Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری کلاهبردار 30 میلیاردی و فروش 24 آپارتمان خیالی در مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی گفت: در پی اعلام شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفند شیادانه فروش آپارتمان از آنان کلاهبرداری کرده است دستورات لازم برای پیگیری سریع موضوع صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان مجرب مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با توجه به‌اهمیت موضوع و ضرورت پیگیری سریع پرونده برای شناسایی و دستگیری عامل این اقدام مجرمانه وارد عمل شده و در گام اول، تحقیقات خود از شاکیان پرونده آغاز کردند.

وی ادامه داد: بررسی های پلیسی نشان می‌داد متهم پرونده از هر طعمه خود مبلغ یک میلیارد ریال به‌عنوان پیش پرداخت فروش آپارتمان دریافت کرده و پس از آن فراری شده است.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: ردزنی‌های اطلاعاتی کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد و پلیس در ابتدا همسر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این خانم جوان را تحت‌نظر قرار داد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند روز کار گسترده پلیسی محل اختفاء متهم اصلی پرونده را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه، این فرد دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم پرونده در بازجویی‌های اولیه صراحتا به‌بزه انتسابی اعتراف کرده، اظهار کرد: تاکنون 24 شهروند برای پیگیری شکایت خود از متهم به‌پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند و با برآوردهای به‌عمل آمده این فرد 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جعل و کلاهبرداری کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عبداله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به تشریح جزئیات خبر کشف پرونده جعل مدرک تحصیلی و آموزشی پرداخت و اظهار داشت: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آن‌ها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات بدست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیرشدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی أخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد