Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، محمد میرزابیگی درخصوص طرح پرستاری و مراقبت در منزل اظهار داشت: بعد از انجام یک سال کارهای ‌کارشناسی در زمینه طرح پرستاری و مراقبت در منزل، در جلسه هیات مدیره سازمان بیمه سلامت تصمیم گرفته شد که این طرح ‌برای اولین بار در چند شهر تهران و کرمان طی دو ماه و به صورت آزمایشی اجرا شود.‌

وی افزود: مصوبه‌ای از سال گذشته وجود داشت که به دنبال خدمت رسانی مناسب و با کیفیت به مردم، ایجاد قدرت انتخاب برای مردم و ایجاد امکان پیشنهاد توسط درمانگر یا پزشک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، طرح پرستاری ‌و مراقبت در منزل درباره 5 بیماری که برای خانواده‌ها مشکلات مالی ایجاد می‌کند، اجرایی شد. این بیماری‌ها شامل نارسایی‌های ‌قلبی، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها، بستری در آی سی یو با علت بیماری‌های مزمن و یرقان نوزادان است.‌

معاون سابق پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: حمایت بیمه سلامت از این طرح در فاز اول، از بیماران مبتلا به نارسایی‌های قلبی و ‌بیماران بستری در آی سی یو به صورت آزمایشی آغاز شده است.‌

میرزابیگی با بیان اینکه کارشناسی زیادی درباره این طرح انجام شده، اظهار داشت: اولین هدف در این طرح، مناسب سازى هزینه‌ها است. در ‌نتیجه درباره مواردی مانند نوع بیماری، معیارهای ورود به مراقبت در منزل با رویکردهای پزشکی و پرستاری، نوع و میزان ‌مراقبت، تجهیزات مورد نیاز، شرایط مراکز مراقبت در منزل، تعداد روزهایی که بیمار می‌تواند در منزل تحت پوشش باشد مورد ‌بررسی قرار گرفته است.‌

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه طرح پرستاری و مراقبت در منزل شامل بیماری‌های اورژانسی و حاد نمی‌شود، ‌افزود: در ایران نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها، امید به زندگی و طول عمر افزایش یافته و از طرفی بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های ناشی از سبک زندگی، کم تحرکی، چاقی و سالمندی بیشتر از قبل شده و در نتیجه بیماری‌های مزمن سراغ بسیاری از خانواده‌های ایرانی آمده است. با توجه به توان اجرایی و وجود حدود هزار و 200 مرکز مراقبت در منزل در سراسر کشور، این طرح به خوبی در کشور اجرا می شود.

میرزابیگی گفت: با وجود بالغ بر 130 هزار تخت بیمارستانی در کشور، هر مرکز مراقبت در منزل می‌تواند پشتیبان 130 تخت بیمارستانی باشد و بیمارانی که دچار ‌بیماری‌های مزمن هستند می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند و با وجود پوشش بیمه‌ای، بازار تضمین شده مناسبی برای این مراکز ایجاد می شود و هم فضای آرامی برای بیماران در منزل ‌ایجاد می‌شود و از طرفی این طرح منجر به صرفه جویی مناسبی برای دولت خواهد شد. البته مردم باید برای برخورداری از امنیت روانی بیشتر، در هنگام نیاز به خدمات این مراکز ضمن بازدید از مکان فیزیکی این مراکز، هویت آن‌ها را به درستی بررسی کنند و از مجوز قانونی و صلاحیت حرفه ای آن مرکز مطمئن ‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند اسامی مراکز مراقبت در منزل دارای مجوز را به تفکیک استان‌ها در سایت معاونت‌های درمان دانشگاه‌های ‌علوم پزشکی استان یا سایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت یا سایت اداره‌های کل بیمه سلامت در استان‌ها مشاهده کنند. این مراکز ‌برای ارائه خدمت به مردم در مواردی که از بیمارستان ها به آنها بیمار ارجاع می‌شود باید با بیمارستانها و اداره‌های کل بیمه سلامت استانی قرارداد داشته باشند ‌و در مواردی که بیماران به طور مستقیم درخواست خدمت می‌کنند نیز، خودشان راسا براساس فرم ها و قرادادهای ابلاغ شده اقدام  کنند تا ضمن وجود نظم و هماهنگی از هرگونه سوء رفتار پیشگیری شود.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت در پایان بیان کرد: پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل یکی از نوآوری‌ها در زمینه ارائه خدمت به مردم و گامی بزرگ در راستای مشارکت طلبی از لایه های مختلف نظام سلامت است. این اقدام قطعا باعث ایجاد رضایت مندی بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سلامت شهر تهران خدمت رسانی پزشک مشکلات مالی وزارت بهداشت کارشناسی پوشش ایران طول عمر چاقی صرفه جویی دولت درمان بیمارستان پارس منزل آغاز مراقبت پرستاری پارس نیوز پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی، رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد ضمن بیان این مطلب افزود:  آزمایشگاه های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند؛ مشکل نخست این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم.

وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه ها با مشکل روبرو شد بنابر این آزمایشگاه ها نتوانستند با پیشرفت های کشورهای دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند.

همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می شود اما با تجهیز آزمایشگاه ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه ای تسهیل داده می شود.

دکتر شهروز همتی

وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه ها می تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: از متولیان درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می دهد بنابر این آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.

همتی بیان کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی به روز نیست و از تورم عقب هستیم تاخیر در پرداخت بیمه ها نیز مشکل دیگری است که باید حل شود اکنون مردم باید ۳۰ درصد از تعرفه خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند اما بیمه ها این تعرفه را پوشش نمی دهند و مردم ۷۰ درصد، پرداختی دارند این ارتباط مالی بین آزمایشگاه ها و بیمار نباید اختلاف داشته باشد تا بتوان ارتباط خوبی بین آزمایشگاه ها و بیمار برقرار کرد.

وی اظهار کرد: دو خواسته در این بین مطرح است؛ یک اینکه تعرفه ها منطقی شوند اکنون قیمت تمام شده تست ها آماده شده و قیمت های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار مرجع سلامت قرار می گیرد در این راستا قیمت یک تست مشخص است.

وی در پایان یکی از بازوان مهم نظام سلامت را آزمایشگاه ها دانست.

در ادامه، پروفسور امیرحسن زرنانی؛ دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره، گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه ها، پرهیز از صنف گرایی، استفاده از افراد متخصص، انتشار علم علوم آزمایشگاهی و شناساندن آن به جامعه دانش آموزی برای انتخاب رشته، معرفی چهره های ماندگار، حرکت روبه آینده از دستاوردهای برگزاری این کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو، دبیر اجرایی این رویدا اظهار کرد: «کیفیت را پایانی نیست» شعار کنگره امسال بود سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بسترهای الکترونیک در کنگره امسال، از دیگر مزایای برگزاری کنگره بود.

براساس این گزارش، قطعنامه پایانی کنگره امسال، توسط دکتر فریبا شایگان، مدیر روابط عمومی انجمن، قرائت شد.

گفتنی است در روز پایانی برگزاری این کنگره، که به مدت ۴ روز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، محمدامین واعظی در بخش پوستر برگزیده کنگره امسال شد.

شایان ذکر است دکتر فرزانه عزیزمحسنی، مسئول پنل محققین جوان و پوسترهای کنگره از ۱۱۳ پوستر پذیرفته شده در کنگره امسال، ۹۰ ارائه وجود داشت که با توجه به امتیازات از بین ۵ نفر منتخب بخش پوستر، محمدامین واعظی از دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شد همچنین در این مراسم از ۵ نفر منتخب نیز با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.

زینب داوودی مقدم، ناهید رضایی، امیرسالار نیکخواه بهرامی، محمدخانی عشرت آبادی اسامی منتخبان بودند.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند