Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل – ایرنا- مذاکرات رسمی توسط حزب دموکرات کردستان عراق برای تشکیل دولت محلی در این منطقه با دیدار هیات این حزب با اتحادیه میهنی کردستان عراق آغاز شد.

به گزارش ایرنا، هیات حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان برنده انتخابات محلی صبح روز شنبه با هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق در سلیمانیه برای بررسی روند تشکیل دولت محلی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پایان این نشست «محمود محمد» سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق به رسانه ها گفت: ما بعد از انتخابات حالا نیازمند تفاهم مشترک برای تشکیل دولت هستیم و از این رو با هیات اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار کردیم.
وی افزود: ما با هیات جنبش تغییر نیز در این خصوص دیدار خواهیم داشت و البته با تمامی احزابی که تمایل به مشارکت در روند تشکیل دولت را دارند گفتگو خواهیم کرد.
«سعدی احمد پیره» سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز به روزنامه نگاران گفت: ما باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیریم تا بتوانیم دولتی را تشکیل دهیم که خواسته های مردم کردستان عراق را اجابت کند.
وی تاکید کرد که اتحادیه میهنی کردستان عراق هیچ گونه خط قرمزی برای مشارکت سایر احزاب کرد عراقی در دولت محلی ندارد.
هنوز احزاب کرد عراقی در خصوص توزیع پست های کلیدی در منطقه کردستان عراق به توافق دست نیافته اند و مناقشات در این خصوص ادامه دارد.
در آستانه آغاز مذاکرات رسمی حزب دموکرات کردستان عراق برای تشکیل دولت محلی، حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق که قبلا اعلام کرده بود در دولت حضور نخواهد داشت اعلام کرد پذیرای هیات حزب دموکرات کردستان عراق نخواهد بود.
خاورم**351**4**380

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حزب دموكرات اتحاديه ميهني دولت محلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب باشد.

وی اذعان کرد: در راستای مقوله حجاب و عفاف، تبیین کلام اهل بیت (ع) می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به اجرای طرح «نور» در کشور و این استان پرداخت و یادآور شد: در راستای حجاب و عفاف در استان جلسات زیادی تشکیل شده اکنون زمان آن است که بدنبال عمل و فعالیت‌های اجرایی باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید اتفاقات فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.

وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتابخوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.

کد خبر 6081763

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات ستاره جنجالی بارسلونا با بایرن مونیخ
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان