Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر اسماعیل خیر خواه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تبدیل سیستم آموزشی به پژوهشی و دستاوردهای حاصل از آن گفت: قرار گرفتن در مسیر پژوهش‌‌‌‌‌های کاربردی منجر به تبدیل دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم و ایجاد یک دانشگاه کار‌آفرین خواهد شد که در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود مراکز رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان شرایط برای ایجاد این تحول فراهم است اما متاسفانه اهمیت و توجه به پژوهش علی رغم ثروت آفرینی به دلیل عدم توجه کافی و زمان بر بودن سود دهی امور پژوهشی مغفول مانده است تا جایی که بسیاری از روسای واحدها به دلیل مشکلات موجود بر سر راه پژوهش بیشتر به درآمدهای شهریه ای تکیه دارند تا امور پژوهشی؛ اما تجربه دانشگاه‌های موفق دنیا در توجه به امور پژوهشی بیانگر اهمیت این مساله است که باید مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد مشهد در شبکه دانشگاه‌‌های استان خراسان رضوی عضویت دارد که حضور در این گروه و قرار گرفتن کنار دانشگاه‌های دولتی دستاورد خوبی برای حضور در امور پژوهشی و همکاری با کارخانجات و صنایع دولتی را ایجاد کرد تا جایی که قراردادهایی با ارگان‌ها و سازمان دولتی منعقد شد که امسال از بودجه دو میلیاردی مختص به استان با تعاملاتی که داشتیم چیزی حدود 700 میلیون تومان را به واحد مشهد جذب خواهیم کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: پژوهش صرف تنها منجر به تولید علم می‌‌‌‌شود، اما پژوهش‌های کاربردی درآمدزایی و کارآفرینی به همراه دارد. اگر این رویکرد عملی شود دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای بسیاری را در زمینه تولید علم و ثروت آفرینی خواهد داشت و دانشجویی تربیت می‌‌شود که کارآفرین بوده و توانایی حل مسائل و نیازهای کشور را دارد و این زمینه ساز تربیت نسلی با سواد بر پایه پژوهش و کسب مهارت‌های تخصصی است.

خیر خواه تاکید کرد: اگر سوق دادن پایان‌‌‌‌‌نامه‌ها به سمت تولید و تقاضای کشور برای ماموریت گرا کردن پژوهش، از مهمترین اهداف در دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تبدیل به یک دانشگاه مساله محور بر پایه پژوهش می‌شویم که در راستای رفع نیازهای اساسی کشور قدم برداشته و جز برندهای امور پژوهشی در آموزش عالی کشور خواهیم شد.

انتهای پیام/

188 / 167 معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اسماعیل خیر خواه پژوهش های کاربردی ثروت آفرینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهش های کاربردی ثروت آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته