Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - معاون بازرسي و حمايت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي گفت: از ابتداي امسال تاکنون يکهزار و 897 مورد گزارش مردمي به ستاد خبري 124 رسيده و 238 مورد منجر به تشکيل پرونده شده است.

علي تهوري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت 50 هزار مورد بازرسي از واحدي صنفي و غير صنفي استان انجام و منجر به تشکيل 814 پرونده تخلف به ارزش 2 ميليارد و 225 ميليون تومان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در اين زمينه 528 ميليون تومان از محل رسيدگي به شکايت هاي وصولي مردم به شاکيان برگشت داده شده است.
معاون بازرسي و حمايت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي گفت: براساس گزارش هاي رسيده برخي واحدهاي توليدي، عوامل توزيع يا واحدهاي صنفي اقدام به مخدوش کردن قيمت مصرف کننده درج شده روي کالا يا توليد محصولات جديد بدون درج قيمت مصرف کننده، مي کنند.
وي با تاکيد بر ضرورت درج قيمت روي محصولات توليدي، توزيعي و خدماتي افزود: تمامي عرضه کنندگان کالا و خدمات اعم از توليدکنندگان، واردکنندگان، توزيع کنندگان، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات مکلف به درج قيمت يا الصاق برچسب روي کالا، نصب تابلو در محل کسب، حرفه قيمت کالا يا دستمزد خدمت به طور روشن و مکتوب هستند به گونه اي که براي همگان قابل رويت باشد.
تهوري ضمن تذکر جدي به تمامي واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي استان مبني بر رعايت و اعمال قانون يادآور شد: شهروندان بايستي در صورت مشاهده هرگونه تغيير قيمتي يا رعايت نکردن درج قيمت روي بسته هاي توليدي مراتب را به ستاد خبري 124 اين معاونت گزارش دهند تا در اسرع وقت رسيدگي شود.
وي گفت: براساس قانون تعزيرات حکومتي، قوانين نظام صنفي و قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان تمامي واحدهاي توليدي، شرکت هاي پخش، عمده فروشان و خرده فروشان ملزم به درج قيمت و رعايت سطح قيمت محصول توليدي خود هستند.
معاون بازرسي و حمايت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در راستاي حمايت از حقوق مصرف کنندگان تاکيد شده واحدهاي صنفي فاکتور رسمي و معتبر را به بازرسان ما ارايه دهند و گزارش هايي به ستاد 124 سازمان منعکس مي شد که کالاها از سطح قيمتي بالاتري نسبت به رقم درج شده به فروش مي رسد يا بعضا مخدوش شده است.
وي تاکيد کرد: درج نکردن قيمت يکي از مصاديق تخلف بوده و در اين راستا با تمامي افراد متخلف که نسبت به رعايت سطح قيمتي اقدام نکنند، برخورد خواهد شد.
تهوري در خصوص رعايت سطح قيمتي گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت صبح و عصر بازار و شبکه هاي موردنظر را مورد رصد و پايش قرار مي دهند.
وي بيان کرد: در استان با روحيه تعامل و فرهنگ مردم و واحدهاي اقتصادي، انبارهاي بزرگ احتکار مانند ساير استان ها وجود نداشته است و ميزاني که کشف شده در حوزه احتکار يا عدم اعلام موجودي بسيار کم بوده که نشان دهنده اشراف نظارتي، کنترل بازرسان و تعامل خوب واحدهاي اقتصادي و ساير بوده است.
معاون بازرسي و حمايت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبي گفت: مرجع تشخيص احتکار در بخش کشاورزي، سازمان جهاد کشاورزي و ساير گروه هاي کالايي سازمان صنعت، معدن و تجارت است لذا به آمار ارايه شده توسط ساير دستگاه ها نبايد استناد کرد.
وي افزود: تقاضاهاي کاذبي که در ماه هاي گذشته ايجاد شد، سبب شده خريد از واحدهاي صنفي به سطحي برسد که امروز اين واحدها با کمبود مشتري و کاهش خريد مواجه شوند.
تهوري گفت: در ماه هاي اخير با توجه به نوسانات قيمت مردم استان بيش از حد خريد و بدون توجه به نياز خانگي نسبت به خريد کالاهاي غير ضروري به ميزان زياد اقدام کردند.
وي بيان کرد: اکنون هيچ نگراني از نظر موجودي کالا در استان نداريم و کالاهاي اساسي و مصرفي مردم به اندازه کافي در انبارها موجود است.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند ساخت مسکن با استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود روند تولید مسکن به ویژه در بخش ویلایی سازی دارد گفت: آمارها حاکی از آن است که استفاده از ظرفیت های مردمی خود باعث شده که میزان ساخت واحدهای با طبفات کمتر رونق پیدا کند واین اقدام خود زمینه ساز توسعه و پیشرفت واحدهای مسکونی حیاط دار شده است.

وی ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر نیازمند استفاده از ظرفیت های مردمی است بنابراین باید برنامه ریزی برای تحقق این امر در تمامی بخش ها صورت گیرد تا شاهد جمع شدن واحدهای بلند مرتبه در بخش های مختلف کشور باشیم.

مالکی توضیح داد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مشارکت مردمی تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند تا از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و اختصاص زمین بتوانیم این طرح را در شهرهای مختلف به مرحله اجرایی شدن برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی