Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آخرین آمار منتشر شده در میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در ماه مورد بررسی نسبت به مهر ماه سال قبل رشد بیش از ۸۳ درصدی داشته است؛ به علاوه در مهر ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۹۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که متوسط هر متر مربع واحد مسکونی فقط ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزات راه و شهرسازی، در مهر ماه سال جاری ۹ هزار و ۵۶۱ فقره معامله مسکن به ثبت رسیده که نسبت به ماه قبل با کاهش ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با اُفت ۳۲.۶ درصدی روبرو شده است.
به علاوه میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در ماه مورد بررسی نسبت به مهر ماه سال قبل رشد بیش از ۸۳ درصدی داشته است؛ به علاوه در مهر ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۹۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که متوسط هر متر مربع واحد مسکونی فقط ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده است.  
این در حالی است که ماه گذشته نیمی از معاملات مسکن در منطقه ۶ پایتخت (۵۴.۱ درصد) انجام شده که سهم مناطق ۲، ۵ و ۴ تهران ۳۵ درصد که در سال گذشته به عنوان سرریز جمعیتی پایتخت با استقبال خوبی مواجه شده بود، هم اکنون با کاهش ۵۰ درصدی معاملات روبرو شده است.
بر این اساس، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۲ در مهرماه امسال (متری ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) نسبت به مهر ماه سال قبل (متری ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) حدودا ۲ برابر (۹۳.۷ درصد) شده، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در برخی نواحی منطقه ۲ این رشد قیمت تا سه برابر و تا متری ۳۰ میلیون تومان بوده است.  

همچنین از دیگر مناطق گران قیمت منطقه ۲ تهران واقع در شهرک غرب می‌توان واحد‌های آپارتمانی نوساز بزرگ متراژ (۱۵۰ تا ۱۶۰ متری) را با متری ۲۹ میلیون تومان خریداری کرد.

بر اساس اعلام این دفتر، میانگین هر متر واحد مسکونی در منطقه ۵ در حالی مهر ماه سال گذشته ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که در مهر ماه امسال با رشد بیش از دو برابری (۱۰۴.۸ درصد) به متری ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن معاملات مهر ماه رشد قیمت میانگین قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن