Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

به‌منظور توسعه حمل‌ونقل ریلی مسافر و بار، ۴۵ لکوموتیو، ۲۷۰۰ واگن باری و ۹۷ واگن مسافری به ناوگان ریلی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجتبی تفقدی معاون ناوگان راه‌آهن بابیان این مطلب گفت: در سال ۹۷، درمجموع ۴۵ لکوموتیو جدید به ناوگان ریلی اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لکوموتیوها شامل ۳۹ لکوموتیو باری و شش لکوموتیو مانوری است که بخشی از آن نیز توسط بخش خصوصی وارد مجموعه ریلی خواهد شد.

معاون ناوگان راه‌آهن افزود: هم‌چنین به‌منظور توسعه و تجهیز حمل‌ونقل مسافری ۴۹ سالن مسافری، ۴۶ ریل‌باس و ۲ ترن‌ست به ناوگان ریلی کشور افزوده خواهد شد.

وی هم‌چنین در تشریح اقدامات و برنامه‌های سال جاری راه‌آهن در بخش ناوگان گفت: بهینه‌سازی جایگاه‌های سوخت، استقرار و پشتیبانی نرم‌افزار مکانیزه نگهداری و تعمیرات لکوموتیو، احداث و تجهیز مرکز سیمولاتور لکوموتیورانی، ساخت و بهسازی تجهیز دپوی تعمیرات لکوموتیوها، مطالعات تفضیلی مرحله دوم توسعه تعمیرگاه‌های مسافری مشهد و انجام عملیات بازسازی ساختمان پست بازدید ازجمله پروژه‌های مهم سال جاری است.

تفقدی خرید لکوموتیو برقی را ازجمله پروژه‌های در دست اقدام خواند و گفت: خرید ۴۵ دستگاه لکوموتیو برقی از روسیه به‌منظور استفاده در پروژه برقی‌سازی محور گرمسار-اینچه‌برون و خرید ۷۰ دستگاه لکوموتیو از شرکت مپنا به‌منظور برقی‌سازی محور تهران-مشهد نمونه‌ای از خرید لکوموتیو برقی از سوی راه‌آهن در سال جاری است.

وی افزود: در لکوموتیوهای خریداری‌شده از شرکت مپنا، یک سازنده خارجی مشارکت داشته و از فن‌آوری این سازنده استفاده خواهد شد.

خرید واگن‌های مسافری برای سرعت‌بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

معاون ناوگان راه‌آهن اضافه کرد: به‌منظور افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و ارتقای ایمنی، راه‌آهن در نظر دارد واگن‌های مسافری برای سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را با استفاده از توان فنی شرکت‌های خارجی و مشارکت سازندگان داخلی خریداری به مجموعه ناوگان ریلی اضافه کند.

وی با یادآوری این‌که راه‌آهن پروژه‌های مختلفی برای استفاده از توان فنی و مهندسی کشور، ازجمله بومی‌سازی سیستم ترمز ناوگان ریلی، بومی‌سازی سیستم کنترل لکوموتیو و خود کشش، ساخت بوژی و بلوکه موتور و ساخت موتور ملی در دست دارد، گفت: از دیگر پروژه‌های راه‌آهن استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان ناوگان ریلی (ایریکو، واگن پارس، پلور سبز، واگن سازی تهران و...) با استفاده از تسهیلات موردنیاز، توسط بخش خصوصی و راه‌آهن برای ارتقاء سطح کمی و کیفی ناوگان است.

ارائه مشوق‌های متعدد در راه‌آهن

معاون ناوگان راه‌آهن با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درصنعت‌ریلی، از مشوق‌های متعدد راه‌آهن در این زمینه خبر داد و در تشریح اقدامات و برنامه‌های این معاونت گفت: فرصت‌های متعددی در سال ۹۷ برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌شده که کاهش تعرفه حق دسترسی، ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی و تضمین سرمایه‌گذاری‌های ریلی ازجمله این مشوق‌ها است.

وی بابیان این‌که مخاطب استفاده از منابع بند (ق) و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بخش خصوصی به شمار می‌رود، افزود: راه‌آهن با ارائه وجوه اداره شده برای تسهیلات کم‌بهره و بسته‌های همکاری بین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مالی، از سرمایه‌گذاران بخش ریلی، حمایت و به آن‌ها پیشنهاد قراردادهای مشارکتی می‌دهد.

تفقدی با اشاره به این‌که جهش و نوسان قیمت ارز توان سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنعت ریلی را کاهش داده، اضافه کرد: اجرا نشدن ماده ۵۲ قانون برنامه ششم توسعه، برای استفاده بخش خصوصی و تامین نشدن منابع مالی نیز موجب شده تا تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ریلی کاهش یابد.

وی در مورد برنامه‌های راه‌آهن برای جایگزینی ناوگان جدید گفت: تمامی این برنامه‌ها در توسعه حمل‌ونقل ریلی و انتقال بار از جاده به ریل بسیار موثر است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در حاشیه این مراسم از ایجاد و گسترش شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این ساختار ۱۸ هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به طور جدی پیگیری می شود.

وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم نظیر و الگوی بسیاری از کشورهای همسایه دانست و تاکید کرد: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداداین مراکز به چهار هزار و ۴۰۰ واحد می رسد.

 عین اللهی با بیان این که مردم همه روستاهای کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای یک هزار و ۴۱۰ متر مربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در این روستا ساخته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید از سوی اهالی روستای میقان به انقلاب اسلامی ملت ایران ، خود و همکارانش را مرهون خون شهدا دانست و گفت: عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از ۷ سال پیش آغاز شده بود) اما ۷۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آن که امروز افتتاح شد و از این پس خدمات مورد نیاز سلامت ۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خود را تأمین می کند؛ ضمن آن که نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند.

وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود. 

 عین اللهی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته افزود: در جریان برگزاری این پویش ، دو بیماری فشارخون بالا و دیابت بررسی شدند و امسال نیز دو پویش سلامت کودکان و غربالگری سرطان در کشور به اجرا در می آید.

وزیر بهداشت از تحرک بیشتر مردم، آب ، هوا و غذای سالم به عنوان مزایای مناطق روستایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه های گوناگون نظام سلامت، بسیاری از بیماریهای عفونی به ویژه در مناطق روستایی، کنترل و یا ریشه کن شده اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.