Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:35:33 GMT

گلخانه هواکشت زعفران در اروميه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۵۳۲

گلخانه هواکشت زعفران در اروميه افتتاح شد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- نخستين گلخانه «ايروپونيک» يا «هواکشت» زعفران آذربايجان غربي با 500 مترمربع مساحت و ظرفيت توليد بيش از نيم کيلوگرم محصول تر در هر دوره 2 ماهه، افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، رييس پارک علم و فناوري آذربايجان غربي روز شنبه در حاشيه افتتاح اين گلخانه با اشاره به اينکه اين طرح از استارتاپ به مرحله کاربردي رسيده، گفت: 500 کيلوگرم پياز زعفران در مرحله اول اين گلخانه کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: براي مرحله نخست اين گلخانه حدود 30 ميليون ريال هزينه شده و بر اساس برنامه ريزي ها صادرات اين محصول به کشورهاي همسايه از مراحل بعدي آغاز مي شود.
وي بيان کرد: با بهره برداري از اين گلخانه براي 14 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
رييس پارک علم و فناوري آذربايجان غربي با اشاره به لزوم توسعه کشت ايروپونيک در بين کشاورزان اين منطقه، ادامه داد: ايروپونيک يا هواکشت يک روش باغباني سرپوشيده است که در آن روش، گياه با ريشه هاي معلق در هوا رشد کرده و از طريق اسپري کردن مداوم آب حاوي مواد معدني و کودهاي شيميايي تغذيه مي کند.
حيدري گفت: اين روش کشت از فرسايش خاک و مصرف بي رويه آب جلوگيري مي کند و موجب بهبود کشاورزي در آذربايجان غربي مي شود.
به گزارش ايرنا مديران پارک علم و فناوري آذربايجان غربي در تلاش هستند تا زمينه تجاري سازي و بازاريابي ايده هاي نوآورانه و فناورانه را فراهم کنند و نقش کليدي در ياري رساندن به حضور فعال اين شرکت ها در سطوح ملي و بين المللي داشته باشند.
12 رويداد شتاب «استارت آپ ويکند» از سال 1396 تاکنون با حمايت پارک علم و فناوري در آذربايجان غربي برگزار شده است و در مجموع 39 ايده منتخب در مراکز رشد مراحل نخست اجرايي را طي مي کند.
9918/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات توسعه شبکه گاز رسانی در خیابان لطفی واقع در روستای قره حسنلوی روضه چای، جریان گاز  مشترکان واقع در خیابان لطفی و کوچه‌های منشعب از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه به مدت ۸ ساعت قطع شده است.

مشترکان از دستکاری کنتور  ورگولاتور خود داری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

پس از تمام عملیات جریان گاز تمامی مشترکان توسط گروه‌های امداد این شرکت برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه