Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از صادرکننده‌های شیر است گفت: شرکت صلا در سال گذشته حدود یک‌میلیون دلار صادرات داشته و امسال این صادرات بیشتر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز شنبه با حضور در شرکت صلا، گفت: شرکت صلا یا صنایع لبنی اراک با قدمتی بیش از ۵۰ سال تقریباً شناسنامه اراک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده با اشاره به اینکه این شرکت نیازمند توجه ویژه و حمایت جدی است اظهار کرد: شرکت متأسفانه در سال گذشته شرایط خوبی نداشت و به تعطیلی و مشکلات این‌چنینی دچار می‌شد، اما با حمایت‌ها و مدیریت جدید شرکت نه‌تنها مدیریت بحرانی را پیشت سر گذاشت، بلکه به یکی از صنایع لبنی فعال کشور تبدیل شد.

استاندار مرکزی ضمن یادآوری اینکه سال گذشته شرکت با استفاده از تنها ۶-۷ تن شیر برای تولید محصول لبنی افزود: سال گذشته شرکت صلا با این حجم کم در آستانه ورشکستگی و تعطیلی بود ولی در حال حاضر، روزانه حدود ۶۰ تن شیر را تبدیل به فرآورده می‌کند.

آقازاده عنوان کرد: شرکت صلا نه‌تنها تولید محصولات لبنی را در داخل کشور، هم در استان مرکزی و هم در استان‌های دیگر تأمین می‌کند بلکه یکی از موفقیت‌های شرکت این است که یکی از صادرکننده‌های عمده استان مرکزی است.

وی بابیان اینکه سال گذشته حدود یک‌میلیون دلار صادرات داشته و امسال این صادرات بیشتر خواهد شد، اضافه کرد: با افزایش خرید شیر، تولید محصولات و به‌تبع آن صادرات بیشتر خواهد شد.

آقازاده دلیل حضور خود را در این شرکت، حمایت هرچه بیشتر عنوان کرد و از همه مسئولان خواست که همه تلاش خود را در حمایت از این شرکت به‌کارگیرند.

وی بیان کرد: در این راستا برای حل مشکلات شرکت درزمینهٔ تسهیلات بانکی و انشعاب آب و .. جلسه‌ای که امروز در شرکت برگزار شد، همه مسئولین دستگاه‌های زی ربط حضور داشتند و تصمیماتی گرفتیم که ان شاالله به نفع شرکت خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

تولید سالانه ۳۳۰ هزار تن شیر در استان مرکزی

مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالیانه در مجموع حدود ۳۳۰ هزار تن شیر تولید می‌شود و ۵۰ درصد مازاد بر مصرف استان است و به صنایع لبنی سایر استان‌ها ازجمله استان فارس، خراسان، تهران و اصفهان... فرستاده می‌شود. همچنین بخشی از تولیدات لبنی به کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود.

آنجفی افزود: در رتبه تولید شیر در کشور در نوسان بین رتبه ۹ تا ۱۲ هستیم. در حال حاضر مجوز دو واحد بزرگ را در استان خواهیم داد که جزء بزرگ‌ترین واحدهای تولید شیر در کشور است و رتبه استان را به‌مراتب بالاتر می‌برد.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی