Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:11:43 GMT

بقایای زیردریایی مفقود شده آرژانتین کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۹۸۷

بقایای زیردریایی مفقود شده آرژانتین کشف شد

نیروی دریایی آرژانتین امروز (شنبه) گزارش داد که بقایای زیردریایی سان خوان که سال گذشته در اقیانوس اطلس مفقود شده بود، کشف شد.

به گزارش مشرق، این زیردریایی سال گذشته با 44 سرنشین در اقیانوس اطلس مفقود شد و پیشتر جستجوها برای کشف آن ناکام مانده بود.در همین حال نیروی دریایی آرژانتین در بیانیه ای اعلام کرد که این زیردریایی در 800 متری آب های نزدیک به شبه جزیره والدس در ارژانتین شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف این زیردریایی در حالی اعلام شده که دو روز پیش خانواده های مفقودشدگان این زیردریایی مراسمی را در یابود اولین سالگرد این حادثه برگزار کردند.

دومین زیردریایی کلاس لادا به آب انداخته شد

مائوریسیو مکری رئیس جمهوری آرژانتین در پیامی به این مراسم اعلام کرده بود که خانواده های قربانیان این حادثه نباید احساس تنهایی کنند.سال گذشته این زیردریایی در حال بازگشت به شهر ساحلی ماردل پلاتا بود که تماسش با مرکز فرماندهی قطع شد. پس از چند روز جستجو با کمک نیروهایی از 18 کشور، امیدها برای یافتن بازماندگان از بین رفت. زیردریایی «آرا سن خوان» 24 آبان سال گذشته با 44 خدمه از صفحه رادار محو شد. گرچه گفته می‌شد ذخیره اکسیژن این زیردریایی تنها برای 7 تا 10روز بوده اما پیشتر عملیات جست وجو برای یافتن آن همچنان ادامه داشت.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز ظریف آرژانتین زیردریایی کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «جامعه برف» ساخته جی.ای.بایونا که نامزد اسپانیا در اسکار بود، جوایز برتر یازدهمین دوره پلاتینو را ربود.

بایونا برای تصویر دلخراشی که از سقوط پرواز ۵۷۱ نیروی هوایی اروگوئه در سال ۱۹۷۲ ارایه کرده این جایزه را دریافت کرد. از این سقوط تنها ۱۶ نفر آن هم پس از ۷۲ روز سرگردانی در کوه‌های آند جان سالم به در بردند. بایونا پس از دریافت جایزه بهترین فیلم از بازیگران و گروه خود تشکر کرد و گفت: بدون کتاب پابلو ویرسی من اینجا نبودم.

بایونا پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی، از آدولفو آریستاراین، فیلمساز کهنه کار آرژانتینی به عنوان یکی از افراد الهام‌بخش خود یاد کرد و گفت: آرژانتین، ما اینجا در کنار شما هستیم، شما تنها نیستید.

وی به این ترتیب از وضعیت اسفناک سینمای آرژانتین که با تعطیلی موسسه فیلم INCAA توسط رییس جمهوری خاویر مایلی بدتر هم شده، یاد کرد.

«جامعه برف» جایزه بهترین تدوین، صدا و فیلمبرداری را هم برد.

اولین فیلم استیبالیز اورسولا با عنوان «۲۰۰۰۰ گونه زنبور» از باسک اسپانیا که با تمرکز بر دختری ۸ ساله ساخته شده نیز دیگر برنده بزرگ مراسم بود و ۴ جایزه از جمله بهترین فیلم اول، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از آن خود کرد.

شیلی نیز با «ال کوند» پابلو لارین و مستند تلخ مایت آلبردی با عنوان «خاطره ابدی» که هر ۲ نامزد اسکار بودند از برنده‌های پلاتینو بود و آلفردو کاسترو شیلیایی جایزه بهترین بازیگر مرد سریال را برای بازی در نقش سالوادور آلنده در «هزار روز آلنده» دریافت کرد.

«رویاهای روباتی» از اسپانیا عنوان بهترین انیمیشن بلند را دریافت کرد.

سسیلیا راث بازیگر آرژانتینی که جایزه افتخاری پلاتینو را دریافت کرد با اظهار تاسف از وضعیت سینمای کشورش گفت: احتمالاً سال آینده فیلم‌های آرژانتینی کمی وجود خواهد داشت. صنعت ما شکننده است، بیایید به پرورش آن ادامه دهیم.

اندی چنگو هنرپیشه و خواننده آرژانتینی هم که برای بازی در مینی سریال «عشق پس از عشق» روی صحنه رفت تا جایزه‌اش را بگیرد، گفت: آنها سینمای ما را می‌کشند، فرهنگ ما را می‌کشند.

دانیل بورمن آرژانتینی، برنده جایزه بهترین خالق یک مینی سریال تلویزیونی برای «ایوسی، جاسوس پشیمان» نیز درباره بحران در کشورش حرف زد.

«جامعه برف» همچنین جایزه بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی را که یک روز قبل از رویداد اصلی از سوی تماشاگران اهدا می‌شود، از آن خود کرد. در همین حال، «بدن در حال سوختن» جایزه تماشاگران را برای بهترین مینی سریال دریافت کرد.

جایزه پلاتینو بزرگ‌ترین جایزه برای فیلم‌ها و سریال‌های آمریکای لاتین، اسپانیا و پرتغال است. امسال این مراسم در شکارت منطقه‌ای از دوره مایاها در مکزیک برگزار شد و سال آینده دوازدهمین دوره جوایز پلاتینو در مادرید برگزار می‌شود. مکزیک و اسپانیا به طور متناوب محل میزبانی ۴ سال آینده این جایزه هستند.

کد خبر 6085186

دیگر خبرها

  • جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌ ایرانی+ فیلم
  • ببینید | وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های سپاه در اسرائیل
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی با دیدن بقایای موشک‌ ایرانی درپایگاه نواتیم
  • شب داغ فوتبال آرژانتین: کامبک بوکا و حذف ریور
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!