Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@20:48:34 GMT

بهترین راه درمان افسردگی!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۱۲۳۲

بهترین راه درمان افسردگی!

رکنا: بهترین راه درمان افسردگی رویکرد شناخت درمانی به شمار می رود.

طرز فکر و باورهای ما احساس را در ما سبب می شود.با تغییر اندیشه آگاهانه و فکر و باور مردم نسبت به شکست،حوادث دردناک و احساس درماندگی افراد در شناخت درمانی می توانیم به بهبود افسردگی کمک کنیم.self tanner

ابتدا باید به افکار ناخود آگاهی که در دشواری ها و شرایط سخت و دردناک به ذهنتان هجوم می آورند توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افکار ناخودآگاه همان جملات کوتاهی هستند که بلافاصله و فوری در شرایط سخت به ذهن شما می آیند.مثلا وقتی نمره بدی در امتحان می گیرید با خودتان می گویید:من بی عرضه ام.

این جملات در واقع توضیحاتی هستند که دائمی و فراگیرند و با آنها همه چیز را به خود نسبت می دهید.

چگونه در رویکرد شناختی با افسردگی مقابله کنیم؟

در مرحله اول درمان افسردگی با رویکرد شناختی فرد یاد می گیرد که از افکار ناخودآگاه خود در شرایط سخت و دردناک آگاه شود و آنها را بشناسد.

برای مقابله با افسردگی در رویکرد شناختی باید با افکار ناخودآگاه که گفتیم از طریق پیدا کردن شاهد خلاف آن فکر برخورد کنید.مثلا بعد از گرفتن نمره بد در امتحان و آمدن جمله "من بی عرضه ام" به یاد بیاورید که چه زمانهایی به خوبی از پس کارهای خود برآمده اید و ببینید که بی عرضه بودن را درست به خود نسبت نداده اید.

راه مقابله با افسردگی

رویکرد شناختی رفتاری چه تاثیری در درمان افسردگی دارد؟

بعد از این مرحله این افکار ناخودآگاه خود را مورد سؤال قرار می دهید.مثلا در مورد همین جمله "من بی عرضه ام" می توانید از توضیحات جدیدی استفاده کنید که به آن نسبت دادن دوباره می گویند،مثلا بگویید "من در این امتحان چون به اندازه کافی تلاش نکردم موفق نشدم ولی هروقت تلاش کرده ام نمره خوبی گرفته ام"

برای درمان افسردگی در رویکرد شناختی سعی کنیدحواس خودتون رو ازافکار افسرده کننده دور کنید.باید تلاش کنید دست از نشخوار کردن افکار افسرده کننده و اندیشیدن منفی بردارید،یعنی افکار منفی را مهار کنید و زمان فکر کردن خودتان را محدود و مشخص کنید.

رهایی از افکار ناخود آگاه افسرده کننده

در انتها سعی کنید عبارت ایجاد کننده افسردگی خودتان را شناسایی کنید و به جای آنها عبارات بهتری را جایگزین کنید.مثلا به جای عبارت افسرده کننده " من بی عرضه ام" می توانی عبارت "من با پشتکار و تلاش موفق خواهم شد" را جایگزین کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده بیشتر از چند سال گذشته است ! یارانه نوزادان امشب واریز می شود اولین تصاویر از تکه‌های بدن خاشقجی هنگام سلاخی+عکس( 16+) زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مردم دختر 15 ساله را از چنگ مرد 51 ساله در خیابان در آوردند+فیلم مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مخفی شدن زن سرشناس داخل چمدان از ترس عکاس ها ! + عکس مسکن ۵۰۰ میلیونی سال گذشته، یک میلیاردی شد خانم معلم ملک الشعرای بهار چه کسی بود؟! / باور نمی کنید +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: افسردگی درمان احساس ساعت درمانی شناخت درمانی عکس فیلم ایران حادثه وزیر ساعت انتشار تصاویر مردان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی- تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها میان دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی اردیبهشت 1403 در تهران برگزار می‌شود.

این همایش از یک سو تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی به مدت سه روز از ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در این رویداد بین المللی موضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز- رایانه و فناری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برگزاری این همایش می‌تواند به توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا بصورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه؛ تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

در مدت برپایی این همایش چندین غرفه در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر و پوستر‌هایی نیز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • رویکردهای تازه قوه قضائیه در سند تحول
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود