Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققین کالج دانشگاهی لندن، به دنبال این هستند تا با استفاده از شفق قطبی محل آزاد شدن انرژی در محیط را پیدا کنند.

این تحقیق پیش از این انجام نشده و از اسکن مناطق وسیع پیرامونی برای شناسایی این منبع انرژی کارآمدتر است.

نتایج این تحقیق می تواند علت وجود شفق قطبی را در برخی مناطق مشخص کند و درک بهتری از فیزیک موجود از علت، چگونگی و زمان آزادسازی انرژی در این منبع در اختیار دانشمندان خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شَفَق قُطبی یکی از پدیده‌های جوی کرهٔ زمین است. شفق قطبی پدیدهٔ ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که بر اثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

178 / 279 انرژی فضا شفق قطبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انرژی فضا شفق قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد

به گزارش قدس آنلاین، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان ها محافظت کنند.

پیشتر جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر و شمار زخمی ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند