Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رشت در مجلس بر تداوم برپایی نمایشگاه کتاب استانی تاکید کرد و افزود: مجلس از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، غلامعلی جعفرزاده، امروز (شنبه، ۲۶ آبان) در آئیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان با اشاره به ادعای ترامپ در خصوص تحریم‌های فلج کننده بعد از ۱۳ آبان علیه ایران اسلامی اظهار کرد: ملت مقاوم و صبور ایران با وجود چنین تحریم‌هایی و تحمل همه سختی‌ها و مشکلات، به راه خود ادامه می‌دهد به‌گونه‌ایی که حتی اقدام فرهنگی چون نمایشگاه کتاب در استان هم تعطیل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر بازگویی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمام دستاوردهای ۴۰ سال گذشته از فرهنگ اسلامی حاکم بر مردم حاصل شده است.

 

وی با بیان اینکه گیلان استانی فرهنگی و توسعه‌ایی بر مبنای فرهنگ دارد تاکید کرد: نباید بگذاریم چراغ کتاب در کتابخانه‌ها خاموش شود.

 

جعفرزاده بر تداوم برپایی نمایشگاه کتاب استانی تاکید کرد و افزود: مجلس از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی حمایت کرده و در کمیسیون تلفیق آمادگی اختصاص اعتبار جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را دارد.

 

وی با بیان اینکه هر قدر در حوزه فرهنگ و کتاب کارکنیم باز اندک است گفت: در تلاشیم تا در لایحه بودجه ۹۸، تسهیلات و امکانات توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به کمبود بودجه دستگاه‌های متولی فرهنگ تاکید کرد: متاسفانه پول‌ها و اعتبارات جای دیگر هزینه شده اما دستگاه‌های فرهنگی باید پاسخگو باشند.

 

علی اصغر جمشیدنژاد نیز در این آئین با بیان اینکه کتاب باید مشکل‌گشای جامعه باشد اظهار کرد: هر جامعه‌ایی دارای مشکلات خاص خود بوده و مسایل و پیچیدگی‌هایش متفاوت است که با بهره‌گیری از خرد دیگران در قالب کتاب  می‌توان در جهت کاهش مشکلات گام برداشت.

 

وی با بیان اینکه یقیناً کتاب راه خردمندانه‌تری را جهت حل مشکلات پیش‌روی ما می‌گذارد اذعان کرد: با همراهی فرهیختگان می‌توان اندیشه را در قله تاثیرگذاری بر تصمیمات و راهگشای مشکلات قرارداد.

 

در پایان این مراسم از ۶ نفر از ناشران و نویسندگان برتر استان تجلیل شد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد ارزانی خراسان جنوبي بیرجند خطبه نماز جمعه تامین اجتماعی محمد جواد ظریف امام زمان عج سالروز امامت حضرت مهدی عج ترویج فرهنگ مطالعه نمایشگاه کتاب گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است