Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@11:20:12 GMT

تقویت همکاری بین سینمای ایران و فنلاند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۴۶۶

تقویت همکاری بین سینمای ایران و فنلاند

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی بصری، محمد مهدی حیدریان در دیدار سفیر فنلاند در تهران و همچنین مدیر بنیاد فیلم این کشور، تولید مشترک و تعامل با کشورهایی با سابقه فرهنگی- تاریخی دیرین را مورد علاقه ایران دانست و گفت: تولید مشترک یکی از راه‌های موثر برای همکاری های سینمایی است و ارتباط بین جشنواره‌ها و تبادل فیلم و کارشناسی و ایجاد فرصت تعامل و همکاری بین دست اندرکاران سینمای دو کشور راه دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر فنلاند هم با اشاره به جلسه ای که سال گذشته با مقامات سینمایی داشته است، اظهار کرد: آن جلسه منجر به تولید فیلم مشترکی بین ایران و فنلاند با عنوان «لایه های دروغ» شد که در مرحله تولید توسط تیمی ایرانی و فنلاندی قرار دارد.
وی بر گسترش هرچه بیشتر همکاری های سینمایی دو کشور تاکید کرد.
مدیر بخش بین الملل بنیاد فیلم فنلاند هم که به عنوان مهمان در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته است، گفت: بنیاد فیلم فنلاند تنها مرکز تولید فیلم در این کشور و تنها موسسه ای است که از تولید مشترک در حوزه فیلم های بلند، کوتاه و انیمیشن حمایت می کند.
وی از برنامه ریزی برای برپایی هفته فیلم فنلاند در تهران با حضور کارگردانان و تهیه کنندگان این کشور و دیدار با سینماگران ایرانی خبر داد.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه تفاهم نامه ای بین دو بنیاد منعقد شده است ادامه داد: این همکاری در صنعت تصویر، جشنواه ها و ارتباط بین هنرمندان خواهد بود.
پیگیری مصوبات این جلسه به رائد فریدزاده معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر شورایعالی بین الملل که در جلسه حضور داشت، سپرده شد.

156 / 156 سازمان امور سینمایی محمد مهدی حیدریان سفیر فنلاند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان امور سینمایی محمد مهدی حیدریان سفیر فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد