Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرالله خادمی،  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه راه آهن ارومیه روز دوشنبه هفته جاری- بیست و هشتم آبان ماه - به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: شمارش معکوس برای بهره برداری یکی دیگر از پروژه های در اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شده است و تا چند روز دیگر مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساخت 10هزار و 85 کیلومتر راه آهن در قالب 33 طرح در دستور کار داریم که از این رقم حدود 3هزار و 300 کیلومتر در حال اجرا و ساخت 5 هزار و 252 کیلومتر در حال مطالعه است، گفت:  اتصال 5 مرکز استان‌های گیلان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از مسیر جدید در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم قرار داشت که  سال گذشته طرح‌های کرمانشاه و همدان به افتتاح رسیدند و تا چند روز دیگر با حضور رییس جمهوری راه آهن مراغه- ارومیه به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا پایان سال جاری مرکز استان گیلان به راه‌آهن سراسری وصل می‌شود و تلاش می‌کنیم در سال 97 راه آهن تبریز از مسیر جدید هم به افتتاح برسد.

خادمی با بیان اینکه راه آهن ارومیه از طریق مراغه- مهاباد- نقده به طول 183 کیلومتر است که حدود 85 کیلومتر آن در سال 92 مورد بهره برداری قرار گرفته بود، ادامه داد: ​­این مسیر به عنوان یکی از کامل‌ترین مسیرها از نظر زیر ساخت و ایمنی، روسازی و نصب خطوط و ایستگاه‌ها و سامانه ارتباطی آماده شده است و با این خط ریلی، مردم استان‌های آذربایجان غربی به ریل و مرکز کشور دسترسی پیدا می کنند. 

وی با بیان اینکه قطارهای مسافری با سرعت 160 کیلومتر و قطارهای باری با سرعت 120 کیلومتر در این محور سیر خواهند داشت، گفت: ارزش روز این پروژه چیزی حدود 1000 میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این مسیر سالانه قابلیت حمل 1.5 میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر را دارد و سالانه 5 میلیون لیتر سوخت معادل 50 میلیارد ریال صرفه جویی خواهد داشت و موجب رونق اقتصادی منطقه و کاهش آلاینده‌های جوی و ایجاد اشتغال برای 182 نفر بصورت مستقیم خواهد شد.‌

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از 970 کیلومتر مسیر ریلی در سال های 96 و 97 را اولویت شرکت ساخت و توسعه دانست و افزود: در سال گذشته و در قالب دو طرح ملی، با احداث 440 کیلومتر راه آهن ، استانهای کرمانشاه و همدان به شبکه ریلی پیوست. اتصال استان‌های آذربایجان غربی، گیلان و مسیر دوم اتصال آذربایجان شرقی به شبکه ریلی و همچنین تکمیل خط آهن خواف - هرات به طول 63 کیلومتر در تعهد امسال ماست که امیدواریم این خطوط نیز امسال تکمیل شود.

خادمی با اشاره به اتصال ریلی ایران به افغانستان ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی اتصال راه آهن ایران به راه آهن افغانستان است که این پروژه از طریق مسیر خواف- هرات در حال انجام است و تا پایان امسال هم راه آهن ایران به شبکه ریلی افغانستان اتصال پیدا می کند.   

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: این پروژه به طول 139 کیلومتر و در ۴ قطعه احداث می‌شود که سه قطعه از این پروژه شامل دو قطعه در ایران و قطعه سوم در افغانستان را طرف ایرانی از محل منابع کمک به بازسازی افغانستان می‌سازد و قطعه چهارم را نیز خود افغانستان خواهند ساخت.

وی با تاکید بر اینکه ساخت راه آهن خواف-هرات سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از طریق افغانستان می‌شود،گفت:‌ این خط ریلی همچنین عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی کشورهای (اکو)، افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اقیانوس هند و از طریق ایران به ترکیه و اروپا خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شرایط تحریم ترانزیت می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای کاهش درآمدهای نفتی باشد که افزایش و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه خطوط راه آهن می‌تواند در افزایش سهم ایران در میزان درامدهای ترانزیتی منطقه بسیار موثر باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: راه آهن خواف هرات راه آهن ارومیه راه آهن تبریز میانه راه آهن رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح چند منظوره «اومااویا» در کشور سریلانکا، اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

وی ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاورد‌ها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صد‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت. پروژه اومااویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وی با اشاره به روسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند، گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به‌صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو ادامه داد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: و امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به رؤسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند و سایرین گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان بیان کرد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری