Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@23:07:45 GMT

مواد مخدر علت شیوع هپاتیت سی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۱۶۵

مواد مخدر علت شیوع هپاتیت سی

رکنا: طبق نتایج یک مطالعه دولتی، بیش از 2 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به هپاتیت C هستند که اپیدمی مواد افیونی علت اصلی گسترش این مشکل است.

 طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا، بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، حدود ۲.۴ میلیون آمریکایی مبتلا به عفونت هپاتیت C بوده اند.

تحقیقات اولیه این موسسه نشان داده است که موارد جدید ابتلا به هپاتیت C بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر موارد ابتلا ناشی از تزریق مواد مخدر Drugs در بین جوانان آمریکایی معتاد Addicted به هروئین و سایر مواد افیونی بوده است. افراد زیر ۴۰ سال دارای بالاترین نرخ ابتلا به عفونت های جدید هستند.

هپاتیت C یک عفونت ویروسی است که موجب التهاب در کبد می شود. در اکثر موارد، عفونت مزمن می شود. بدون درمان، حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا به هپاتیت C مبتلا به سیروز کبدی می شوند. برخی دیگر هم مبتلا به سرطان کبد می شوند.

دکتر «جودیت فینبرگ»، متخصص بیماری های عفونی، در این باره می گوید: «این روزها اکثر افراد به دلیل استفاده از ابزار مشترک تزریق مواد مخدر مبتلا به این بیماری می شوند.»

تا چندین دهه، تنها درمان هپاتیت C شامل داروی تزریقی اینترفرون بود که نرخ درمان بعد از آن ۴۰ تا ۵۰ درصد بود. اما در سال های گذشته، داروهای خوراکی جدید برای مقابله با هپاتیت C تایید شده اند که نرخ درمان بعد از دو تا سه ماه مصرف، بیش از ۹۰ درصد است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده بیشتر از چند سال گذشته است ! یارانه نوزادان امشب واریز می شود اولین تصاویر از تکه‌های بدن خاشقجی هنگام سلاخی+عکس( 16+) زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مردم دختر 15 ساله را از چنگ مرد 51 ساله در خیابان در آوردند+فیلم مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فاجعه ای دیگر / ازدواج ۳۸ دختربچه زیر ۱۵ سال در آذربایجان شرقی 9 زن و 12 مرد گردانندگان پارتی شبانه در مراغه! + جزییات عکس گرگی که در خانه مردکرمانی زندگی می کرد! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: مواد مخدر Drugs معتاد Addicted سرطان مواد آمریکا ماه افیونی مطالعه عکس فیلم ایران حادثه مرد وزیر ساعت دستگیر شد انتشار تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب

سردارعلی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان میناب ۱۹۸ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

وی افزود: قاچاقچیان با مشاهده ماموران متواری شدند که خودروی پراید اسکورت قبل از ایست بازرسی شهید چغازردی و خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار مواد مخدر در روستای چاه اسماعیل توقیف شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۴ قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد