخصیص داده شده است که در این راستا 282 نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و تا حال حاضر به 160 متقاضی تسهیلات پرداخت شده است که مجموع مبلغ پرداختی 20 میلیارد و 177 میلیون ریال است که تقریبا از جمع اعتبار ابلاغ شده 32 درصد پرداختی صورت گرفته است.

معاون مشارکت های مردمی و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این تسهیلات از محل بند ب تبره 16 قانون بودجه سال 97 کل کشور پرداخت شده است، افزود: 257 نفر از مددجویان نیز از طریق سایر منابع داخلی که اکثرا کمکهای بلاعوض هستند و از طریق گروههای همیار که از جمع شدن زنان سرپرست خانوار ایجاد شده توانسته‌اند شاغل شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 417 نفر مددجوی نام برده شده 169 نفر در سطح روستاها و 248 نفر در سطح شهرها شاغل شده‌اند، گفت: طبق اعلام سازمان بهزیستی کل کشور تعهد اشتغال سال 97 برای بهزیستی استان زنجان 537 نفر است که تا به امروز اشتغال 417 نفر محقق شده است.

ملکی خاطر نشان کرد: در بحث پرداخت مشوقهای بیمه‌ای نیز شخصی که شاغل شود یا به صورت خویش فرمایی اشتغال ایجاد کند به مدت پنج سال سهم بیمه از طریق سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان تا حال حاضر در این امر 2 میلیارد و 330 میلیون ریال پرداختی داشته است که این مبلغ برای 186 نفر بیمه خویش فرمایی و 23 نفر کارفرمایی پرداخت شده است، بیان کرد: هدف از پرداخت پنج سال حق بیمه کارفرمایی، تثبیت اشتغالهای ایجاد شده است؛ علاوه بر حمایت از کارفرمایان سبب تشویق آنان در جذب هر چه بیشتر مددجویان به اشتغال می‌شود.

معاون مشارکت های مردمی و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: سقف وامهای پرداختی جهت استفاده مددجویان 200 میلیون ریال با سود 4 درصد و جهت به کارگیری مددجویان توسط کارفرمایان نیز وام با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته ملکی بهزیستی استان زنجان جهت اشتغال روستایی 215 نفر سهمیه دارد که 5 میلیارد و 375 میلیون تومان نیز اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه وام اشتغال روستایی دارای مشکلاتی از قبیل درصد بالا و داشتن 20 درصد وجه التزام است، تصریح کرد: با این حال سه شهرستان با 54 نفر اقدام به ثبت طرح در سامانه کارا کردند که بخشی از آنها به بانکهای عامل معرفی شدند، چنانچه سامانه کارا دوباره فعال گردد ثبت نام مددجویان مجددا صورت می‌گیرد.

معاون مشارکت های مردمی و موسسات خیریه اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مددجویان با مشکل داشتن ضامن معتبر مواجه هستند و در این زمینه هیچ تفاوتی بین مردم عادی با مددجویان در  نظر گرفته نشده است، ادامه داد: سال 96 در زمینه تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده توسط سازمان بهزیستی 10 میلیارد ریال جهت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی واریزی انجام شده بود.

انتهای پیام/ح

R41375/P1357/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، استان زنجان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، طیب جعفری با تشریح فعالیت‌های شاخص این اداره‌کل در سال گذشته، افزود: سال گذشته ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان هدف‌گذاری و در نیمه بهمن ۱۴۰۲ محقق شد و تا پایان سال گذشته میزان تحقق این هدف‌گذاری به بیش از ۱۲۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در خصوص اشتغال‌های ایجاد شده با کد ملی افراد قابل راستی آزمایی است، افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

این مسئول ادامه داد: تحقق این هدف‌گذاری از راه‌های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها محقق شد.

وی یادآور شد: سهم زنجان از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد این هدف‌گذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو سه استان برتر در کاهش بیکاری است، تصریح کرد: استان در این بخش وضعیت خوبی را دارد به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان سال گذشته ۵۰.۵ درصد بوده است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه این اداره‌کل هر چند کوچک بوده اما با عناوین مختلفی کار می‌کند، ادامه داد: در این میان طرح کالا برگ از جمله اقدامات مهم محسوب می‌شود.

به گفته جعفری در زمان حاضر بالای ۲۰ تعاونی مشکل دار با قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله در این استان وجود دارد و در این زمنیه اقدامات اساسی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال تعاونی مسکن علوم پزشکی برطرف شده به طوری که آپارتمان‌ها در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست تکمیل و تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: فاز دوم نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم نیز به تعداد ۶۷۰ واحد به صورت رقابتی در حال تکمیل است.

وی در خصوص تعاونی‌های دارای زمین‌های خارج از محدوده نیز خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته به ویژه در سفر اخیر رییس جمهوری به استان در سطح عالی اقداماتی از قبیل توافقات در حال انجام است که امیدواریم مشکلات این حوزه نیز به زودی مرتفع شود تا دیگر سوداگری های از قبیل فروش فیش را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا عیدی مددجویان بهزیستی و ‌‌کمیته امداد واریز نشده است؟
  • عیدی ۷۰۰ هزار تومانی مددجویان بهزیستی واریز نشد؟
  • تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدف گذاری شده در استان
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست