Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده برجسته دفاع مقدس استان فارس از آخرین تغییرات کتاب شهید عبدالله اسکندری سخن گفت و معتقد است با این تغییرات فضای کتاب داستانی‌تر شده است. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اکبر صحرایی برای همه کسانی که دستی در ادبیات داستانی دفاع مقدس دارند یا علاقه‌مند به این حوزه هستند، نامی آشنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده شیرازی که با « حافظ هفت» عنوان جایزه ادبی جلال آل احمد را کسب کرده است. 

270 شاخه گل سرخ، آرزوی چهارم، دار و دسته دارعلی، حافظ هفت، کانال مهتاب، هزار و نه، خمپاره خواب آلود، ورود ممنوع و پرونده 312 بخشی از آثار صحرایی است. همچنین در کارنامه وی علاوه بر جایزه ادبی جلال آل احمد، عنوان جایزه اول پنجمین جشن فرهنگ فارس، برنده قلم بلورین نهمین دوره جشنواره مطبوعات ایران بخش دفاع مقدس، برگزیده مجموعه کتاب داستان دومین دوره جایزه ادبی صادق هدایت و غیره به چشم می‌خورد. 

این نویسنده برجسته ادبیات دفاع مقدس چند سالی است که مشغول نوشتن رمانی بر مبنای زندگی شهید عبدالله اسکندری، سردار بی‌سر استان فارس است. این شهید بزرگوار در سوریه و در دفاع از حریم اهل بیت در خرداد 93 به شهادت رسید و سر مبارکش به دست داعش بریده شد. 

صحرایی ابتدا نام « مرد راه» را برگرفته از یکی از غزلیات حافظ برای این رمان انتخاب کرده بود اما با افزایش حجم کتاب بنا شد که کتاب در 2 جلد چاپ شود که نام جلد اول نیز « از قصردشت تا قمحانه» انتخاب شده بود و جلد دوم نیز به شهادت شهید می‌پرداخت اما سفر صحرایی به سوریه روند چاپ کتاب را نیز تغییر داد. 

اکبر صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به سفر دو هفته‌ای خود به سوریه و دیدار با محل شهادت شهید اسکندری و همچنین مصاحبه با کسانی که تا آخرین لحظه شهادت در کنار شهید اسکندری بودند، اظهار داشت: روند کتاب و حتی نام آن تغییر کرده است و به احتمال زیاد کتاب در یک جلد اما 2 دفتر منتشر می‌شود. 

وی سفر به سوریه را نقطه عطفی در نگارش این کتاب می‌داند که سبب شده شروع داستان با لحظه شهادت شهید اسکندری باشد و همین امر فضای کتاب را داستانی‌تر می‌کند. صحرایی معتقد است اگر این امر اتفاق نمی‌افتاد بی‌شک حق مطلب ادا نمی‌شد و این از عنایت شهید است. 

به گفته این نویسنده برجسته دفاع مقدس تاکنون هیچ کس از لحظه شهادت خبری نداشت و مصاحبه‌ها مربوط به چند ساعت قبل از شهادت بود که در این سفر 2 نفر از کسانی که تا لحظه آخر با شهید بودند، به ذکر وقایع پرداختند و کتاب کامل‌تر می‌شود. 

وی حجم کتاب را حدود 800 صفحه تخمین می‌زند که تا پایان پاییز امسال به طور کامل برای چاپ فرستاده می‌شود. صحرایی امید دارد با سرعت در مرحله چاپ بتوان کتاب را در نمایشگاه سال آینده تهران عرضه کرد. 

از آنجا که بخش قابل توجهی از کتاب مربوط به شهید اسکندری به وقایع انقلاب در شیراز می‌پردازد و با توجه به نقشی که شهید در مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است، صحرایی معتقد است که این کتاب تنها داستان زندگی شهید اسکندری نیست بلکه تاریخ 50 ساله استان فارس است. 

وی پژوهش در همه ابعاد زندگی شهید و پرداختن به وقایع قبل و حین انقلاب اسلامی را عمده دلیل طولانی شدن این کار می‌داند چرا که به گفته صحرایی نگارش و پژوهش کتاب از سال 93 آغاز شده و تا زمان انتشار به مرز 5 سالگی می‌رسد. 

یادمان شهید عبدالله اسکندری در بهمن سال گذشته با حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، رونمایی شد. مقبره این شهید بزرگوار در کنار مقبره خلبان شهید عباس دوران‌ از شهدای دوران دفاع مقدس در محل گلزار شهدای شیراز ساخته شده است. 

انتهای پیام/ح

R41382/P1357/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

«ابوالفضل لطیف زاده» در هشتم فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در شهر دامغان چشم به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در تاریخ بیست و نهم تیرماه سال ۱۳۶۱ در پاسگاه زید عراق از ناحیه نخاع مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از ۴۲ سال تحمل رنج و درد ناشی از جراحات جنگ در ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به درجه رفیع شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۱۴ شهید دوران دفاع مقدس روستای «سیر» بردسکن 
  • ورامین در لیالی قدر میزبان شهید گمنام است
  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود