Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جمهوري آذربايجان بار ديگر فرانسه را به بي احترامي به موازين حقوق بين المللي متهم کرد.
وزارت امور خارجه جمهوري آذربايجان در واکنش به سفر اخير رئيس جمهوري خودخوانده قره باغ به فرانسه، با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: سفر «باکو ساآکيان» (Bako Sa,akyan) به فرانسه مغاير با توافقنامه هاي امضا شده ميان باکو و پاريس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفر رئيس جمهوري خودخوانده قره باغ به پاريس در حالي انجام شده است که ، اخيرا" دو تن از سفراي اين کشور اروپايي ضمن سفر به منطقه قره باغ کوهستاني، به توافق هايي با سران اين جمهوري خودخوانده دست يافته اند.
هشدار به سفير فرانسه در باکو
در واکنش به اين اقدام، وزارت امور خارجه جمهوري آذربايجان با احضار سفير فرانسه در باکو، هشدارهاي لازم را در اين باره به دولت پاريس داده است.
با وجود اين، دولت فرانسه ضمن ميزباني هيات جمهوري خودخوانده قره باغ به پاريس، به تمامي هشدارهاي دولت الهام علي اف بي توجهي کرده است.
بايد ديد دليل اصلي اين بي توجهي ها چيست ؟ و چرا دولت فرانسه در اين ارتباط ، به سختي از مواضع ارامنه حمايت مي کند.
در حالي که، فرانسه يکي از روساي مشترک گروه ميانجيگر مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا براي پايان دادن به مناقشه قره باغ کوهستاني محسوب مي شود.
آمريکا، روسيه و فرانسه روساي مشترک گروه مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا هستند که در سال 1992 ميلادي با هدف پايان دادن به مناقشه ارضي ميان جمهوري آذربايجان و ارمنستان بر سر مالکيت منطقه قره باغ کوهستاني تاسيس شده است.
داير کردن دفاتر نمايندگي جمهوري خودخوانده قره باغ کوهستاني
برغم کمک هاي مالي آشکار و پنهان، فرانسه به همراه آمريکا دفاتر نمايندگي جمهوري خودخوانده قره باغ کوهستاني را در پاريس و نيويورک داير کرده اند.
داير کردن اين دفاتر به صورت ضمني به معناي پذيرش استقلال جمهوري خودخوانده قره باغ کوهستاني است.
بديهي است که، اتخاذ اين سياست دوگانه و رياکارانه، ضربه سختي به روابط جمهوري آذربايجان با طرفين رابطه ازجمله فرانسه وارد خواهد کرد.
با وجود اين، سفرهاي سالانه «الهام علي اف» رئيس جمهوري آذربايجان و خانواده اش به پاريس تاکنون مانع اجراي بسياري از تهديدهاي دولت باکو عليه پاريس شده است.
در اين زمينه «آلمان نصيراف» کارشناس سياسي و نماينده مجلس ملي جمهوري آذربايجان گفته است: «مناسبات جمهوري آذربايجان با فرانسه را حيدر علي اف، رييس جمهوري فقيد اين کشور پايه گذاري کرد.
وي پس از انتخاب به مقام رياست جمهوري در سال 1993 ميلادي، نخستين سفر خارجي خود را به فرانسه انجام داد و با اين سفر گامي بسيار استراتژيک برداشت. زيرا، در آن زمان دو شرکت عظيم فرانسه به بهره برداري از نفت جمهوري آذربايجان اشتغال داشتند و فرانسه در جمهوري آذربايجان سرمايه گذاري کرده بود.
حيدر علي اف، به خوبي مي دانست که فرانسه چه دولت مهمي است و الهام علي اف نيز همان سياست را ادامه مي دهد.»
در مجموع، بايد گفت: مساعدت هاي فرانسه به ارامنه قره باغ و حمايت هاي سياسي و اقتصادي از اين جمهوري خودخوانده، مانع گسترش هر چه بيشتر روابط باکو و پاريس خواهد شد. البته اين امر مشروط به اجراي تهديدهاي جمهوري آذربايجان عليه فرانسه است.
135/118
نويسنده : محمد علي طالبي خاکياني
کليدواژه باکو پاريس قره باغ

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس