Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:44:45 GMT

افزایش 3 متری ذخیره سد کوثر گچساران طی بارشهای اخیر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۹۴۳

افزایش 3 متری ذخیره سد کوثر گچساران طی بارشهای اخیر

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بر اثر بارندگی‌ها تراز آب سد کوثر این شهرستان سه متر بالا آمده است.

اکبر خدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: سد کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بارندگی های سال آبی جدید در سد کوثر شهرستان گچساران باعث بالا آمدن تراز آب این سد به میزان سه متر شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 180 میلیمتر بارندگی در این سد به ثبت رسیده است.

خدری عنوان کرد: بارندگی چند روز اخیر که 73 میلیمتر در منطقه سد کوثر بوده باعث بالا آمدن 2 متری تراز آب سد کوثر شد.

وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی‌های چند سال گذشته تراز آب این سد 27 متر نسبت به حجم کل مخزن کاهش دارد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ماه سالجاری تاکنون 28 میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر ذخیره شده است.

خدری بیان کرد: در حال حاضر میزان آب ذخیره شده به 230 میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای مهر ماه سالجاری تاکنون 17 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور،2 میلیون متر مکعب آب کشاورزی، هفت میلیون متر مکعب برای سایر مصارف (زیست محیطی) و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد کوثر گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  رییس میراث فرهنگی سیرجان گفت: براساس برآورد کارشناسان بارندگی های  اخیر بیش از صد میلیارد ریال به آثار ثبت شده میراث فرهنگی در این شهرستان خسارت وارد کرده و خسارت ها به بناهای تاریخی مانند یخدان های محمودآباد، بازار قدیمی سیرجان و برخی آثار باستانی بیشتر بوده است .
محمد کارآمدافزود:  بخشی از یخدان تاریخی محمودآباد سادات به‌ علت شدت بارندگی‌های اخیر فروریخت که این بنای تاریخی 300 سال قدمت دارد و علاوه بر یخدان محمود آباد ، سه مغازۀ بازار تاریخی شهر سیرجان و قسمتی از کاروانسرای گدار از سمت مسیر کرمان به سیرجان نیز خسارت دیده است.

دیگر خبرها

  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • آیا بارورسازی ابر‌ها موجب سیل اخیر دبی شده است؟
  • آیا بارورسازی ابرها موجب سیل اخیر دبی شده است؟
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • رهاسازی حقابه هیرمند به ایران
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است