Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: در این مطلب اطلاعاتی درباره جایگزین تره فرنگی در آشپزی و کاربردهای تره فرنگی می‌خوانید.       خوب است برای وقت‌هایی که فصل این عضو خانواده‌ی پیاز نیست، یا به‌هرحال دسترسی به تره‌فرنگی نداریم، چند جایگزین در ذهن داشته باشیم.
جایگزین‌های تره‌فرنگی   جایگزین‌های تره‌فرنگی را معمولاً راحت می‌توان پیدا کرد، چون سبزیجات زیادی هم‌خانواده‌ی تره‌فرنگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تره‌فرنگی سبزی‌ای از سرده‌ی Allium است و نزدیکی زیادی به پیاز، سیر، موسیر، و پیازچه دارد. این گیاه ساقه‌ای سفید و متراکم در پایین دارد که به برگ‌هایی سبز و پهن در بالا ختم می‌شود. تمام این گیاه را می‌توان خورد، اما پایین آن معمولاً بیشتر استفاده می‌شود. تره‌فرنگی طعمی شبیه به پیاز شیرین دارد، و معمولاً آن را به سوپ و خورشت اضافه می‌کنند. همچنین به‌صورت خردشده در سالاد یا به‌عنوان زینت در کنار بشقاب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی، تره‌فرنگی تازه کمتر از دیگر اعضای خانواده‌ی پیاز در سبزی‌فروشی‌ها پیدا می‌شوند، به‌خصوص در ماه‌های تابستان. ضمن اینکه وقتی هم به بازار می‌آیند، معمولاً نسبت به دیگر هم‌سرده‌ای‌های خود گران‌تر هستند. بسته به اینکه چه غذایی می‌خواهید درست کنید، می‌توانید یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی پیاز را جایگزین تره فرنگی کنید، مثلاً پیازچه، موسیر، تره‌فرنگی یخ‌زده، سیر، و پیاز شیرین را در بسیاری از دستور‌های غذایی به‌راحتی می‌توان جایگزین تره‌فرنگی کرد.   تره‌فرنگی یخ‌زده   بعضی از مغازه‌های مخصوص در بخش مواد یخ‌زده‌ی خود تره‌فرنگی خردشده و یخ‌زده عرضه می‌کنند. در غذا‌هایی مثل سوپ، که تره‌فرنگی باید در آن‌ها حتماً بپزد، نوع یخ‌زده‌ی آن جایگزین راحت و مناسبی برای نوع تازه‌ی آن است.       پیازچه   نزدیک‌ترین گیاه به تره‌فرنگی به‌لحاظ مزه و ظاهر پیازچه است. پیازچه را می‌توان به‌جای تره‌فرنگی در سالاد، تزئینات کنار بشقاب، و هر دستور غذایی‌ای که نیاز به تره‌فرنگی تازه دارد به‌کار برد.   موسیر   این حبه‌های پیازی‌شکل کوچک و معتدل در بسیاری از غذا‌ها می‌توانند همان کار تره‌فرنگی را بکنند، اما بهترین زمانی که از موسیر می‌توان به‌جای تره‌فرنگی استفاده کرد وقتی است که نیاز به تره‌فرنگی تف‌داده داریم. موسیر نیز قیمت ارزانی ندارد، به‌همین‌خاطر اگر برای سوپ و خورشت نیاز به مقدار زیادی تره‌فرنگی داشته باشید، موسیر نمی‌تواند جایگزین مفیدی برای آن باشد.     سیر   سیر طعم و بوی تیزتری نسبت به تره‌فرنگی دارد، برای همین مقدار کمی سیر خردشده یا سرخ‌شده همان طعم و بو را به همه‌ی غذا‌ها می‌دهد.   پیاز شیرین   پیاز شیرین بیشتر از تره‌فرنگی طعم پیاز می‌دهد، اما پیاز شیرین فراگیرترین جایگزین برای تره‌فرنگی است، ضمن اینکه از ارزان‌ترین جایگزین‌های آن هم به‌حساب می‌آید. پیازشیرین خردشده بهترین جایگزین برای تره‌فرنگی در خورشت، سوپ، و دیگر غذا‌های معمول سفره‌ها است.  

منبع: فردا

کلیدواژه: آشپزی سوپ تره فرنگی خوشمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • نحوه تعمیر تیوپ لاستیک دوچرخه سوراخ شده؛ یک ترفند ساده و کاربردی (فیلم)
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها