Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مذهبی گفت: همه ما وظیفه داریم در دوران غیبت امام زمان (عج) پیرو نایبش باشیم و با پیروی دل آن حضرت را شاد و زمینه ظهورش را فراهم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمد علی حسینی کارشناس مذهبی در گفتگو با تیتر یک اظهار کرد: جریان امامت، ادامه جریان رسالت و نبوت است و تمام شئون نبی ، غیر از خصائص او مانند وحی و نبوت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که پیامبر، عهده دار هدایت انسان ها و راهنمایی ایشان به سعادت و‌کمال است، امام معصوم هم راه او را ادامه داده و با شیوه های گونه گون به این مهم پرداخت.

وی ادامه داد:زمان و فضای سیاسی اجتماعی هر امامی، اقتضای خاص خودش را داشت و هر امامی بر اساس شرایط موجود، از شیوه های متناسب با آن شرایط استفاده کردند و با شیعیان ارتباط داشته و راهنمایی های لازم را به ایشان می کردند. راه درست را به شیعیان می آموختند و آنها را از فتنه ها برحذر می داشتند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه زمان امام حسن عسکری(ع)، خفقان و فشار شدیدی علیه جریان امامت و شیعیان بود خاطرنشان کرد: تا آنجا که امام را در اردوگاهی نظامی قرار دادند تا زیر نظر حاکمیت باشد و جلوی ارتباط شیعیان با ایشان‌ را بگیرند.

حسینی تاکید کرد:در این‌شرایط و‌فضا، که ارتباط مستقیم امام با شیعیان منتفی بود، امام از تشکیلات وکالت استفاده‌ کردند و با استفاده از نمایندگان خودشان، مشکلات شیعیان را برطرف می کردند و آن ها را هدایت می کردند. این نماینده ها توسط خود امام به شیعیان معرفی می شدند و آنها هم از همین طریق با امام حسن عسکری ارتباط پیدا می کردند.

وی با اشاره به اینکه این شیوه، استراتژی شیعه برای زمان غییت را هم روشن می کرد، گفت: با توجه به عدم دسترسی به امام در زمان غیبت، تنها راه حفظ شیعه و جلوگیری از نابودی ایشان، ارتباط مستمر آنها با نماینده هایی‌هست که جریان امامت معرفی کردند. این نماینده ها در زمان غیبت همان علما و فقها هستند. در روایتی از امام زمان، ایشان مردم و شیعیان را به کسانی ارجاع دادند که راوی حدیث امامان بودند. در روایت دیگری شرایطی را هم برشمردند، مانند حفظ نفس از گناه، مخالفت با هوا و هوس، اطاعت از امر امام و ...

کارشناس مذهبی تصریح کرد: از همان زمان غیبت، علمای بزرگ شیعه، راه را به شیعیان نشان می دادند. ایشان، با استفاده از آیات قرآن، روایات اهل بیت، و به کمک عقل، شیعه را راهنمایی و هدایت می کردند و البته عنایت امام زمان هم نقش مهمی در این زمینه داشت.

حسینی با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: در شرایط کنونی با وجود غیبت امام زمان (عج)، ما مسلمانان شیعه همواره در محضر آن حضرت هستیم و از برکت‌های وجودی ایشان استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در روایت‌ها آمده است که حضرت مهدی (عج) حتی به ما سلام می‌کنند، جواب سلام ما را می‌دهند، روی فرش ما قدم می‌گذارند و نزد ما رفت و آمد می‌کنند و آن حضرت ما را می‌شناسند، اما ما ایشان را نمی‌شناسیم.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: ولایتی که امام برای فقها و‌مراجع تقلید در زمان غیبت ایجاد کردند، باعث شد تا شیعه اتحاد خود را حفظ کرده و تشکیلات شیعه راه را ادامه بدهد؛ این‌همان ولایت فقیه هست که در زمان حاضر، کشور ما را اداره کرده و جلوی دشمن را گرفته و کیان شیعه را حفظ کردند.

حسینی در پایان عنوان کرد: چیزی که اکنون مهم هست، ارتباط مردم با ولی فقیه و پیروی از فرامین ایشان است تا همان طور که تاکنون شیعه، سر پا ایستاده، در ادامه هم بتواند خود را حفظ کند و نقشه های دشمنان اسلام را، نقش برآب کند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است

آودیووا که شاعر و نویسنده هشت عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این سخنان را در مسکو بیان کرد.

این بانوی روس که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان همسر یکی از دیپلمات‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در تهران، مقیم ایران بود، معتقد است: ایران یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌ها است که از فرهنگ معنوی خاص خود برخوردار است.

وی که سابقه تدریس زبان روسی در تهران را در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مدت طولانی در ایران کار کردم، هم در زمان قبل و هم در زمان بعد از انقلاب، از طرفی شاهد جنگ ایران و عراق بودم؛ بنابراین می‌توانم بگویم که ایران در این سال‌های اخیر جهش‌های چشمگیری در توسعه خود برداشته است که دستآورد‌های رهبر عالی‌قدر و مردم زحمتکش و سختکوش ایران است.

این شاعر روس خاطرنشان کرد: فرهنگ باستان ایران برخوردار از گنجینه فرهنگ شعر، معماری و هنر است که برای بسیاری از کشور‌ها دست نیافتنی است.

آودیووا با اشاره به همگرایی ایران و روسیه برای مقابله با ساختار ناعادلانه مدیریت جهانی گفت: در شرایط کنونی، باید مناسبات ایران و روسیه را گسترش دهیم، آن هم در شرایطی که کشور‌های ما از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک برخوردار هستند.

این صاحب نظر روس اظهار داشت: ایران و روسیه، ریشه‌های فرهنگی و روحی مشترک دارند. مردم دو کشور تا حد زیادی سختکوش و تلاشگر هستند و عزم راسخ دارند که کشورهایشان را به بالاترین سطح ارتقا دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند